top of page

זה היה ביתי

פיינורד

הגיעו לבתים אחרי שהתקשו מול דריטה מקוסובו בסיבוב השני, אח"כ עברו בקלות את לוצרן משוויץ ובפלייאוף עברו את אלפסבורג משבדיה.

בעונה שעברה לא היו טובים בליגה וסיימו רק במקום החמישי והוציאו רק 5 נקודות בליגה האירופית בבית עם צסק"א מוסקבה,דינמו זאגרב ווולפסברגר.

שיחקו בעבר 4 משחקים נגד קבוצות ישראליות : פעמיים ניצחו 0-3 את באר שבע (עם בכר,גולדברג ושהר) פעם אחת את הפועל פ"ת ופעם אחת הפסידו לה.

משחקים במערך של 4-3-3 הולנדי קלאסי,בניגוד למצופה מהעם ההולנדי, פיינורד לא קבוצה פיזית ו"גדולה" היא מתבססת בעיקר על הנעת כדור, מהירות וטכניקה.

הכוכב הגדול ברחאוס עזב הקיץ לאייאקס והשחקנים הבולטים כרגע הם : הבלם הארגנטינאי סנסי שהוא רמה אחרת משאר הבלמים בקבוצה ולא ישאר בפיינורד בזמן הקרוב. 3 שחקני נבחרת הולנד- המגן השמאלי מלסיה, השוער ביילו והפליימייקר חוס טיל. הקשר האחורי של נבחרת טורקיה קוקצ'ו הווינגר השמאלי הקולמביאני סיניסטרה.

האיצטדיון : "דה קאופ" המכיל 50,000 צופים. לפיינורד האוהדים הכי משוגעים בהולנד.

פיינורד (מתוך דף הפייסבוק הרשמי של פיינורד)



אוניון ברלין

הגיעו לבתים אחרי שהדיחו בפלייאוף את קופס מפינלנד.

הפתעת העונה בגרמניה בעונה שעברה אחרי שסיימה במקום השביעי, זאת העונה השלישית (ברצף) בלבד שהיא בבונדסליגה , לפני כן כל השנים היו בליגה השניה ובליגות הנמוכות.

זאת העונה השניה בתולדותיהם באירופה,לפני 20 שנה היו בגביע אופ"א.

משחקים במערך של 3-5-2 ,קבוצה מאוד פיזית וקשוחה,"גרמנית" של פעם, שחקנים מאוד גבוהים והם מנצלים זאת כי הם מתמחים בתרגילים במצבים נייחים בין השאר.

הכוכב הגדול הוא החלוץ השני הותיק מקס קרוזה ששיחק עם גרמניה באולימפיאדה האחרונה.

עוד בולטים : החלוץ המרכזי הניגרי אווני שנרכש מליברפול ב 6.5 מיליון יורו וימכר בלפחות כפול בעתיד, שחקן מפלצתי עם פיזיות מדהימה שמזכיר את יקובו רק עם פחות טכניקה הקשר המרכזי של נבחרת יפן הרגוצ'י המגן הימני של נבחרת אוסטריה וקפטן הקבוצה טרימל.

האיצטדיון: לאוניון מגרש קטן ומאוד ביתי, בעונה שעברה הפסידו בו רק פעם אחת ! אבל הוא לא מאושר לאופ"א ולכן אוניון תשחק באיצטדיון האולימפי הענק של הרטה ה"אולימפיה סטדיון" שמכיל 75,000 מקומות והיציעים בו רחוקים מהדשא. למשחק בפלייאוף הגיעו 22,000 צופים, דומה לכמות במגרשה הביתי.


צילום: מתוף דף הפייסבוק הרשמי של אוניון ברלין

סלביה פראג

הגיעו לבתים אחרי שהודחו ממוקדמות האלופות ע"י פרנצוורוש ואחרי שהודחו אח"כ ממוקדמות הליגה האירופית ע"י לגיה ורשה.

אלופת צ'כיה 3 שנים ברציפות, קבוצה עם תקציב גדול מאוד,לפני 3 שנים רכש אותם תאגיד סיני שמזרים לשם הרבה כסף.

בעונה שעברה היו בבית עם ב"ש בליגה האירופית, הפסידו 1-3 ב"מושבה" וניצחו 0-3 בפראג, סיימו את הבית במקום השני והודחו מהמפעל רק ברבע הגמר ע"י ארסנל אחרי שלפני כן הדיחו את לסטר וריינג'רס.

לפני 4 שנים היו בבית עם מ.ת"א וניצחו אותם פעמיים.

קבוצה שעד העונה היתה 4 שנים ברציפות בבתים, 3 פעמים באירופית ופעם נוספת בליגת האלופות.

משחקת במערך של 4-5-1 , גם היא קבוצה שמתבססת על פיזיות,קשוחה וגבוהה מאוד.

שחקנים בולטים: הווינגר של נבחרת סנגל סימה שמבוקש מאוד ע"י מועדונים באירופה, שחקן גבוה מאוד אבל מהיר ודריבליסט פליימייקר נבחרת רומניה סטאנצ'ו שהוא מומחה במצבים נייחים המגן השמאלי של נבחרת צ'כיה ששיחק ביורו בוז'יל, הקשר הדפנסיבי של צ'כיה הולש חלוץ נבחרת סלובקיה שרנץ הקשר הימני של נבחרת צ'כיה מסופוסט. על הקבוצה עוברת כרגע מכת פציעות אבל עד המשחק נגדנו חלק מהשחקנים יחזרו, בעקבות המצב התחיל לקבל הרבה דקות הווינגר הניגרי אקפיי שנרכש לפני כמה שנים ע"י מכבי חיפה אבל מעולם לא שיחק בה, הוא הושאל ואח"כ נמכר לכמה קבוצות בצ'כיה והקיץ הגיע לקבוצה הכי טובה.

איצטדיון : "סינובו" המכיל 19,000 מקומות.

צילום: מתוף דף הפייסבוק הרשמי של סלביה פראג

bottom of page