top of page

המהפיכה האקטיבית / רועי שפיטלניק

מכבי חיפה משלימה את כמעט את כל הסגל עוד לפני ה 1.7 האם זה מקריות ?


בשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר על מערך הסקאוטינג של המועדון וגם במועדונים אחרים בכדורגל שלנו. ונראה שהשנה אפשר לראות תוצאה ישירה למה שנקרא בשפה המקצועית, "סקאוטינג אקטיבי". סקאוטינג שהמועדון הוא זה שיוזם.



בהרבה מועדונים "סקאוטינג פסיבי" הוא גם חלק מתהליך העבודה - בעיקר כי לא תמיד יש כוח אדם וזמן לעקוב אחרי שחקנים.

בסקאוטינג אקטיבי המועדון מכין רשימה בכל עמדה לכל תרחיש במשך תקופה ארוכה. מה זה אומר ? שהשמות שמוחתמים עכשיו במועדון נמצאים במעקב שבועי או חודשי לפחות עונה אחת ובמקרים רבים גם יותר.

במועדונים רבים באירופה יש רשימה של לפחות 10 שחקנים בכל עמדה לפי תיעדוף למקרה ושחקן יעזוב. גם עכשיו במועדון עוקבים אחרי מי שאולי יגיע בינואר הקרוב או אוגוסט הבא. הרשימות מתעדכנות לפי סטטוס השחקנים ופרמטרים נוספים שעשוים להכריע התאמה של שחקן למועדון.



פרמטרים לדוגמה :

-ביצועי השחקן בתקופת המעקב

-סטטוס חוזה ועלויות

-חיים פרטים והתנהלות השחקן מחוץ למגרש

-פוטנציאל למכירה עתידית

-מטרות המועדון

-התאמה למערך ולאופי הסגל


כמובן שכל מעודון מחליט על סדר העדיפויות שלו.

אחד היתרונות הבולטים של סקאוטינג אקטיבי הוא שהמועדון מכיר את השחקנים, והם לא מוצעים לו בדחיפה מסוכנים (אלא אם הסוכן ממש במקרה מציע לקבוצה את השחקן שאחריו הם עוקבים).



מכבי חיפה במקרה הזה מצדיקה מאד את הקיום של מערך הסקאוטינג (החלק של הבוגרת במקרה הזה). סקאוטינג אקטיבי מתבצע לאורך כל השנה ולמעשה מחלק את הכוחות בעוד בסקאוטינג פסיבי המועדון מקבל מאות אם לא אלפי שמות של שחקנים בתקופה קצרה ואז בלחץ צריך להתחיל לסנן אותם, לבדוק אותם ולהחליט.




bottom of page