top of page

תעלומת היינס

מאת גיא טליאס | מרקיז היינס הגיע בתחילת העונה למכבי ת"א כמי שאמור להוביל את הקו האחורי יחד עם ג'רמי פארגו ויוגב אוחיון. כעת, לאחר לא מעט משחקים בצהוב, כבר עכשיו להגיד בפה מלא שלא מדובר בשחקן ששייך לרמות הגבוהות של היורוליג

לאחר עזיבתם של טייריס רייס וריקי היקמן לכסף הגדול של היבשת, ציפו במכבי תל אביב למצוא תחליפים ראויים לקראת העונה הנוכחית. אל יוגב אוחיון, שנשאר בקבוצה, הצטרפו במהלך הקיץ החבר החדש ישן ג'רמי פארגו ועוד בחור מבטיח בשם מרקיז היינס, שהגיע בהמלצתה של מחלקת הסקאוטינג של המועדון. כולם היו בטוחים שמדובר בעוד החתמה מבריקה של הצוות בראשותו של אבי אבן, אך כבר מתחילת העונה הופיעו סימנים שלא כך הם פני הדברים.

צילום: מכבי תל אביב האתר הרשמי.


היינס אמנם הגיע למכבי עם רקורד לא רע בליגה האיטלקית במדי סיינה וארמני מילאנו, אך שוב הוכח לנו שלשחק במועדון הצהוב זו אופרה אחרת לגמרי.  כבר התרגלנו לכך שלהרבה שחקנים שהגיעו בשנים האחרונות לקח לא מעט זמן להשתלב בהיכל (ראו מקרה טייריס רייס) , אך במקרה של היינס נדמה כי פשוט מדובר בשחקן שלא שייך לרמות הגבוהות באירופה.

הגראד, שהיה אמור להיות אחד השחקנים הדומיננטיים במכבי של העונה פשוט לא מצליח לספק את הסחורה, שהמספרים שמציג עד כה רחוקים מאוד מאלו שהציג בעונות האחרונות. עם 5 נקודות בממוצע בלבד ביורוליג עד כה, קל מאוד להבין את מדוע סובלת הקבוצה מבעיות חוזרות ונשנות בקו האחורי שלה, שקם ונופל בדרך כלל על יכולתם של יוגב אוחיון וג'רמי פארגו.

לא מדובר בשחקן בעל יכולות מגוונות כפי שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות בהיכל, כשמסתמך בעיקר על יכולת הקליעה משלוש וממעט מאוד לחדור ולתקוף את הסל. עד כה בשלב הטופ 16, ניתן לראות שהיינס לקח 14 זריקות בלבד ל-2 נקודות לעומת 39 זריקות מחוץ לקשת. אמנם המספרים שלו מחוץ לקשת לא רעים, אך זו לא התרומה לה מצפים מגארד זר שאמור להוביל את הקבוצה. חוסר הגיוון במשחק של היינס הופך את מכבי של העונה לקבוצה מאוד מוגבלת בקו האחורי, שביחד עם הפציעות והבעיות שיש לה בעמדות האחרות במגרש תתקשה מאוד להגיע ולהתמודד בשלב ההצלבה.

במהלך העונה התלבטו לא מעט במכבי האם לשחרר את היינס, אך בסיום העונה נדמה כי הפרידה בין הצדדים תהיה בלתי נמנעת. הגראד ימשיך את מסעו ביבשת לעבר יעד חדש ופחות נוצץ קרוב לוודאי, כשבמכבי יקוו הפעם לאתר בדו"ח הסקאוטינג את השם הבא שיעשה את הפריצה בימי חמישי בהיכל.

bottom of page