top of page

עידן חדש

מאת בוריס שולקין| אנחנו נמצאים בפתחה של תקופה חדשה לכל צופי ואוהדי הכדורגל בארץ. הזכויות של שידורי הליגה הספרדית שעד כה שודרו בערוצי ספורט 5 עוברות לערוץ one זה הוא שינוי שהולך להפוך את סדר יומו של הצופה הישראלי. בוריס שולקין עושה סדר

יותר מעשרים שנה אנחנו רואים בכל השנה את שידורי הליגה הספרדית בערוצי ספורט 5 , אך בשבועות האחרונים מנהלת הליגה הספרדית העלתה את הזכויות לשידורי הליגה למכרז לאחר שזכויותיו של ערוץ הספורט הסתיימו לאחר שבשנת 2012 חידש ערוץ הספורט חידש את ההתקשרות עם ערוץ הספורט לשלוש שנים נוספות. ההערכות שהסכום ששילם ערוץ הספורט 1.5 מיליון על זכויות שידור, ערוץ one הציע במכרז כי ישלם כ- 11 מיליון לעונה, ערוץ הספורט קיבל את האפשרות להסכים להצעה אבל הם לא רצו להוציא להתאבד על מחיר כזה דרמתי יחסית למחיר ששולם לכל עונה.

בעקבות השינויים הצפויים בעונה הקרובה בשידורי הספורט האזוריים בערוץ הספורט יישאר לנו לצפות בליגות הקטנות באירופה הסקוטית והשווייצרית, בליגת האלופות הגדולה אשר תשאיר עדיין לערוץ הספורט את גדולתו כערוץ מרכזי אבל השלבים המכריעים כנראה שכמו כל שנה ישודרו ברשת (ערוץ 2) ורק בערוץ HD של ערוץ הספורט, בכדורסל ליגת העל במקביל לערוץ 10 וגולת הכותרת NBA והיורוליג ששומרים על ההגמוניה שלהם בערוצי ספורט 5 וערוץ 10. בנוסף אולי ימשיכו לתת לדגש לענפי ספורט אחרים כמו ג'ודו בתחרויות אירופיות, כדורעף וכדוריד ערוץ הספורט הוא עדיין הערוץ שמשפיע על קהל היעד הישראלי שכשהוא מעביר בין הערוצים הוא צופה גם בו בעיקר, השאלה מה יעלה בגורל בשלושת הערוצים המרכזיים בעקבות השינויים? (למעט ערוץ ספורט GOLD שנותן לצופים להיזכר במשחקי העבר)

מסי, ניימאר וסוארס חוגגים. אותה חוויה בערוץ חדש?


ערוצי צ'רטון (ספורט 1, ספורט 2) יורד מערכו אטרקטיבית בין הערוצים השונים משום שהוא ישדר בעיקר את הליגה האנגלית ואת גביעי המלך הספרדי, הגביע האנגלי והאיטלקי, מה שמציל אותו מאיבוד הצופים לטובת ערוץ הספורט או ערוץ ONE הוא שהוא שימשיך לשדר את הליגה האירופית, ואת ליגת העל בכדורגל שלא ידוע האם ימשיך מצב זה להתקיים ב2016 בגלל התפרקות הערוץ הראשות ורשות השידור. ערוץ ONE כאמור רכש את הזכויות של הליגה הספרדית, היו לו בעונה החולפת כמה משחקים של מוקדמות ליגת האלופות כשהישראליות ניסו את מזלן, ואת הליגה הצרפתית.

יהיה מעניין איך הם יוכלו לשלב את השעות המחזורים בליגה הספרדית, אין הרבה מחזורים בשעות מקבילות אבל למשל במחזור האחרון בעונה כל הקבוצות משחקות באותה שעה ויהיה בעיה לשדר, כמובן שיהיה אפשר לפצל שידור בערוץ ה HD ובערוץ הרגיל אבל כאן שוב תהיה הבעיה שהרגיזה כל כך הרבה צופים בערוץ הספורט, עדיפות הקבוצות בליגה הספרדית, שלא כל המשחקים יהיו של ברצלונה ושל ריאל מדריד. יהיה מעניין בהחלט לראות את ההבדלים בין נדב יעקובי, אבי מלר ואלי אוחנה לבין השדרים של ערוץ ONE שבינתיים יצא לנו לשמוע השנה את חזרתו של יורם ארבל בתור פרשן ושדר ופרשנים אורחים נוספים כמו באחד המשחקים היה ברקוביץ שהרבה זמן לא היה בצד של השידור. אנחנו לא יודעים איך תיראה השנה הקרובה בליגות השונות כשהם יהיו בערוצים שונים מכל מה שראינו, השינויים מתחילים לאט לאט…וימים יאמרו אם זה עזר לנו להגיע למקום טוב יותר, או פחות, באיכות הצפייה השידור והאנשים.

bottom of page