top of page

יהלום לא מלוטש

בשבוע שעבר רצף הניצחונות שנמשך לאורך עשרה משחקים, נעצר אחרי התיקו מול הפועל ירושלים. השבוע, הירוקים הגיעו לנתניה למשחק נגד מכבי המקומית, בני לם ויובל אשכנזי שעד לא מזמן לבש את המדים בצבע הירוק.


המשחק כאמור נערך באצטדיון בנתניה, אך האווירה הייתה ירוקה מאוד, כ-7,000 אוהדים עשו את דרכם לאצטדיון בשרון כדי לדחוף את הקבוצה של בכר ולעזור לה לחזור לנצח. "זה כבר נהיה ברגיל, אתה מגיע לנתניה ומרגיש בבית. אבל זה לא מובן מאליו" אמר יניב רונן, חבר פאנל "האנליסטים" בפרק 188.


צילום- ניב כהן, רדיו מכבי

אין ספק שהרגע החיובי במשחק הוא חזרתו של נטע לביא להרכב הפותח, הקפטן שנפצע במשחק מול קייראט ומאז התקשה לחזור לעצמו קיבל את חולצת ההרכב מבכר. המשחק עצמו נפתח עם לחץ גבוה וחזק של מכבי נתניה, הירוקים התקשו, אך הצליחו להגיע לשני מצבים, בשניהם היה זה לביא שהיה לא רחוק משער מרגש. במרכז המגרש שלטו שני שחקנים אחד מכל קבוצה, עלי מוחמד הנהדר שלנו ששיחק בעבר במדי היהלומים, הקשר הירוק הוביל את קבוצתו מבחינת מסירות, 66 מסירות הוא ביצע ב87% דיוק. מהצד השני, עדן קארצב שמושאל ממכבי תל אביב לנתניה, נתן הופעה נהדרת, הוא מסר 41 מסירות ב73% והוביל את קבוצתו בנתון הזה.


צילום- ניב כהן, רדיו מכבי

בדקה ה-51, נגיעת יד של עלי מוחמד לא נשרקה לפנדל, אך התערבותה של מערכת ה-VAR שינתה את החלטת השופט והקבוצה המאחרת מנתניה קיבלה פנדל. אל הנקודה הלבנה הגיע מי אם לא, ידידנו מהעבר הלא רחוק, יובל אשכנזי שעם הרבה בטחון כמו שהוא מלמל לעצמו לפני הבעיטה, שלח את הכדור לרשת, ג'וש כהן נותר חסר סיכוי. הצהובים המשיכו לתקוף והקבוצה שלנו נראתה מבולבלת ובעיקר עצבנית, שרי וחזיזה ירדו בעקבות פגיעות והכל כמובן התנקז לשובר השוויון של הקבוצה מהכרמל- עומר אצילי. בדקה ה-84, ג'אבר שעלה כמחליף מצא את דין דוד באגף, שחקן ההתקפה שלח כדור רוחב שאחרי בלאגן קטן ברחבה חזר לג'אבר שמצידו מצא את אצילי פנוי, מלך שערי הליגה הניף את רגלו השמאלית ושלח כדור לרשת של דני עמוס, 1-1. התוצאה נשמרה עד שריקת הסיום, האלופה מהכרמל עם תוצאת תיקו שנייה ברציפות ותקווה לחזור למסלול הניצחונות במשחק הקרוב ביום רביעי מול חדרה בגביע המדינה.


בפרק 188 של "האנליסטים", רפאל קבסה מגיש התוכנית ישב ביחד עם אור אמיגה, ערן יעקובי ויניב רונן לנתח את המשחק האחרון בנתניה. קבסה שאל את חברי הפאנל- "ראינו שלא אצילי ולא חזיזה הגיעו לידי ביטוי משחק שני ברצף, בתוכנית המשחק של בני לם, איך הוא עצר אותם בעצם?" ערן יעקובי הגיב "אתה צריך אחד מהם לפחות שיגיע טוב. אתמול שרי עוד איך שהוא ניסה בחצי הראשון לקבל כדור, למסור לדוניו. מה שבני לם עשה זה למנוע מהם לקבל את הכדור בצורה נוחה" "בדרך כלל משחק הנעת הכדור של מכבי הוא הרבה יותר טוב. אבל ברגע שיש לך מתנגד, שהוא גם איכותי וגם יודע להפעיל לחץ וכמו שערן אמר, יודע למנוע את הכדור משחקני המפתח שלך בסופו של דבר. לשחקנים שלך יהיה קשה להגיע לידי ביטוי. אם בדרך כלל אנחנו רואים את חזיזה, שמצליחים לבודד אותו, אז הפעם לא היה משחק התקפי שניסו לעשות את זה כי לא הגענו לאזורים האלה" אמר אור אמיגה, והוסיף "מכבי נתקעה בהנעת הכדור בחלק האחורי שלה, השחקנים ההתקפיים לא קיבלו את הכדורים באזורים נוחים".



בשלב "הרצועות" בו האנליסטים מנתחים את רצועות השוער, ההגנה, הקישור וההתקפה. הדיון נפתח בתפקודו של ג'וש כהן שלאחרונה נראה לא טוב, "אני חושב שמשפתי יפתח בגביע ולדעתי זה ימשך גם נגד אשדוד, אני חושב שברק מחפש את הדרך האלגנטית להכניס אותו להרכב, ג'וש בתקופה לא טובה, הוא גורם לחוסר בטחון בחלק האחורי ומשחק הרגל שלו לא טוב".

בנוגע לחוליית ההגנה, דובר רבות על סאן מנחם שחזר לאחרונה להרכב אחרי פציעה ולא נראה בשיאו, "אני חושב שזה גם חזרה מפציעה וגם העדר תחרות, כי התקופות הכי טובות שלו היו שהייתה לו תחרות טובה. זה שילוב של שניהם" אמר ערן יעקובי.


כפי שכבר ציינתי, אין ספק שהשחקן הטוב על המרגש היה עלי מוחמד, "עלי מוחמד, אתמול היה במשחק הכי טוב על המגרש, מעל כולם. אבל הרגיש לי שהוא משחק פשוט לבד" אמר קבסה מגיש התוכנית והוסיף "עלי מוחמד עם 13 חילוצי כדור אתמול, בדרך כלל הוא מחלץ בין 7-10. נטע לביא עם שני חילוצי כדור בלבד, זה רק מדגיש את מה שאמרתי- הוא שיחק לבד".


צילום- ניב כהן, רדיו מכבי

המשחק היה משחק לא טוב של רוב שחקני הקבוצה לעומת משחק טוב מאוד של מכבי נתניה, גם החוליה ההתקפית שפתחה את המשחק (חזיזה, אצילי, דוניו) שאיימו פעם אחת בלבד לעבר המסגרת וזה היה בשער של אצילי בדקה ה-84. "חזיזה אפס מסירות מפתח, אפס מחמש בדריבלים במחצית הראשונה, לא הולך. כארם ג'אבר נתן לו קטנה והוציא אותו מהמשחק והוא התעסק בשופט, הוא קיבל פיצוצים לא סתם הוא נפצע אבל ברגע שאתה מתעסק בזה ולא בכדורגל, ככה אתה נראה" דבריו של ערן יעקובי. "הבעיה של חזיזה זה שזה או שחור או לבן, אין באמצע. מבחינתי זה או פה או פה, אני לא רואה את דולב חזיזה ואומר הוא לא היה במשחק אבל היה בסדר. עלה להם קצת" אמר אמיגה, ערן יעקובי הוסיף לדבריו של אמיגה "עלה להם קצת מההתלהבות ואחריו שתי משחקים גדולים נגד מכבי ת''א והפועל ב''ש. אתה תופס מעצמך קצת יותר ואומר שזה יבוא כי אני טוב. הלכה למעשה זה מה שקרה אתמול".


צילום- ניב כהן, רדיו מכבי

בהמשך הדיון על ההתקפה, אמר אמיגה את דעתו לגביי עומר אצילי מלך שערי הליגה "גול ענק, חמישה שחקנים בדרך לשער והוא עדיין מצליח להעביר את הכדור במילימטר היחיד שהוא יהיה יכול להשחיל את הכדור. וכל זה במשחק פחות טוב". החלוץ שפתח את המשחק כאמור היה דוניו, "הוא גם היה במשחק פחות טוב, ציפינו לקצת יותר. אני חושב שמבחינת הסגנון היה צריך חלוץ שהוא יותר מובהק עם איך שהתפתח המשחק".


למרות תוצאת התיקו מכבי שמרה על המקום הראשון בזכות הפרש שערים עדיף על הפועל ב''ש. הר הגעש הירוק קצת נרגע בתקופה האחרונה, אך נקווה שבהמשך השבוע במשחק הגביע ומחזור הליגה הקרוב הר הגעש הירוק יחזור להתפרץ.

bottom of page