top of page

בוא הביתה

מאת רן בראונשטיין | פרננדו טורס,החלוץ שנכשל בצ'לסי ואיבד את כוחו בשנים האחרונות חוזר הביתה.

אין ספק שזאת העברה מרגשת שיכולה לעשות טוב לשתי הצדדים,אם אתם שואלים אותי? הלוואי  שיגמר טוב.

"בוא הביתה,אני כבר לא אומר אף מילה, לא אהיה רעה."

"בוא הביתה,עוד מעט שוב בוקר יזרח ולבד עצוב פה כל כך בוא הביתה".


השיר של שולה חן אולי נדוש אם כל השימושים שנעשו בו,אבל הוא כל כך מתאים לסיטואציה כאן.

אחרי 7 שנים מחוץ לספרד שהתחילו נפלא בליברפול,הצלחות ברמה הבינלאומית עם הלה רוחה ושנים לא מוצלחות בלשון המעטה עם צ'לסי וכמה חודשים במילאן מסתמן שהילד חוזר.

"אל ניניו" כישרון תוצרת אתלטיקו מדריד פרץ באופן רשמי במונדיאל 2006 עם 3 שערים באמתחתו לקמפיין סביר של נבחרת ספרד דאז.

אחרי הטורניר הדי מוצלח מבחינתו המון קבוצות התעניינו,הוא החליט להתבשל עוד עונה.

פרננדו טורס הוא הרבה מעבר לשחקן נפלא,הוא פורץ דרך.

ב2004 חל שינוי בכדורגל האנגלי,רפא בניטז הגיע לליברפול והחל להביא עימו שחקנים ספרדים.

באותה העת הספרדים כמעט ולא יצאו מהמדינה שלהם,בין אם מקשיי התאקלמות או כמובן שאין צורך בכל זאת הליגה הספרדית היא אחת הטובות בעולם.

צ'אבי אלונסו,פפה ריינה,לואיס גרסיה אלה שמות שהביא עימו רפא בניטס בזמנו לליברפול וטורס ייכנס פה למשוואה.

אחרי עוד עונה לא מוצלחת של הקולצ'נרוס(20062007) שלא הובילה לאירופה ולהישגים משמעותיים החליט הילד לעשות צעד ולעזוב,ליברפול שהייתה מין מושבה ספרדית התאימה מאוד.

22 מיליון ליש"ט שילמה ליברפול ואיזה תמורה היא קיבלה.

בזמנים ההם היו המון סטיגמות על השחקן הספרדי כמו שציינתי,מעטים ידעו אנגלית מה שפגם בהשתלבותם,מזג האויר הסגרירי פחות מדבר אל הספרדים עם האופי הים תיכוני וכמובן סגנון המשחק של הכדורגל האנגלי.

לא מעט תהיות היו בתקשורת האנגלית האם פרננדו טורס הוא הרכש שיביא את השינוי לליברפול,איזה תשובות התקשורת קיבלה כבר בעונה הראשונה זה היה מדהים.

עונת 20072008 הייתה שנה מדהימה לאל ניניו,33 שערים בכל המסגרות ו24 שערי פריימיר ליג בעונתו הראשונה ובכך שבר את שיאו של רוד ואן ניסטלרוי(23 שערים) כשחקן הזר שמבקיע הכי הרבה בעונתו הראשונה בפריימיר ליג.

אמנם תארים לא הגיעו באותה עונה אך טורס סיפק קבלות והוכיח שהכדורגלן הספרדי יכול להצליח בגדול גם מחוץ לבית.

זו רק הייתה הכנה ליורו 2008 שהסתיים באותו הקיץ בזכייה של הלה רוחה עם שער ניצחון של טורס בגמר מול גרמניה.

ביורו ההוא נבנתה לה הנבחרת הספרדית הגדולה ששלטה בכדורגל מאותה שנה עד 2014.

בשלוש וחצי השנים הבאות המשיך טורס להבקיע,57 שערים ב-133 הופעות. נתון יפה שהוליך את ליברפול לשנים יפות אך ללא תארים.

אם ההצלחה מעמדו בנבחרת הספרדית עלה ויחד עם דויד וייה היו צמד החלוצים של נבחרת ספרד.

המעבר לצ'לסי-הדעיכה

ב31.1.2011 ממש בזמן הפציעות של חלון ההעברות דאז,צ'לסי רכשה אל ניניו תמורת 50 מיליון ליש"ט עם חוזה לחמש שנים,סכום עצום.

צ'לסי החליטה לעשות את המהלך את זה כדי לשמור על תואר האליפות שזכתה בו עונה קודם לכן.


בתאריך קנייתו צ'לסי הייתה רחוקה ממנצ'סטר יונייטד 10 נקודות והייתה במקום הרביעי,רומן אברמוביץ החליט להכניס את היד לכיס כדי שטורס יהיה שובר "נשק שובר שיוויון" שיוכל להחזיר את צ'לסי חזרה למאבק האליפות.

בפועל תג המחיר הגבוה,הלחץ שנוצר במועדון עקב עונה קצת מאכזבת וגם ירידה מסוימת בכושרו של טורס הובילו לשער אחד בלבד בחצי העונה השני של עונת 20102011,מול ווסטהאם ב23 באפריל.

עונת 20112012 נפתחה עם המון ציפיות עקב החתמת אנדרה וילאש בואש שישר הובילה להשוואה לז'וזה מוריניו.במשך העונה הפורטוגלי פוטר עקב חוסר שביעות רצון מהתוצאות ועוזרו די מתאו הוליך את הקבוצה לזכייה היסטורית בליגת האלופות ובגביע האנגלי.

בגזרה של פרננדו טורס שוב אכזבה,11 שערים בלבד בכל המסגרות,6 שערי פריימיר ליג בלבד(מתוכם שלושער),2 שערים בגביע האנגלי מול קבוצה מליגה שנייה,צמד ב5-0 מול גנק בשלב הבתים של האלופות ואולי השער הכי משמעותי שאפשר לזכור הוא הגול בקאמפ נואו שהוליך את צ'לסי לגמר ליגת האלופות.

בקיץ 2012 טורס כבר לא היה האופציה הראשונה בחוד של נבחרת ספרד. למרות שמיעט לשחק הוא הבקיע 3 שערים שזיכו אותו בתואר מלך השערים עם עוד כמה שחקנים.

את עונת 20122013 טורס פתח בצורה לא רעה את העונה עם 3 שערים ב4 משחקים הראשונים אבל עדיין לא הצליח לייצר מספרים גבוהים וכבר אז הבינו שטורס הוא פשוט רכש כושל.

עונה לאחר מכן עם חזרתו של מוריניו לסטמפורד ברידג' טורס כבר לא נספר,מיעט לשחק ולהבקיע ויחד עם סמואל אטו ודמבה בה צ'לסי הציגו חלק התקפי דל שלא מבקיע שערים.

סה"כ בצ'לסי היו לו 20 שערים ב83 הופעות. אחרי שנים נפלאות בליברפול ובנבחרת ספרד המעבר לצ'לסי הפך את טורס ללא רלוונטי,המון בדיחות רצו על ימיו בצ'לסי,היכולת הגבוהה וחדוות המשחק שגרמו לצ'לסי לשלם סכום ענק פשוט הפכו לימים קשים עברו שני הצדדים,צ'לסי השקיעה המון כסף ולא קיבלה תמורת צודקת.

בתחילת העונה הושאל למילאן ואז הגיעה היום הבוקר הידיעה המרעישה.


"אני חוזר הביתה"

אחרי 7 וחצי שנים חוזר טורס למועדון נעוריו אתלטיקו מדריד.

אל ניניו אמנם לא ילד כמו הכינוי שלו הוא כבר בן 30. אך טבעי שחזרה הביתה יכולה לעשות לו טוב ונקווה בשבילו שתחזור לו חדוות המשחק אחרי הימים הקשים בלונדון.

פרננדו טורס שימש כשגריר נהדר של הכדורגל הספרדי בפריימיר ליג,אמנם לפניו היו כדורגלנים ספרדים אבל עם ההצלחה שלו בליברפול המון קבוצות באנגליה החלו להאמין בשחקני רכש מספרד,גם הקבוצות הספרדיות יכולות להודות לטורס על השירות הנפלא כי הן הרוויחו לא מעט כסף מהעסקאות הללו.

הוא שחקן נהדר שיכול לתרום עוד המון. באתלטיקו מדריד יהיה לו מאבק קשה על חולצת ההרכב מול מריו מנדז'וקיץ' אבל אם יקבל הזדמניות ואמונה מצד דייגו סימואנה יכול להיות שנראה את טורס בימיו היפים.

אמנם נבחרת ספרד עוברת בימים אלה תהליך של החלפת דורות עקב המונדיאל הכושל, אך יכולת גבוהה של טורס באתלטיקו יכולה לזכות אותו במקום בסגל של הלה רוחה לקראת יורו 2016 בקיץ הבא.

ללא ספק חלון ההעברות של ינואר 2015 שנפתח בימים הקרובים באופן רשמי מביא איתו בשורה מרגשת.

אחרי שנים קשות,תג מחיר משוגע ו7.5 שנים מחוץ לספרד אל ניניו חוזר הביתה.

מקווה מאוד בשבילו שיספק את הסחורה ויחזור לימיו היפים אצל הקולצ'נרוס.

bottom of page