top of page

היום לפני 12 שנה

רגע לפני המאצ' אפ מול הקבוצה מאיי פארו, זה הזמן להפליג בנוסטלגיה לשנת 2009, על הדשא המרגש בסבא אליעזר. אקטובה הקזחית שחלמה על סנסציה על חשבון מכבי, היא כמעט עשתה זאת, אבל אז הגיע קטן.


הערב מכבי חיפה תפגוש את טורשבאן מאיי פארו כשעל הנייר היא נראית קבוצה חזקה בליגה שלה כשנושאת על גבה את תואר האליפות המקומי, אך יחסי הוכחות ברורים לכל, זו קבוצה חצי מקצוענית ואין שום תסריט שבעולם שיצדיק הפסד או תיקו במשחק הזה.

ואפרופו נוסטלגיה. התאריך הזה לקח אותנו 12 שנה אחורה אל משחק הירואי של מכבי חיפה ובואו נזכיר, אקטובה הקזחית הייתה קבוצה חלשה, אך מה שקרה במהלך המשחק, השאיר את אלפי הצופים בק. אליעזר בהלם מוחלט, כאשר אקטובה כבר הובילה עד הדקה ה-18 בתוצאה 3:0!


יניב קטן, הראשון לצמק (צילום: אורטל דהן זיו)

אך מה שהרג את הקזחים חוץ מהחילופים של אלישע, היה החום הכבד והלחות המזעזעת ששררה בחיפה והקזחים שהיו ספוגי זיעה, כמעט ולא עמדו על הרגליים. יניב קטן הבקיע את השער המצמק כבר בדקה ה-26 ואלישע לוי שהריח שאפשר עוד לעשות משהו, הקפיץ מהספסל את ילד הפלא ממחלקת הנוער אייל גולסה והאחרון החזיר לו בשער מיידי.


ילד הפלא, אייל גולסה (צילום: אורטל דהן זיו)

13,000 הצופים בק.אליעזר היו בטירוף וכולם בתחושה שאפשר לחזור ואפילו לנצח. באותה עונה וגם זו שלפניה, לא היה על מי לסמוך, אלא על ולדימיר דבאלישווילי שסגר עניין עם צמד והעלה את מכבי חיפה לשלב הבא מול זלצבורג והשאר כבר ידוע.


הערב בשעה 20:00 מכבי תהיה חייבת לעבור את היריבה מאיי פארו וכבר סיפרנו לכם את הפרט הפיקנטרי על השחקן הישראלי שלהם, רנה שאקי יאנסן, שירצו לעשות את הבלתי יאמן. באמצע של מכבי חיפה יחזרו לעניינים עלי מוחמד ואבו פאני שינסו לסגור סיפור כמה שיותר מהר.




פוסטים אחרונים

הצג הכול

רצו יותר מכבוד - מכבי מפסידה ליובה 3-1

אני שונא להגיד שעשינו כבוד ובלה בלה בלה אחרי הפסדים, אפילו שזה ליובה. אחרי הכניסה של חזיזה, נטע ודינדה, היה נדמה כי השוויון באוויר ויש קבוצה הרבה יותר טובה על המגרש. אבל שמירה לקויה בנייח וכל האוויר י

bottom of page