top of page

הכול תלוי בנו?


ביום שני ייערך משחק העונה השני לעונת 2021-22, הירוקים ייארחו את הצהובים מתל אביב. המפגש המסקרן יהיה השני העונה בין הקבוצות בליגה והשלישי בסך הכל מתחילת העונה.

במשחק הראשון, במסגרת אלוף האלופים, מכבי חיפה היא זו שיצאה עם ידה על העליונה כשניצחה 2-0 משערים של בן שהר ואבו פאני וזכתה בתואר. כחודשיים אחר כך, ניצחה מכבי תל אביב בבלומפילד, משערים של נחמיאס ופריצה כשסאן מנחם רק צימק את התוצאה.


צילום- ניב כהן, רדיו מכבי

בשנים האחרונות, הקבוצה מהכרמל מתקשה להביא את היכולת הטובה שלה נגד שאר קבוצות הליגה לידי ביטוי במשחקים מול הצהובים. לא מעט משחקים נפתחו בסערה ירוקה, שערים נכבשו והניצחון כבר היה נראה בידיים שלנו, אך משהו משתבש ומכבי תל אביב משווה או הופכת את התוצאה. והאוהדים, בעיקר הירוקים, נשארים עם תחושת התסכול, הפספוס והאכזבה.


מכבי תל אביב שפתחה את העונה ביכולת לא טובה, החליפה לאחרונה מאמן שבתקופתו הקצרה כבר שינה את צורת המשחק של הצהובים. בניצחון האחרון נגד מכבי פ''ת, בחר קרסטאיץ' לעלות בהרכב 3-4-3 ולהשאיר את קוואס ופריצה על הספסל. אביאל זמרו, ראש מחלקת האנליזה והסקאוט של הפועל עכו וחבר הצוות האנליסטים, התייחס למערך של מכבי תל אביב בפרק 179 של "האנליסטים"- "התרגלנו בשנים האחרונות לראות את הקישור החזק, הדינמי והלוחץ של מכבי תל אביב. במשחק האחרון נגד מכבי פ''ת, הקישור של מכבי תל אביב, במערך 3-4-3, הורכב משני קשרי אמצע בלבד, קניקובסקי ועדן שמיר, שניהם בעלי אוריאנטאציה התקפית. יהיה מעניין לראות איך זה יעבוד להם במשחק הלחץ ומול היציאות של פלאניץ' וגולדברג שמעמיסים על הקישור". בהשוואה לקישור של מכבי חיפה, הוסיף זמרו "כל שנה אנחנו מדברים על קישור מול קישור, אני לא בטוח שהוא יעלה ככה מולנו. אם הוא ראה את מכבי חיפה הוא ראה קבוצה שמעמיסה את האמצע, מגיעה לשליש האחרון ויוצאת לאגפים, המון חילופי מקומות. אם הם יעלו במערך הזה אני חושב שזה יעשה לנו טוב. 3-4-3 מול 4-3-3, יותר קל לך ללחוץ את הקבוצה היריבה אבל קשה לך מאוד להתגונן מולה".




ואם נעבור להתעסק בקבוצה שמעניינת אותנו, הירוקים מגיעים בתקופה נהדרת, רצף של שבעה ניצחונות בליגה בהם מאזן השערים הוא 25-3, שכלל שישייה לרשת של סכנין, חמישייה לרשת של היריבה העירונית הפועל חיפה ועוד שתי רביעיות מול קריית שמונה ונוף הגליל.


"בראייה רחבה יותר, שאני מנסה לחשוב מי שחקן המפתח של מכבי חיפה? איפה שאני לא מזיז את הראש יש שחקן מפתח אחר" אמר רפאל קבסה, מגיש "האנליסטים". בקבוצה מפוצצת בכישרון, כוכבים ויכולת כמו מכבי חיפה קשה לדעת מי השחקן שיבלוט במשחק הבא. אצילי מלך השערים של הליגה עם אחד עשר שערים, מוביל גם את הליגה באיומים למסגרת, בישולים (ביחד עם סרדל וחזיזה) ומסירות מפתח, אליו מצטרף חזיזה שכאמור גם הוא עם שישה בישולים, דין דוד בכושר שיא ושרי חוזר לעצמו, בנוסף לרביעיית ההתקפה ישנם עוד לא מעט שחקנים כמו פלאניץ' שחילץ העונה 131 כדורים, עלי מוחמד שנמצא בכל מקום על המגרש ומוביל את הליגה בחילוצי הכדור בשטח היריבה ועוד רבים וטובים.


אך בכל זאת, האם בין כל השחקנים האלו בכל זאת יש שחקן מפתח? לדעתו של קבסה מדובר בצ'ארון שרי. אור אמיגה, חבר פאנל האנליסטים חיזק אותו ואמר "ראית את זה בצורה הכי טובה שיש במשחק נגד סכנין, ששרי טוב אז עומר אצילי טוב ודולב חזיזה טוב. פתאום לסטריין יש עוד אופציית מסירה ששרי בורח ימינה. אם שרי יהיה במשחק טוב, אין לי ספק בכלל שלמכבי חיפה שהמוציאים לפועל שלה הם אצילי, חזיזה ודין דוד יהיה עם מי לשחק. הוא מוצא את המיקומים הנכונים במגרש ועושה את הדברים הת'כלסים, לא סוחב את הכדור יותר מידי". זמרו הוסיף- "אני חושב ששרי הוא הכלי שברק משתמש בו הכי הרבה כדי לפצח את הקבוצה היריבה, הוא סומך עליו והוא אינטליגנט ברמות. הוא ורודריגז, ורואים את זה".


צילום- ניב כהן, רדיו מכבי

המשחק הקרוב, כמעט ברובו תלוי במכבי חיפה. לאלופה הנוכחית יש את היכולת והשחקנים אותם כבר ציינו, לנצח את ההתמודדות הזו. הפעם, הקהל רוצה לראות גם את האופי, אותו אופי שהיה כל כך חסר בהתמודדויות האחרונות. אין ספק שאם יש מישהו בעל אופי של ווינר, הוא ברק בכר מאמן הקבוצה, המאמן שיכול להוציא מהשחקנים את האופי הדרוש, את הטירוף על הדשא ולהוביל את הקבוצה לניצחון במשחק הקרוב ולעונה נהדרת נוספת.

bottom of page