top of page

אל קפיטן


קפטן הקבוצה, פותח עונה שביעית במכבי.

עד כה שיחק 186 הופעות בהן כבש 8 שערים והוסיף עוד 10 בישולים.

את העונה הקרובה פותח נטע לביא בעמדה לא מוכרת לו. במהלך העונות האחרונות מקומו בהרכב היה מובטח אך כעת לאחר פציעה לא פשוטה שממנה עדיין לא החלים, בנוסף להגעתו בקיץ של עלי מוחמד בתוספת לקישור של חוסה רודריגז ומוחמד אבו פאני (במידה ויישאר) אפשר לומר שנטע לביא לא באנקר וקיימת תחרות שווה בין ארבעת הקשרים על 2-3 מקומות במרכז הקישור – הרבה תלוי באיזה מערך ובאיזו שיטה ברק בכר יחליט לשחק. לכן ניתן לראות מצב שבו נטע לביא כשיר אך עדיין לא יעלה ב11 דבר שלא זכור בעונות האחרונות – לדוגמא בעונה האחרונה 20/21 נטע לביא פתח אצל בכר בליגה ב 34 משחקים (הוחלף ב 7 ) ובעונת 19/20 אצל מרקו בלבול פתח נטע ב 33 משחקים (בכולם סיים 90 דקות ולא הוחלף).


נטע לביא (צילום: ניב כהן)


בעונת 19/20 תחת מרקו בלבול נטע לביא שיחק כקשר אחורי יחיד וכל הקישור התבסס עליו והוא שימש כעוגן של הקבוצה. נטע לביא היה חשוב לחלק ההגנתי וגם לחלק ההתקפי - כאשר היה יוצא ללחוץ גבוה חילוצי הכדור שלו בחצי היריבה היו גורמים להתקפות מהירות של מכבי מול הגנות לא מוכנות אבל כאשר לא היה מצליח לבצע חטיפה היה נוצר "בור" במרכז המגרש וקבוצות היו מגיעות למצבים מול ההגנה של מכבי. כאשר ברק בכר הגיע בעונה הקודמת (20/21) הוא צריך את חוסה רודריגז והחזיר מהשאלה את אבו פאני ובכך הוריד מהתלות של נטע לביא במרכז המגרש. חוסה תופקד כקשר האחורי (שיחק כ 6) ולפניו שיחקו אבו פאני ונטע לביא – בכך בכר שיחרר את נטע לביא לבצע את חילוצי הכדור בחצי היריבה מבלי להשאיר "בור"במרכז המגרש וכתוצאה מכך נטע לביא שיחק בעמדה קדמית כקשר שמצטרף יותר להתקפה ממה שהיה רגיל לפני כן וכתוצאה מכך ניתן לראות שיפור בנתונים ההתקפיים שלו (פרט לשערים ובישולים : בשתי העונות 19/20 ו-20/21 סיים נטע לביא את הליגה עם 2 שערים ו2 בישולים).

נתון תיקיה - התלות של נטע לביא בעונה של בלבול לעומת עונת האליפות על ברק בכר:

· בעונת 19/20 תחת שרבטו של מרקו בלבול נטע לביא פספס 3 משחקים בעקבות כרטיסים צהובים ואדומים – מאזן הקבוצה היה : 2 הפסדים ותוצאת תיקו

· בעונה הקודמת תחת ברק בכר נטע לביא פספס שני משחקים עקב כרטיסים צהובים – מאזן הקבוצה: 2 ניצחונות.



ניתן לראות בטבלה למעלה כי נטע לביא שמר על הנתונים ההגנתיים שלו למרות עמדתו החדשה אצל בכר לעומת העמדה האחורית ששיחק אצל בלבול ובנוסף לכך ניתן לראות שיפור בנתונים ההתקפיים שלו : עלייה בכמות האיומים לשער (31 בעונה האחרונה לעומת 20 בעונה שלפניה) ובמסירות המפתח (25 לעומת 10 – פי 2.5 יותר).

לאחר התעמקות באינסטט וביצוע השוואה בין נטע לביא בעונת 19/20 לעונת 20/21 בליגה ניתן +לראות עלייה בנתונים התקפיים:


לסיכום, ניתן לראות את השינוי שברק בכר עשה בתפקוד של נטע לביא במגרש בעונה האחרונה לעומת העונה תחת מרקו בלבול – נטע לביא משחק בעמדה קדמית יותר וכתוצאה מכך חל שיפור בנתונים ההתקפיים שלו. בחלון ההעברות הנוכחי התווסף עלי מוחמד למצבת הקשרים של מכבי הכוללת את לביא, אבו פאני, רודריגז ובנוסף אליהם נמצאים בסגל אשכנזי, לוי וג'אבר – בלי שום ספק סוללה של קשרים איכותיים מאוד אשר יוצרים תחרות קשה במרכז המגרש. סביר להניח כי במשחק נתון אחד או שניים מתוך לביא, רודריגז, אבו פאני ומוחמד יתחילו את המשחק על הספסל.

נטע לביא צריך לעלות עוד רמה במשחק ההתקפי שלו במיוחד בקבוצה התקפית עם שלל תבניות התקפה כמו מכבי חיפה של השנתיים האחרונות ובנוסף לכך לבצע הצטרפות מקו שני וכמובן לשפר את המספרים בכמות השערים הבישולים (מבלי לפגוע בנתונים ההגנתיים שלו שנשמרים בעונות האחרונות).

החשיבות של נטע לביא בפן המקצועי ופן החברתי ידועה אך יחד עם זאת יהיה מעניין לראות כיצד נטע לביא יתמודד עם תחילת עונה לא פשוטה הכוללת פציעה ותחרות לא מוכרת על עמדות הקישור.


נטע לביא חוגג אליפות אחרי עשור ( צילום: אורטל דהן זיו)

bottom of page