הדשא של השכן ירוק יותר

מאת נתנאל ציגלר | "איבדנו את התקווה, אסור לאבד את הייאוש" אמר אפרים קישון, איתו מזדהים 17,000 המנויים מהכרמל לאחר הפסד חמישי מתוך שבעה מחזורים. למי שעוד תוהה, זהו סיפור אכזבה.

לא רבים האמינו שכתבה מהסוג הזה תכתב כבר בתחילת נובמבר 2014, אך זו המציאות הכואבת של מכבי חיפה מודל 2014/2015 שלמרות הציפיות, התבררה כאכזבה גדולה. אקח סיכון ואומר שזו אולי האכזבה הגדולה ביותר בהיסטוריה המפוארת של אחד המועדונים הגדולים של הכדורגל הישראלי. הקיץ נראה אופטימי ומרשים מבחינת האוהדים הירוקים. אצטדיון חדש ומפואר עם 30,800, הסמל הגדול בניון הוחזר אחרי קריירה לתפארת, שוער נבחרת סרביה הובא וגם ממדו אידריסו, וכמה חיזוקים בגזרה המקומית כמו קובי מויאל, מתן אוחיון ומוחמד כליבאת שחזר מהשאלה.

שיא חדש של מנויים נרשם בכדורגל הישראלי. הציפיות? אוי הציפיות… בכל מקום היה ניתן להרגיש בהתלהבות הירוקה שהחלה בתקשורת, עברה לרשתות החברתיות ולא פסחה גם על רחובות העיר חיפה ובכלל , מכבי חיפה הפכה לשיחת היום ברחוב הישראלי. ציפיות יכולות להיות משהו טוב במידה ויש לך שחקנים וצוות מקצועי שיודעים לעמוד בהם, שיודעים לעמוד בלחץ. אך במידה ולא? אסון.

לא עומדים בלחץ. צילום: אתר האוהדים MHFC


והמציאות? אוי, המציאות שהתפוצצה למועדון הירוק בפנים כבר במחזור השביעי של ליגת העל… הירוקה מהכרמל ספגה חמישה הפסדים מתוך שבעה משחקים עם משחק הגנה שמעורר תהיות לגבי המקומות שבהם הושקע הכסף הגדול בקיץ.

מכבי חיפה ספגה 12 שערים בשבעה משחקי ליגה, אינה מצליחה לשמור על רשת נקייה ולו במשחק אחד, כשכל זה קורה שהרכש הכי טוב שלה הוא ללא צל של ספק השוער הסרבי הנהדר שבלעדיו, זה עוד היה עשוי להיות אסון גדול עוד יותר . איך יתכן שבמועדון מסודר ומנוהל היטב כמו מכבי חיפה אין ולו איש מקצוע אחד שרואה את הבעיות הבלתי נגמרות בהגנה של הקבוצה? שני בלמים כבדים, מגנים שעושים חורים ללא הרף ושחקני התקפה חסרי כל מחויבות. לפחות אצלי, נוצרת ההרגשה שנוח להם להפיל את החורים על רביעיית ההגנה האומללה.

יסלחו לי האוהדים הירוקים, אבל מכבי חיפה צריכה לעשות בדק בית. "ניקוי אורוות". לפחות נכון לעכשיו, נראה שיש יותר מידי שחקנים שלא מכבדים את החולצה של המועדון המפואר הזה. המטרה של מכבי חיפה צריכה להיות מציאת בסיס איתן ויציב יחד עם שחקנים מחויבים שמבינים את החשיבות של הסמל, שיובילו את המועדון בחזרה לצמרת הכדורגל הישראלי ובאמת, באמת שאין צורך להרחיב על חשיבותה של מכבי חיפה לצמרת הכדורגל.

דרוש ניקוי אורוות. צילום: פייסבוק מכבי חיפה.


הסדר צריך להתחיל מהראש, מבעלי הדעה. נכון, השנה רצו להכניס כסף למועדון,לשווק ולהביא מספר שיא של מנויים. התוצאה? מחזור שישי- עונה גמורה שנה רביעית ברצף. מהלכי השיווק צלחו. אך ככל שחיפה תמשיך לאבד גובה, כך ירד מספר הצופים במשחקי הבית של הקבוצה. האצטדיון האדיר והביתי הזה עשוי להפוך לאצטדיון קר ומנוכר. זה שלב בו צריך להנמיך ציפיות ולהכריז על בנייה מחדש, לעבוד ברוגע ולבנות קבוצה שתתמודד בצמרת ותכין את עצמה למאבק אליפות.

נכון להיום מכבי חיפה משדרת לחץ. אין סנכרון בין ציפיות האוהדים והתקשורת ליכולת המקצועית של הקבוצה. לא נתפס שמועדון עצום כמו מכבי חיפה, בעל קהל האוהדים האדיר והבעלים המסור והחכם ששולט שנים בכדורגל שלנו, מסיים עונה רביעית ברצף במחזור השישי. בנוסף, למכבי חיפה יש קבוצת נוער אימתנית, שבכל שנה מתמודדת על אליפות ומייצרת שחקנים נהדרים שלרוב לא מצליחים להשתלב בקבוצה הבוגרת, ומוצאים עצמם מפוזרים ברחבי הליגה- עושים חייל במקומות אחרים.

"ואיזה מסכנים האוהדים". צילום אתר האוהדים MHFC


משהו פשוט לא עובד. כרגע על מנת לתקן את הנעשה עד כה, זקוקה חיפה להמון סבלנות מצידם של האוהדים הירוקים, שרגילים שקבוצתם קוטפת תארים כמו שפועל קוטף תפוזים בפרדס. באורח רוחם טמונה התקווה להושיע את חיפה ולהעלות את תאריה מן האוב . אבחר לסיים את הכתבה בנימה אופטימית עם הרבה קרדיט לנשיא ראוי. יענקל'ה שחר הוא איש עסקים מצליח שאוהב את המועדון אהבה שאינה תלויה בדבר. הוא בוס, כל יכול, שפוי וחכם.

אם יש מישהו שיכול לקחת נשימה ולעשות סדר, זה הוא. חרף הכישלונות האחרונים, אני מאמין ביכולתו של הנשיא הכול יכול לעשות סדר בבלגן, ולבנות בסיס שיחזיר את מכבי חיפה למקום לו היא ראויה. ואולי לסיפור הזה התחלה מאכזבת עם סוף מפתיע, בו הדשא חוזר להיות ירוק ומכבי חיפה מצדיקה את היותה הקבוצה האהודה במדינה.

הכותב הינו תלמיד במכללת "ספורט פאנל" בניהולו המקצועי של נדב יעקבי

#המנוייםנחטפו #שיאחדששלמנוייםנרשוםבכדורגלהישראליהציפיותאויהציפיות

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
לוגו אריה עברית 2020.png

© 2020 עיצוב ובנייה קבסה תקשורת כל הזכויות שמורות   kabessa.co.il

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn Social Icon