top of page

החלטה טובה לשני הצדדים

מאת גיא טליאס| למרות הכישרון הרב שיש לו ברגליים, מכבי חיפה עשתה צעד נכון ששחררה את רובן ראיוס. 

מכבי חיפה החליטה השבוע ע"פ הפרסומים להיפרד מאחד משחקני הרכש המדוברים ביותר שהגיעו אליה בשנים האחרונות, רובן ראיוס. כזכור, ראיוס הגיעה לכרמל בקול תרועה לפני כשנתיים, כשהסתמן כי מדובר בזר שיהיה ה"שובר שוויון" בקרב עם האימפריה המתגבשת של ג'ורדי בקריית שלום. בהתחלה זה בהחלט היה נראה כך, שבמשחקים במוקדמות הליגה האירופית הפגין הספרדי יכולת מרשימה וסחף את מכבי חיפה עד להופעה בשלב הבתים המכובד.

אך בסופו של דבר בכך זה הסתיים, כשראיוס התקשה במשך השנתיים שלו במועדון לשמור על יציבות ונעלם לפרקי זמן ארוכים כמו מכבי חיפה כולה. למעט כמה הבלחות והופעות מרשימות, שאפשר לספור על כף יד, כמו זו במחזור פתיחת העונה מול בני סכנין, הספרדי לא סיפק את מה שציפו משחקן בסדר גודל שלו, כשהקבוצה אפילו לא מצליחה להגיע למקום לאירופה.

במהלך התקופה שלו במועדון, שיחק ראיוס רוב הזמן בעמדת הקשר 50\50, כשלעיתים תופקד גם בכנף השמאלית. כמובן שבמרכז המגרש הותיר הספרדי רושם טוב יותר, אך ברוב הזמן התקשה להיות דומיננטי והלך לאיבוד אצל כל המאמנים תחתיהם שיחק (בנאדו, סטנויביץ' ובלבול).

צילום: מכבי חיפה דף הפייסבוק הרשמי.


אני מניח שזו הייתה החלטה לא קלה מבחינתו של רוני לוי לוותר על שירותיו של הספרדי, אך בהחלט כזו נכונה ביחס לעתידו של המועדון. נכון, יהיה מאוד קשה למצוא שחקן עם כישרון כמו שיש לראיוס ברגליים, אך המאמן החדש ישן מאמין כנראה שיוכל למצוא כזה שיהיה יותר רעב, יציב ומחויב למועדון.

גם כשמסתכלים על השיקול הכלכלי, רואים כי מדובר בהחלטה טובה של המועדון, כשראיוס מחזיק בחוזה כבד שמוערך בלמעלה מ-300 אלף יורו בעונה. בסכומים הללו, בוודאי שניתן למצוא שחקן שייתן יותר תועלת לקבוצה וישתלב טוב יותר בתוך המערך הטקטי והמרקם הקבוצתי. צריך לזכור שראיוס לא הגיע בשביל שמכבי חיפה תוכל להתמודד על כרטיס לאירופה, הוא הגיע אך ורק במטרה שהיא תוכל להתמודד על האליפות, דבר שהיה רחוק מאוד מלהתממש במהלך תקופתו בכרמל.

מבחינה סטטיסטית יש אולי לראיוס מספרים יפים ( 29 שערים ב-75 הופעות במדים הירוקים), אולם חשוב לזכור כי רבים מהם הובקעו במשחקי "גארבג' טיים" לאחר שהקבוצה איבדה כל סיכוי להיאבק בצמרת הגבוהה. מועדון כמו מכבי חיפה אינו יכול להרשות לעצמו לחוות עוד עונה כושלת כפי שראינו בשנתיים האחרונות, כשרענון משמעותי במצבת השחקנים, במיוחד בזרים, הינו דבר הכרחי על מנת לחזור במהרה לקדמת הבמה.

האכזבה של חלק לא קטן מן הקהל בנוגע לשחרורו של הספרדי מן המועדון היא בהחלט מובנת, אך כנראה שהשידוך מכבי חיפה ורובן ראיוס לא יכול לעבוד טוב יותר ממה שראינו עד כה, לכן טוב יותר לצדדים להיפרד ולהמשיך כל אחד לדרכו.

כותב הטור הינו תלמיד במכללת "ספורט פאנל" בניהולו המקצועי של נדב יעקבי.

bottom of page