top of page

מכבי "בינוניות" חיפה

מאת: יקיר ימיני |כשבמאזנה רצף של 4 משחקים ללא הפסד מכבי חיפה פגשה אתמול (יום שבת) את הפועל רעננה למשחק קריטי על המקום ה-4 שמוביל בסוף העונה לאירופה

המשחק עצמו נגמר בתוצאה 2-0 לטובת מכבי חיפה מצמד של חן עזרא (25,62) שלא שיחק זמן רב והזכיר לכולם איזה פוטנציאל אדיר יש לשחקן הזה.

אבל לא זה הסיפור המרכזי במכבי חיפה…

כל אוהד כדורגל ממוצע יסכים שמכבי חיפה היא אחת מהאימפריות של הכדורגל הישראלי, קבוצה שעד לפני כמה שנים, היית פוחד לשמוע את השם שלה, קבוצה דורסת שלא מרחמת על יריבותיה ואליפות זאת לא מילה זרה בשבילה.

מאז עונת 2010/11 (עונה לאחר עונת הקיזוז הידועה) שבה מכבי חיפה לקחה את האליפות , הסתפקה בשנים האחרונות הקבוצה בהשתתפות בפלייאוף העליון לאחר פתיחות עונה לא טובות בלשון המעטה.

המשחק הזה והתקופה הזאת מראה לנו דפוס מעגלי חוזר של מכבי חיפה בשנים האחרונות:

  1. ציפיות גבוהות מהקבוצה ע"י הבעלים,המאמן,הקהל .

  2. פתיחת עונה לא טובה.

  3. זעזוע והנמכת ציפיות.

  4. התעוררות בגארב'ג טיים.

  5. ציפיות גבוהות מהקבוצה ע"י הבעלים,המאמן,הקהל .

עובדה זאת הינה תמוהה ברגע שמדברים על קבוצה כמו מכבי חיפה,עם אחד מהקהלים הגדולים המדינה,עם האיצטדיון המרשים במדינה ועם מחלקת נוער שלא מפסיקה לקחת תארים.

מתי הקבוצה תחזור לגדולתה? צילום: האתר הרשמי מכבי חיפה (ראובן כהן)


המצב הבעייתי הזה שאליו נקלעה מכבי חיפה נבע אולי מכמה סיבות (כסף רב שהוכנס לכדורגל הישראלי ע"י בעלים חדשים, כישלון של הסקאוטינג בבחירת הזרים, שחקנים ישראלים ממוצעים ועוד…) אבל התוצאה היותר בעייתית היא שהזהות האימתנית של מכבי חיפה, הידועה לנו נאבדה ונקלענו להסתפקות בבינוניות.  אזכור מצער לכך היה לאחר חגיגות ה-0-0 מול מכבי ת"א שבה התפעלו מכבי ת"א מצורת המשחק של מכבי חיפה ה"גדולה".

העונה לקראת סיום , המקום ה-4 הנחשק כל כך מתקרב ואולי גם גביע ראשון מאז עונת 1997/98 ואפשר יהיה להגיד  שהגלולה המרה הומתקה, אבל אין ספק שמכבי חיפה נכנעה לבינוניות.

למכבי חיפה יש את כל התנאים ואת היכולות לחזור לדרך המלך, ולטובת הליגה כולה, עדיף יהיה אם הדפוס החוזר הזה יקטע ומכבי חיפה תחזור להיות הקבוצה הגדולה (באמת) שהיא.

כותב הטור הינו תלמיד במכללת "ספורט פאנל" בניהולו המקצועי של נדב יעקבי.

bottom of page