top of page

שנהיה לראש


עם מי אתם פותחים ליד שרי?

  • 0%ליאור רפאלוב

  • 0%דיא סבע

  • 0%מחמוד ג'אבר


היום (ראשון) מכבי חיפה תפגוש את מכבי פ"ת באצטדיון המושבה (20:00) במסגרת המחזור השלישי של ליגת העל לראשונה מאז עונת 21/22 במשחק בו ניצחה מכבי חיפה 4-0 ובין כובשי השערים ניתן למצוא את מאור לוי ואת בן שהר שיהיו בצד הכחול של ההתמודדות.

מכבי פ"ת חזרה לליגת העל אחרי שנה אחת בלאומית. את העונה שעברה הקבוצה סיימה במקום הראשון עם מאזן של 23 ניצחונות, 6 תוצאות תיקו ו 8 הפסדים ב 37 משחקים. כמו כן הקבוצה סיימה כקבוצת ההתקפה הטובה בלאומית ולראייה כבשה 73 שערי זכות (ממוצע של כמעט 2 שערים למשחק).

כמצופה מקבוצה שעלתה ליגה מכבי פ"ת שינתה את סגל השחקנים שלה. עזבו שחקנים רבים שהבולטים בהם: דני עמוס וארד בר, והצטרפו שחקנים חדשים בין היתר בן שהר, רובי לבקוביץ, והזרים מויסי אדילהו (בלם נבחרת בנין), שחקן כנף צרפתי/קונגולזי ג'ארד קאסה, סאליו גינדו (חלוץ נבחרת מאלי), והבלם האיטלקי לורנצו פראמטי.


השנה מכבי פ"ת פתחה את הליגה עם 2 תוצאות תיקו והיא עדיין ללא ניצחון אך סביר להניח כי לאחר הפגרה נצפה לקבוצה שונה מהתמודדות מול מכבי חיפה בגביע הטוטו ומפתיחת הליגה. מאמן הקבוצה בני לם דוגל בכדורגל התקפי ונוקט בשיטת משחק 3-5-2 בשילוב משחק לחץ. מכבי פ"ת תנסה לצאת להתקפות מעבר מהירות דרך מאור לוי שאמור להוציא את הקבוצה קדימה ועם שני חלוצים מאוד מהירים בחוד בדמותם של עידן טוקלומטי וסאליו גינדו.

לעומת זאת בהגנה אמורים לפתוח 2 שחקנים חסרי ניסיון כמעט לחלוטין בליגת העל שגדלו במחלקת הנוער של מכבי פ"ת, הדר פוקס הבלם וגיא דזנט המגן הימני בן ה17.


רפאלוב ושימיץ' (צילום: אורטל דהן זיו)


מבחינת הירוקים הקבוצה תחסר את שון גולדברג הפצוע וכנראה שגם את חזיזה ופיירו שלא כשירים לחלוטין.

ניתן להעריך כי דגו ישמור על שיטת המשחק מתחילת העונה וינוע בין 3-5-2 ל 4-3-3 הקלאסי שהפעם האס במקום חזיזה יהיה חליאלי שיכול לנוע בתפקוד בין מגן על כל קו ימין במערך של 5 בהגנה לבין קיצוני ימני במערך של 4-3-3. סגל השחקנים הקיים במכבי חיפה מאפשר גמישות לשנות מערכים תוך כדי המשחק בהתאם להתפתחויות.


כדאי לשים דגש על שלושת שחקני ההתקפה דיא סבע שבשבעה משחקים מול מ. פ"ת מחזיק במאזן של 5 שערים ו2 בישולים, צ'ארון שרי שבכל מפגש שבו כבש או בישל מול פ"ת מכבי חיפה לא הפסידה, ודין דוד שמגיע להוכיח שמקומו בהרכב לאחר שלא ראה דקה במשחקי הנבחרת, שיכולים להכריע את המשחק ולעשות את ההבדל.


שחקן המפתח בשורות הירוקים יהיה הקשר שישחק לצידו של עלי מוחמד בעמדת ה-8 (ג'אבר/רפאלוב) שעם הצטרפות לקו שני ותנועה בין הקווים יכול לשבור את תבנית ההגנה של מכבי פ"ת וליצור עוד אופציות בהתקפה.




איך ישחק דגו? (צילום: אורטל דהן זיו)


bottom of page