top of page

"אחד המקצוענים שהיו בישראל" // ראיון עם סוכנו של לודוביק אוברניאק

שחקן שלא טוב לו, על אחת כמה וכמה שמדובר בזר, לא יכול להצליח . לודוביק הגיע לישראל עם רזומה של שחקן שהרבה זמן לא היה בארץ ואנחנו רואים שהוא פשוט לא מצליח. מה קורה לו? האם זה מנטלי?

"קודם כל, לא יודע אם זה מנטלי או לא. אתה רואה שכל המצב של הקבוצה לא טוב, וקל לתפוס שחקן שהגיע בקול תרועה ומצפים ממנו יותר, וזה נכון, אבל זה לא רק הוא. וכשכל הקבוצה לא משחקת טוב אז קשה גם לשחקן להתבטא בצורה טובה."

איך החיים בישראל?

מבחינה אישית ומבחינת המשפחה טוב לו בישראל. הוא מאוד מאוד אוהב את החיים כאן, וממש לא ציפה שיגיע למדינה כמו ישראל. וזה נכון שכרגע בכדורגל יותר קשה.

לודוביק גר ברמת אביב. למה הוא לא גר בחיפה?

"זו שאלה שכל החיפאים שואלים, ללודוביק יש ילדים שהולכים לבית הספר, ובחיפה אין בית ספר צרפתי, מה שיש במרכז. אז יותר קל לו ככה מבחינה משפחתית. לצערנו אין בית ספר צרפתי בחיפה. בשבילכם המרחק בין ת"א לחיפה נראה עצום, איך בשבילנו הצרפתים זה מרחק מאוד קטן. אני רוצה גם להוסיף פרט שהרבה אוהדים לא יודעים והוא שלודוביק נשאר בחיפה לישון במלון לפני משחקים חשובים, או אם יש אימון מוקדם אחרי משחק. לפעמים הוא לא רואה את המשפחה שלו יומיים. הוא בן אדם אחד המקצוענים שהיו בישראל."

אחרי המשחק הראשון שלו בארץ, הרבה אנשים התפעלו מהנגיעות המיוחדות שלו בכדור,  ונראה שבתקופה האחרונה כבה לו האור בעיניים, במיוחד שבשניים שלושה משחקים האחרונים הוא משחק כביכול במשבצת שלו. האם עדיין ישנם קשיי הסתגלות?

לא יודע אם זה עניין נפשי או לא. קודם כל צריך הרבה ביטחון. בשביל להצליח במקום בתור זר, צריך הרבה ביטחון ויש לו את הביטחון הזה מכל הקריירה שהייתה לו. אני יודע שיש לו הרבה שיחות עם רוני לוי, שעוזר לו מאוד. צריך סבלנות. אתה רואה שיש בעיה במכבי חיפה כבר כמה זמן."

לודוביק הגיע למכבי חיפה כדי לעשות את השינוי, כדי לסחוף את הקבוצה, לשדרג אותה, וזה לא קורה. בשיחות שלך עם השחקן, מה הוא מספר שעובר עליו?

טוב לו, הוא רוצה להצליח. יש לו רצון מאוד גדול להצליח והוא יודע שהוא צריך לתת יותר. אבל בכל זאת זה לא תלוי רק בו, אלא בכל הקבוצה. הרצון קיים, אין ויכוח. הוא רוצה להצליח וזה הדבר הכי חשוב, נקודה."

השבוע צוטט השחקן כשאומר ש"אף אחד לא יכול להצליח במכבי חיפה". מאיפה הגיעו הדברים הללו?

"אני לא יודע איך זה הולך בארץ, חצאי משפטים הופכים לדברים שלא היו ולא נבראו."

אוברניאק. סבלנות, תמיכה וזה ישתלם. צילום: האתר הרישמי.


איך מסתדרת המשפחה שלו בישראל?

אשתו מדברת איתי גם כן דיי הרבה. הם מאוד מאוד נהנים בישראל. הם לא האמינו שהיא נראית ככה."

אז ההתאקלמות הייתה פשוטה.

מבחינתו, יש לו חוזה לעוד שנה והוא בכלל לא חושב לעזוב את מכבי חיפה. במיוחד לא אחרי עונה בינונית שלו ושל הקבוצה."

בינואר היו דיבורים על מעבר לסין. יש אמת בדבר?

"איפה היו? בתקשורת? אני לא נכנס לדברים האלה. הוא שחקן של מכבי חיפה ורוצה בהצלחת המועדון."

לודוביק מזכיר מאוד את רובן ראיוס, האם הסוף שלהם בקבוצה יהיה דומה?

אני לא אוהב להיכנס לזה, להשוואה בין שחקנים. צריך להגיד לאוהדים להפסיק להשוות בינו לבין רובן ראיוס, שהוא גם שחקן טוב. אבל אי אפשר להשוות בין הרזומה של אוברניאק לעומת שחקן שנמצא מחוץ לסגל של קבוצה בליגה השנייה בצרפת. תסתכלו על כמה הוא רץ במשחק, מתקל במרכז השדה. זה נכון שרובן ראיוס יכול להלהיב את הקהל עם איזה דריבל אחד. ההשוואה לא במקום."

האם אתה חושב שדחיפה מהקהל יכולה לעזור לו?

אני רוצה להגיד משהו לאוהדים, תנו קצת עזרה, אהבה, תמיכה, ותראו איך הדברים האלה משפיעים עליו. קצת סבלנות. ראית כמה זרים מגיעים לישראל ובשנה הראשונה לא מצליחים. דוגמה מצוינת הוא שחקן אחר שלי, אדריאן סילבה שאתם מכירים טוב. בתקופה שלו בישראל הוא אמר לי שהוא קיבל שוק כשהגיע לישראל. הוא חב שזה מדבר עם חמורים, סוסים ודברים כאלה. לדעתי זה מקום מוזר, שקצת קשה להתאקלם בו. זה נכון שהחיים פנטסטים אבל אין סבלנות. נכון שאדריאן הגיע בהשאלה לשנה.אבל הוא שיחק רק שישה, שבעה משחקים. אדריאן סילבה אמר שכבר אחרי חודש הוא הרגיש את הלחץ. שגם בכדורגל וגם מחוצה לו, אפילו בכבישים, יש לחץ בישראל.

לודוביק ידוע בתור שחקן נעים מאוד ושקט בחדר ההלבשה.

הוא מדבר עם כולם, אין לו שום בעיה עם אף אחד. יש לו חברים בקבוצה. אין ויכוח על השחקן שהוא ועל הרצון שלו להצליח. בלי קשר ליוצא או לא יוצא. אני מקווה שמכבי חיפה תצליח בפלייאוף העליון והקהל יהיה מאחורי הקבוצה. חייבים שקבוצה כמו מכבי חיפה תהיה בטופ."

*הראיון נלקח מתוך תכנית האוהדים "יציע ג'", כל חמישי 20:00-22:00 ברדיו 104.5, צפון ללא הפסקה.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רצו יותר מכבוד - מכבי מפסידה ליובה 3-1

אני שונא להגיד שעשינו כבוד ובלה בלה בלה אחרי הפסדים, אפילו שזה ליובה. אחרי הכניסה של חזיזה, נטע ודינדה, היה נדמה כי השוויון באוויר ויש קבוצה הרבה יותר טובה על המגרש. אבל שמירה לקויה בנייח וכל האוויר י

bottom of page