top of page

המשכיות- מכבי מנצחת את ב"ש / מאת: אוריה פרנקל

מחזור 18 בליגת העל, מכבי פגשה את הפועל ב"ש למשחק מטורף בטרנר, קרב על מקום השלישי והמשך המסע לעבר הפליאוף העליון. מכבי שעוד לא ניצחה אי פעם ב"טרנר" יצאה למשחק חוץ מאד קשה אבל עם מצב רוח מרומם לאור השינוי שבלבול הביא עם 3 ניצחונות ליגה רצופים ולאחר הגעתו של ירדן שועה, העברה שדובר עליה רבות השבוע. אמנם שועה לא היה בסגל הערב עקב פציעה קלה אך המשחק נפתח בשליטה ירוקה. חצי שעה ראשונה מעולה של הירוקים ובשליטתם הכמעט מוחלטת, ורק חוסר מזל מול השער של מאיר וארד מנע מהם להבקיע. בדקות שלאחר מכן המארחים השתלטו על המשחק והמחצית נגמרת ב0-0 לאחר שתי החמצות מזעזעות של מרוהאן קבהא.

המחצית הראשונה הייתה מחצית מעולה של שתי הקבוצות ומכבי יכולה להיות מעודדת מאיך שהם עמדו על המגרש, החילוצים של נטע במרכז השדה ומהאגפים של מאבוקה ומאיר. צריך לשים לב כמובן לזה שיש בעיה במרכז ההגנה של מכבי, וקבהא הגיע די בקלות לשתי הזדמנויות לבד ברחבה.

המחצית השניה נפתחה עם כרטיס אדום של לואי טאהא שהשאיר את ב"ש בעשרה שחקנים, והירוקים היו צריכים לנצל את זה כדי להשתלט על המשחק ואולי לכבוש שער. אך הדקות של לאחר האדום היו מפוזרות מאד עם המון מסירות לא מדויקות, ופציעה ביד של סלליך שהיה מצוין במחצית הראשונה, וחילופו בעוואד שמאז בלבול לא ראה הרבה מגרש. עוואד עלה חסר ביטחון כשבמקום לבעוט ממצב נוח בהזדמנות הראשונה שלו על המגרש, הוא החליט למסור למאבוקה שהפציץ למשקוף. מיד לאחר מכן במקום למסור, קיבל עוד החלטה לא נכונה והחליט לבעוט לשער של הרוש או יותר נכון ליציע. עוואד רואה הרבה ספסל לאחרונה ונראה שהוא כרגע לא מצליח להתגבר על העובדה הזו.

בדקה ה72 סוף סוף זה הגיע! בעיטה של נטע פגעה בטעות באלחמיד, הכדור בלבל את הרוש ונכנס. נטע שתפס את מקומו כקפטן הקבוצה, הראה היום יכולת נהדרת וגורם לשער כ"כ חשוב למורל הירוק. שער ראשון העונה של מכבי מחוץ לרחבה שלא במצב נייח. פשוט מדהים.


וכמו בשידור חוזר, משהו קורה למכבי אחרי שער שהיא מבקיעה והיא חוזרת אחורה ומסתגרת גם מול עשרה שחקנים של ב"ש שנראים קצת חסרי אונים, עם מרכז שדה חשוף לגמרי. בלבול חייב לגרום לשחקנים שלו לגמור משחקים בעוד שער במקום להתסגר אחרי אחד כזה שמובקע.

הדקות האחרונות היו של האדומים שישבו על השער של חיימוב , אך מכבי של בלבול זה כנראה סיפור אחר לגמרי. אמנם מהשער הירוקים נראו רע והלכו אחורה אך ב2 התקפות שנגמרו בקורות, אזולאי מצא לבסוף את השני שלו העונה, ואת השני של מכבי וחתם את תוצאת הסיום.

מכבי עם ניצחון רביעי רצוף שלא נראה מאז הקדנציה האחרונה של רוני לוי! מהפכת הצעירים מוכיחה את עצמה, ארד, חבשי, מאיר,נטע, שון ועוואד שעלה מספסל, עושים בית ספר לבאר שבע ומפרקים אותה לחלוטין. השחקנים משחקים כדורגל מהנה ובאמת נראה שמשהו חדש מתחיל.

הירוקים עם משחק טוב אך לא גדול, מצליחים לנצח לראשונה בהיסטוריה של "טרנר" את באר שבע בחוץ, ונותנים סיבה טובה מאד לחגיגות של הקהל שהגיע בהמוניו.  מרקו בסיום התייחס למומנטום של הקבוצה ושמח מהמשחק של הקבוצה, ובעיקר מהניצחון במשחק כ"כ קשה כמו שהגדיר לפני המפגש, פירגן לשחקנים ובעיקר לנטע שהיה מדהים הערב עם חילוצים במרכז השדה. בלבול התייחס לכך שכל הקבוצה הופיעה וכל אחד ואחד נתן מעצמו בשביל הקבוצה. התייחס גם לזה שזה עוד לא המקום שמכבי צריכה להיות בו ושהמטרה המרכזית היא לתת כל בשביל הקהל ולהתקדם.

יופי מרקו, יופי ילדים! שבוע ירוק לכולם.

bottom of page