top of page

גבירותיי ורבותיי מהפך / ארז אלוני



מילים רבות נכתבו לקראת משחק העונה בסמי עופר. ניתוחים סטטיסטיים, פרשנויות, כתבות פרופיל על שחקנים, מאמנים ועוד ועוד..

אני רוצה לדבר על אבולוציה. אמנם המילה מהפך שבכותרת מתאימה למשהו פתאומי אבל אני טוען שניצחון של מכבי לא יהיה פתאומי והמילה מהפך באה לומר שהוא גם לא יהיה חד פעמי אלא יהווה העדות הראשונה לשינוי בהגמוניה לאחר עשור יותר צהוב מאשר ירוק לצערנו..

בצורה גרפית ניתן לדמיין קו צהוב שמתחיל לרדת עם עזיבת קרויף (למרות האליפות האחרונה עם איביץ׳), נמשך עם חוסר ההצלחה באירופה, עזיבת המנכ״ל מנספורד, ההדחה מהגביע והיכולת הלא מבריקה (אמנם עדיין תכליתית) מתחילת העונה. הגדולה שלהם בינתיים היא ההצלחה למנוע התפרקות ולהתאושש ממכה למכה. אני טוען שבזום אאוט ניתן בבירור להבחין בנפילה שמתקרבת ובאה.



מאידך, מכבי – קו ירוק בעליה. רבות נכתב על השגיאות וחוסר ההצלחה בשנים האחרונות אך השנה האחרונה מסמלת מפנה והיופי בו זה ההדרגתיות בה הכול נבנה. המטרה הראשונית הייתה לייצב שורות ותוצאות עם סגל בינוני ולכן שלושה בלמים והתקפות מעבר היו בול למטרה זו. המטרה לטווח הבינוני והארוך היתה לבנות תשתית לסגל יציב בלי תחנות רכבת ומהפכים: בלבול כאקס מאמן הנבחרת הצעירה היה בגדר הברקה כדי לבנות על הצעירים מבית עם כמה חיזוקים (שועה, פלקושצ׳נקו, חזיזה ואשכנזי שאמנם לא צעיר בגיל, אבל צעיר ברעב שלו להצלחה )

בפגרה נעשתה עבודה שקטה ויסודית לגבי בחירת והבאת זרים, שאולי עלתה לנו בהדחה מול שטרסבורג אבל בדיעבד הייתה קלף מנצח לליגה ולראיה ניתן לראות מה קרה לזרים שהפועל ב״ש הביאה בחיפזון.

מכאן ניתן לראות איך ממשחק למשחק הקבוצה מתפתחת באופי, בגיוון ובביטחון במשחק, תוך מעבר ל-2 בלמים. אמנם בלבול הוא מאמן שה-DNA שלו לא התקפי כמו שהיינו רוצים לראות אבל בואו נודה – הוא מצא איזון שמספק גם מספרים וגם חוויה.



אפשר למתוח קו בין האופי במחזור הראשון מול רעננה (4:3), הגול של מאבוקה מול הפועל ת״א בדקות הסיום, הניצחון המשכנע על בית״ר בסמי עופר והחזרת ההגמוניה בחיפה לצד הירוק עם הניצחון בדרבי. לכל אלו נוסיף סיפור סינדרלה מטורף כמו של אשכנזי וחזיזה ונבין למה הכול מוכן לניצחון ירוק במשחק העונה ומשם הדרך לאליפות תהיה ארוכה וקשה, אך בלתי נמנעת…

עכשיו הזמן לדבר במגרש!!



bottom of page