top of page

צעד קדימה

מאת אופיר גוזלן| לאחר שנה בלבד, מאמן מכבי תל אביב, פאקו הולך הביתה, למרות עונה היסטורית במהלכה זכתה הקבוצה בטרבל היסטורי. אז מה קרה שם באמת?

רק לפני כמה חודשים כתבתי כתבה על מאמן מכבי תל אביב פאקו, וכמה הוא לא מתאים לאמן את הקבוצה, וכך רצה הגורל (כנראה) ופקאו סיים את דרכו בטריבליסטית ההיסטורית צריך להגיד. אז נכון, הוא הוביל את מכבי תל אביב לעונה נדירה מבחינה סטטיסטית, הקבוצה זכתה ב-3 התארים המקומיים והשלימה לראשונה בתולדות הכדורגל הישראלי זכייה ב-3 תארים בעונה אחת , הישג שאף קבוצה לא הצליחה לעשות.

למרות זאת, מכבי השיגה את התארים הללו לא בגלל כדורגל מדהים, או חירור רשתות והשפלת היריבות, אלא בגלל חולשת הליגה ועליונות מבחינת כושר גופני, ניהול מקצועי וכמובן כסף, שזה שם המשחק כיום בכדורגל.

צילום: מכבי תל אביב דף הפייסבוק הרשמי.


פאקו קיבל לידיו את הקבוצה המוכשרת ביותר בארץ, סגל השחקנים הטוב ביותר שיכול לעמוד לרשותו, צוות אימון מקצועי ומיומן ביותר ובעל בית אחד עם כיסים עמוקים מאוד. למרות שלל יתרונותיה של קבוצתו על שאר הליגה, מכבי מיעטה להרשים העונה, מיעטה לשחק כדורגל מדהים ויפה לעין. אז נכון, הקבוצה הייתה מאוד יעילה ומסודרת, אך לא מלהיבה.

מכבי תל אביב הבינה שבשביל להגיע לבתים של ליגת האלופות, שזוהי המטרה העיקרית של בעל הבית, הקבוצה הייתה חייבת להיפרד מפאקו ולמנות מאמן שיוכל לקפוץ צעד קדימה עם הקבוצה ולהוביל אותם לחלום הבתים. אך גם שחקני חיזוק חדשים ולא רק מאמן יוכלו לקדם את החלום הזה.

בעונה הבאה הליגה תהיה מרתקת מאוד, הפועל תל אביב עושה רושם של קאמבק לעבר החלק העליון, מכבי חיפה מינתה את רוני לוי שינסה להחזיר אותה לעבר ימים יפים יותר וק״ש וב״ש מתחזקות ורוצות לשמור על היותן קבוצות צמרת. אין ספק שעם מאמן חדש וכמה שחקני חיזוק החלום של מכבי תל אביב חי ובועט.

כותב הטור הינו תלמיד במכללת "ספורט פאנל" בניהולו המקצועי של נדב יעקבי.

bottom of page