top of page

כסף או נבחרת

מאת תומר חבז| בשיא הקריירה עומד ערן זהבי בפני החלטה לא פשוטה, כשמצד אחד מונחת האפשרות להתקדם לליגה אירופית בכירה או להישאר במכבי ת"א ולנסות להעפיל עמה לליגת האלופות, לעומת מעבר מפתה לכסף הגדול בסין.

עושר פירושו הון ורכוש רב. אדם עשיר הוא מי שלרשותו הון ורכוש רבים במידה ניכרת מהנדרש לקיומו. אך מי קבע שעושר רב נדרש לקיומו של אדם ולא אושר? ערן זהבי, אולי השחקן הישראלי הטוב כיום בתבל ובטח הטוב בליגה הישראלית נמצא בצומת דרכים. לבחור להישאר במכבי ת"א -"באור הזרקורים", או אפילו לעבור לליגה אירופאית מוכרת יותר ולהעדיף את התהילה ואת שמו בתודעה, או, וכאן נמצא ה"או" הגדול, לחתום בטייג'ין הסינית בחוזה עתק של 15 מיליון דולרים למשך 4 שנים ולהסתכן בהיעלמות מהתודעה.

זהבי לא הראשון ולא האחרון שמקבל הצעה לעבור לליגה פחות איכותית, לוותר כביכול על ההצלחה לטובת חוזי עתק בקטאר, ארצות הברית וכו'. ראול, דיוויד בקהאם, פרנק למפארד, האיש שבכותרות השבוע, סטיבן ג'רארד ועוד רבים וטובים, החליטו לקראת סיום הקריירה שזהו זמנם ל"הרחיב את כיסם" ושתם זמנם להתחרות ברמות הגבוהות של אירופה. שם, הם זוכים לכבוד של מלכים ומסיימים לרוב את הקריירה.

צילום: מכבי תל אביב האתר הרשמי.


אך לא כאן המקרה של זהבי. מספר 7 בצהוב, עם 60 שערים ב-77 משחקים במדים הצהובים ומקום שני בטבלת הכובשים הרצופים במשחקי ליגה (עם 17-שני רק לליאו מסי), נמצא בדיוק בשיא הקריירה שלו, ברגע שבו הוא צריך לבחור, לקבל החלטה: אם להיות עשיר בחלקו, להבטיח את פרנסת משפחתו עד סוף חייו ולוותר על קריירה שיכולה להיות מבטיחה ולהגיע לפסגות, או להישאר במכבי/לעבור לליגה טובה באירופה, עם פחות כסף, אך להישאר עם הסיכוי להיות בהיכל התהילה של הכדורגל הישראלי.

הקשר, אשר הוכיח את יכולתו לשחק ברמות הגבוהות, הן בפאלרמו האיטלקית (שם לרוע מזלו נפצע לחצי עונה) והן במדי נבחרת ישראל בשלל משחקים, חייב לתת לעצמו את הצ'אנס, דווקא בשיא הקריירה ולהוכיח לעצמו שבאפשרותו להטביע את חותמו לא רק כאחד משוברי השיאים בליגת העל המקומית, אלא אף באירופה.

אם לא יצלח את המבחן בעונה הבאה, סיכויים לא קטנים שיוכל לעבור לסין גם בסוף העונה הבאה/או אף בינואר. אחת מתכונותיו הבולטות של השחקן, היא הרצון לעמוד באתגרים ולהוכיח את עצמו כל פעם מחדש. אין לי ספק שיבחר לעבור לאירופה ולא לסין, או אפילו להישאר בינתיים במכבי ת"א עד למימוש חלומו.

כותב הטור הינו תלמיד במכללת "ספורט פאנל" בניהולו המקצועי של נדב יעקבי

bottom of page