top of page

המספרים מאחורי האליפות ה-14

עברו כמה ימים מאז ההכרזה הרשמית על זכייתה של מכבי חיפה באליפות ה-14 בתולדותיה והשנייה ברציפות. העונה, שהסתיימה בטעם חמצמץ בעקבות ההפסד בגמר הגביע, הייתה מלאה בשערים, בישולים, ניצחונות, הפסדים והמון נתונים. מעבר לזכייה שנייה ברצף באליפות היוקרתית, הירוקים הציגו כדורגל נהדר שהוביל לניצחונות גדולים, הופעה מכובדת בקונפרנס ליג וזכיות באלוף האלופים וגביע הטוטו.


לכבוד הזכייה באליפות ה-14 בתולדות המועדון מהכרמל, אספנו 14 נתונים, כמספר האליפויות, אשר יעזרו לנו ולכם הקוראים לסכם ולהבין את העונה האדירה שעברה על המועדון הירוק.


יש אליפות! (צילום- אורטל דהן זיו, רדיו מכבי)

נתונים קבוצתיים-

הנתונים מתייחסים למשחקים בליגה בלבד*


1. ניצחונות- במהלך העונה החולפת זכינו לראות את הקבוצה הירוקה מנצחת ב-24 משחקי ליגה, מתוכם- 14 ניצחונות בית ועוד עשרה ניצחונות בחוץ. הניצחון הגדול ביותר העונה היה ה-6-0 הגדול נגד מ.ס אשדוד.


2. שליטה בכדור- מכבי חיפה ידועה כקבוצה התקפית ואחת שמחזיקה בכדור. במהלך העונה שלטו השחקנים בכדור בממוצע 58%, במשחקי הבית השליטה גבוהה מהממוצע העונתי והיא עומדת על 60%.


3. הבקעת שערים- ה-Xg של הקבוצה (מדד השערים הצפויים) הוא 67, בפועל נכבשו 76 שערים. ממוצע השערים למשחק בליגה הוא 2.19.



4. סוגי השערים- אם בשערים עסקינן, שחקניו של ברק בכר כבשו כמה "סוגי" שערים- 34 שערים נכבשו בהתקפה מסודרת בעוד שעשרים שערים נכבשו בהתקפה מתפרצת.

מכבי חיפה ידועה כקבוצה שמתמחה במצבים נייחים. האחראי על התחום בצוות המקצועי הוא גיא וייזינגר מאמן השוערים. וייזינגר התארח בפרק 226 של "האנליסטים", בפרק ניתחו רפאל קבסה, אור אמיגה והאורח את השערים של הקבוצה במצבים הנייחים: "עשרה שערים נכבשו בקרנות, בנייח ישיר שלושה שערים וחמישה שערים נכבשו מהוצאת חוץ" הרחיב קבסה.


5. מיקום הכיבושים- 58 שערים נכבשו מתוך רחבת היריב, מתוכם 24 שערים נכבשו מתוך רחבת ה-5. היכולות האישיות של שחקני הקבוצה הובילו לעוד 17 שערים שנכבשו מחוץ לרחבת היריב.


מיקום השערים של מכבי חיפה

6. דקות כיבוש השערים- את רוב השערים, כבשו השחקנים הירוקים ברבע השעה האחרונה של המשחק, בין הדקות 75-90 נכבשו עשרים שערים. מהצד השני, הדקות בהן הקבוצה כבשה הכי מעט שערים הן בין הדקה ה-45 לדקה ה-60.


7. איומים למסגרת- הקבוצה ממוקמת במקום הראשון במספר האיומים למסגרתבעונה החולפת עם 214 איומים. עומר אצילי מוביל את הירוקים עם 47 איומים למסגרת, דין דוד מעט אחריו עם 45 וצ'ארון שרי סוגר את השלישיה המובילה של הירוקים עם 34 איומים למסגרת היריבה.


מפת איומים לשער והאחוזים למסגרת

8. ספיגות- מכבי חיפה הציגה את ההגנה הטובה ביותר העונה בליגה עם 27 ספיגות בלבד. 24 מהספיגות היו מתוך הרחבה של הירוקים ועוד שלושה נכבשו מחוץ לרחבה.


9. דקות הספיגות- בסעיף שמתייחס לדקות בהן הקבוצה כובשת ציינתי שברבע השעה האחרונה של המשחק, הירוקים כבשו הכי הרבה שערים. יחד עם זאת, אלו הן הדקות בהן הקבוצה ספגה הכי הרבה שערים, שמונה שערים מתוך כלל השערים שספגה הקבוצה נכבשו בדקות קריטיות אלו.


10. מסירות מפתח- גם בנתון זה הירוקים מובילים את הליגה. 202 מסירות מפתח מדויקות מתוך 459 נסיונות. וכן, גם בנתון זה עומר אצילי מוביל את הירוקים עם 43 מסירות מפתח מדויקות במהלך העונה. במקום השני בירוק, צ'ארון שרי עם 31 מסירות מדויקות ואחריו דולב חזיזה עם 29 כאלו.


נתונים אישיים בולטים-

11. מובילי הקבוצה מבחינת שערים-

· עומר אצילי- 20 שערים

· דין דוד- 15 שערים

· צ'ארון שרי- 9 שערים

· דולב חזיזה- 9 שערים


12. מובילי הקבוצה מבחינת בישולים-

· עומר אצילי- 10 בישולים

· צ'ארון שרי- 7 בישולים

· מחמוד ג'אבר- 6 בישולים

· דולב חזיזה- 6 בישולים


13. עומר אצילי- שחקן ההתקפה הנהדר שהגיע באמצע העונה שעברה והיה חלק בלתי נפרד מהזכייה באליפות הקודמת, פתח את העונה בסערה והציג יכולת מרשימה במרבית חלקי העונה.

פציעה שהגיעה בחלק האחרון של העונה הסדירה, קצת האטה את קצב השערים והבישולים של הקיצוני הנהדר, אך כאמור, זה לא מנע מהשחקן לסיים את העונה עם עשרים שערי ליגה ועוד עשרה בישולים. בנוסף, אצילי כבש או בישל בממוצע כל 95.5 דקות משחק. יכולת נהדרת זו הובילה אותו לזכייה בתואר מלך השערים, מלך הבישולים ושחקן העונה.


שחקן העונה (צילום- אורטל דהן זיו, רדיו מכבי)

14. נעבור לצד ההגנתי של הקבוצה. בוגדן פלאניץ', הבלם הנהדר מוביל את הירוקים במספר חילוצי הכדור במסגרת הליגה- 271 חילוצים, הבלם שערך 33 הופעות ליגה העונה העמיד ממוצע של 8.4 חילוצים למשחק. עוד נתון מרשים שמצטרף למספרים שהצגנו מקודם, למרות מספר חילוצים כדור כה רב, הבלם הסרבי ביצע 18 עבירות בלבד לאורך כל העונה. לשם השוואה, מלך העבירות של הליגה העונה הוא בוריס אנו ממכבי נתניה שביצע 86 עבירות.


אלו היו ארבע-עשר נתונים בולטים מהעונה הגדולה של מכבי חיפה, עונה שהסתיימה באליפות שנייה ברציפות. כמובן שמעבר למספרים אלו יש עוד המון מספרים מאחורי הקלעים. את הנתונים שבכתבה בחרנו ביחד אני ועדן רוף חברת פאנל "האנליסטים" .

ירוק עולה!

bottom of page