מאת עומרי שמואל| שמונים ושבע דקות. שמונים ושבע דקות של אולי, כמעט, זה בדרך. שמונים ושבע דקות עד שהגיע טגה עם צהוב שני, והאוהדים הצהובים הפנימו את מה שלא רצו לומר בקול לפני זה: הערב כולו הפסד, וזה הזמן ללכת הביתה.
מכבי נתניה רצתה לנצל את המומנטום מהניצחון בבלומפילד כדי לברוח מהתחתית ולנשום קצת אוויר, בליגה בה שני ניצחונות ואתה מכוון לפלייאוף עליון. אז רצתה. את המומנטום עצרה פגרת הנבחרת, ואת הבית החליף האיצטדיון המיושן בהרצליה [ולחשוב שרק לפני כמה שנים הנבחרת האולימפית עוד חגגה שם עליה ראשונה ליורו] עקב שזרוע בנתניה, שמשום מה מתקבל על פי רוב בהבנה, במדינה בה אין כמעט יום בלי שמש ואין כמעט יום עם גשם.
הערב החל באווירה מעט מנומנמת, זכר לפגרת הנבחרת ומיקום שתי הקבוצות. חלק מהקהל הנתנייתי היה מעט מבולבל באשר למי יושב איפה ולמה, וניסו להתרגל שוב למשחק בית במתקן שמזכיר יותר את הקופסא מאשר הבית החדש. מבחינת כפר סבא, אמר לי אחד האוהדים שעתיים לפני המשחק שיגיעו 1,500 ירוקים, דבר שלא קרה. ועדיין, חמושים במצב רוח טוב ואופטימיות נוטפת, הקהל הירוק הגיע בכמות יפה וסיפק אווירה נהדרת לבחורים של פליקס נעים.
ואכן, בדקות הראשונות יכולנו להתבלבל ולחשוב שאנחנו בדרבי של בואנוס איירס בין ריבר לבוקה ולא בדרבי השרון הלא מאיים; אליקים עם בעיטה מרחוק שעוברת ליד בצד אחד, מרגוליס עם נגיחה מעל השער בצד השני ויש פה עניין. והעניין הזה מגיע לשיאו עם רן יצחק, שבדקה ה-16 הופך לגיבור העל שמכניע עם בעיטה מרחוק את ברק לוי, מעט לפני שכמעט הפך לגיבור הטרגי של הערב עם צהוב שני ואדום.
אוהדי כפר סבא יכולים לחייך
מכבי נתניה, שעד השער ניסתה לצאת קדימה דרך מתפרצות וכדורים ארוכים לפתע הייתה צריכה גם להתחיל לשלוט, אלא שאז היא נתפסה במערומיה, ללא עושה משחק טוב והנעת כדור לא קיימת. כשכן הצליחה לתקוף, היא עשתה זאת דרך אגף שמאל, שם טל איילה דפק מהלכים אבל גם דפק את הפואנטה ובנתניה פיללו לאיש שפשוט יעשה את מה שצריך לעשות בכדורגל- להעביר את הכדור אל מעבר שער היריב.
יובל אבידור, חייל נאמן של שלומי דורה ומחמיצן בקבע, היה קרוב בדקה ה-19 עם כדור לקורה [שהחל במהלך של, איך לא, איילה בצד שמאל], ואז הוסיף חטא על פשע עם נגיחה למשקוף, ולסיום גם חמזה הצטרף לחגיגת ההחטאות עם כדור שהורחק מהקו, והשאיר את כולם להצטער שמדובר בכדורגל ולא בסטנגה.
נתניה המשיכה לחפש את השיוויון שיביא מעט שקט לפני המחצית עם עוד פריצה נהדרת של איילה שמסר להרוש שבעט מ-20 מטרים החוצה בדקה ה-33, כשלאחר 9 דקות היה זה איילה בכבודו ובעצמו שבעט מרחוק ונהדף, וכך הגיעה לסיומה המחצית הראשונה.
בדקה ה-52 הגיעה עבירה של רן יצחק, ואיתה הצהוב השני, ואיתה המצב החדש במגרש: לא עוד הסתגרות ירוקה בחצי המגרש, עכשיו מבצרים את הרחבה, מה שאילץ את נתניה לא רק לנסות להמשיך לתקוף אלא גם לעשות זאת בחכמה, מה שחניכיו של דורה הוכיחו שהם פשוט לא יודעים לעשות: לא הפס החכם שפורץ הגנה, לא הסיבוב בתזמון מדויק של החלוץ שמקבל את הכדור עם הגב לשער ואפילו כבר לבעיטות מרחוק בקושי היה מקום. תקוע.
סתיו שחם. השתפר לו המצב רוח?
והנה איילה עובר להושיע את צד ימין, והנה נגמרים להם שלושת החילופים כבר בדקה ה-65, והנה עוד כמה ניסיונות של נתניה להפתיע מרחוק, אבל נאדה.
מהצד השני לופס ניסה להפתיע בדקה ה-66 את לוי עם בעיטה מחצי מגרש, והיה קרוב מאוד לסגור את העניין עם סולו א-לה מסי אחרי שעבר חצי מגרש בדקה ה-80, אבל חוסר דיוק בבעיטה השאיר את נתניה במשחק.
ואז הגיע טגה.
יש רגעים שאתה פשוט מבין שהקלישאות כבר לא תופסות; כדורגל משחקים תשעים דקות, זה לא נגמר עד שזה נגמר, אבל באותו רגע אוהדי נתניה כבר הבינו: זה נגמר, הערב הזה לא יהיה גול גם אם זלאטן ילבש צהוב שחור והחלו לצאת בהמוניהם או לחילופין לדרוש מדורה להתפטר, כשתוספת הזמן של חכמון [6 דקות] הניבה בעיקר עצבים ופחות מצבים.
שלומי דורה ניסה להסביר את המצב ואמר "ניסינו להמר על כל הכלים ההתקפיים [אחרי ההרחקה של יצחק] ובמקום שזה יעזור לנו זה רק פגע בשטף של המשחק" והוסיף "הקבוצה לא משחקת טוב וזה לא חדש" כשעל הדרך הוא גם מבקר את ההחמצות מול השער: "כישרונות זה לא אומר שום דבר, צריך לדעת גם לייצר מצבים מהכישרון הזה". אמר, ומיד הזדרז לצאת מהמגרש בליווי משטרתי רגע לפני חיכוך עם הקהל שלו.
ובצד השני, חגיגה על סף הרומנטיקה, כשהקהל מכפר סבא קורא שוב ושוב לשחקנים כדי להודות להם על מה שעשויות להיות עוד שלוש נקודות השרדות בליגה. פליקס נעים מגיע לעמדת הראיונות, מזיע כאילו רץ בעצמו תשעים דקות וירד לתיקולים, ולא מתנצל על היכולת של הקבוצה שלו: "אנחנו צריכים לאגור נקודות, היופי יגיע אחר כך" סיכם. לפי הקהל הנהדר והשמחה של השחקנים, נראה כאילו היופי הזה מתרחש כבר כאן ועכשיו.
כותב הטור הינו תלמיד במכללת "ספורט פאנל" בניהולו המקצועי של נדב יעקבי.
Comentários