top of page

מה יהיה עם כפר סבא

מאת: אליהו צרפתי| כמו שהפועל כפר סבא נראתה אמש בבית מול הפועל עכו, היא מבשרת "חגיגית" לשאר קבוצות התחתית כי היא מועמדת פוטנציאלית לירידה. משחק לא מסודר, וחוסר מחץ בהתקפה של פליקס נעים מראים כי כפר סבא תילחם מול עכו נתניה ושאר החברות לתחתית עד לסיום העונה.

עוד במחצית הראשונה ראינו משחק חלש, ולא רק מצד הירוקים מהשרון. משחק כל כך חלש שההצעה של הסדרן ביציע לפני השריקה, לחזור הביתה ולראות את התקציר בטלויזיה, נשמעה כאופציה מעניינת.

גם הפועל עכו, שאמנם הגיעה לשלושה מצבים, לא הרשימה ב-45 הדקות הראשונות, ואחרי תיקו משמים ירדו השחקנים לחדר ההלבשה. ושם, שם באמת התחיל המשחק.

ירון הוכנבויים אמר בציניות את מספרי השחקנים המתעמטים ולא את שמותיהם, ומה שחסר כאן זה גננת. אז הגננת בדמות השופט הגיעה, טל בנש הורחק, וכמו המסטיק שניטז מפיו של האחרון לכיוונו של דור כוכב, כך יצאו שחקני עכו מחדר ההלבשה.

כפר סבא הסתגרה, נעלמה, וספגה. הקהל רוצה את ראשו של פליקס נעים, התירוצים כבר לא מעניינים אותם. נעים טוען שגם כשאימן בליגה א ספג קללות ובכל זאת עלה. אך פליקס נעים שוכח כאן משהו, הוא מועמד לירידה, וליגת העל היא לא הלאומית או ליגה א. אם לא יהיה שינוי בצורת המשחק שלו, וכפר סבא לא תטרוף את המגרש כמו שעשתה לה אמש עכו בביתה, כפר סבא תחזור ללאומית. ולנו הפועל כפר סבא הייתה חסרה הרבה שנים בליגה הבכירה,לא בכזאת מהירות נרצה לראות אותה שוב בימי שישי בשעה 15:00. מועדון כזה עם עבר,עם מסורת, עם מחלקת נוער שהוציאה הרבה מאוד שחקנים מצויינים בארץ, צריכה להיות קבוצה לגיטימית בליגה, ולא קבוצת תחתית או לאומית.

כשנשאל פליקס נעים אם היה עדיף אולי במצב של פיגור להשאיר את רן יצחק ולעבור למערך של שני חלוצים, היה נראה שזה די הוציא אותו משלוותו, כשהוא עונה בטון די תוקפני ומדגיש כי הוא בעשרה שחקנים ו"איך אני אמור לשחק 4,3,2??".

מאוכזבים ממנו. קהינדה. צילום: יוסי ציפיקיס.


אז התשובה שלי לשאלה הזאת היא, המערך לא באמת מעניין, פשוט תשחק התקפי. יסלח לי מאוד אדון נעים, אינני ברמה המקצועית שלו, ולא מקצוען בתחום כמוהו. אבל אותי תמיד לימדו עוד מילדות שבמצב של פיגור במשחק חשוב, גם ב10 שחקנים, אין מה להפסיד וצריך להמר על התקפה.

יהיה מאוד מעניין לראות איך כפר סבא יוצאת מהברוך הזה.חודש ינאור בפתח, ודרוש שינוי בדחיפות לסגל הירוק. חלוץ בדמות איציק כהן, שדי ברור שישוחרר מהבירה בינואר, נראה כאופציה לא רעה בכלל להתקפה של פליקס נעים. המאבק בתחתית הולך להיות רותח עד סיומו בחודש מאי. כי כשמסתכלים על הצמרת,ומבינים שהמבאק על הכתר יהיה רק בין באר שבע למכבי תל אביב, אפשר למצוא את העניין, המתח, והדרמות בתחתית. ששם כל שבוע הכל משתנה מחדש.

כותב הטור היננו תלמיד במכללת "ספורט פאנל" בניהולו המקצועי של נדב יעקובי.

bottom of page