top of page

השחקן האינטליגנטי בקריירת האימון של ברק בכר?


ברק בכר ידוע כמאמן נועז, יצירתי וכאחד שחושב מחוץ לקופסא, מאמן שכמעט בכל משחק עושה מהלך טקטי שמפתיע את כולם. ישנן לא מעט פעמים שהנועזות הזו מביאה לכדורגל יפה, תוצאות טובות והישגים. ומנגד ישנן פעמים שהנועזות משחקת כנגד הקבוצה והמהלך מסתיים בכישלון.

אין ספק שאחד מהמהלכים הנועזים והטובים העונה הוא שינוי תפקודו של חוסה רודריגז.

בתחילת העונה העובדות היו ברורות- הקישור עמוס בשחקנים ובכישרון, מקומו של סאן מנחם כמגן שמאלי הוא כמעט וודאי, אחרי היכולת בעונת האליפות ומגן ימני חדש בדמותו של ראיין סטריין הגיע למועדון הירוק. בפועל הדברים נראו קצת אחרת, הפציעה של נטע לביא וענייני החוזה של אבו פאני, גרמו לחור במצבת הקשרים אותו מילא ג'אבר הצעיר ביחד עם עלי מוחמד ורודריגז. סאן מנחם נפצע, טוואטחה מחליפו נפצע גם כן, גולדברג, שהיה אמור להתמודד על עמדת המגן השמאלי סלל את מקומו בצדק אל עמדת הבלם הפותח ואפילו רז מאיר שהוסט מימין לשמאל נפצע גם הוא. וראיין סטריין, האוסטרלי סבל גם כן מפציעות מהרגע בו נחת בישראל ורק לאחרונה הוא חוזר אט אט לכר הדשא.


צילום- ניב כהן, רדיו מכבי

"הבלאגן" בסגל גרם לברק בכר להציב שחקנים בעמדות שונות ומגוונות ולשנות את תפקודם הרגיל- חזיזה כשחקן שרץ על כל אגף שמאל, רז מאיר כמגן ימני ושמאלי וההחלטה המוצלחת ביותר- הצבתו של חוזה רודריגז כבלם והצבתו כמגן ימני בחלק ממשחקי העונה ובמשחק האחרון נגד בני סכנין להציב את הספרדי כמגן שמאלי עקב הפציעות המרובות.

רודריגז בן ה-27 שגדל במחלקת הנוער המפוארת של ריאל מדריד ושיחק בלא מעט קבוצות כמו מלאגה, גלאטסראיי, מיינץ וגם ביריבה מכבי תל אביב, ידוע כקשר הגנתי מעולה. אך זה לא מנע מברק בכר להזיז אותו לעמדה שונה לגמרי.

"אני לא חושב שבכר ידע, כשהוא הביא את רודריגז למכבי חיפה שהוא יהיה שחקן כל כך מגוון" אמר רפאל קבסה בפרק 178 של "האנליסטים", "בתחילת העונה שעברה עשינו דו''ח על רודריגז לפני שהחל לשחק במכבי חיפה, ידענו שיש לו את הגיוון, אני לא חושב שברק חשב שהמניפה עד כדי כך רחבה".



בניצחון הליגה האחרון, ה6-0 הענק נגד בני סכנין, תופקד רודריגז כמגן שמאלי והציג יכולת נהדרת. במהלך המשחק, מיקומו של רודריגז השתנה בין הגנה להתקפה. בתבנית ההגנה הירוקים שיחקו במערך של 4-3-3 כשרודריגז מתפוקד כמגן שמאלי ובתבנית ההתקפה המערך היה 3-5-2 בו תופקד הספרדי כבלם שלישי בצד שמאל. "כשרודריגז הגיע אמרו שהוא לא נותן מספיק מספרים, אבל דיברו על המוח שלו, על החשיבה ועל הדרך פעולה שלו במגרש. זה לא משנה לו ימין ולא משנה לו שמאל, הוא נותן לך את מה שצריך. גם שעבר לשחק בצד ימין כשסטריין יצא הוא נותן לך דברים מדהימים" אמר עליו אביאל זמרו, ראש מחלקת האנליזה והסקאוט של הפועל עכו וחבר הצוות האנליסטים. מבחינה סטטיסטית במשחק האחרון היה למגן/קשר משחק טוב- 44 מסירות מדויקות ב88% אחוזי דיוק, תשעה מאבקים מוצלחים, חמישה תיקולים מוצלחים ושישה חילוצי כדור ב95 דקות.


לסיכום היכולת של רודריגז במשחקים האחרונים, והמעבר שלו מקשר הגנתי לשחקן ורסטילי שעובר בין עמדות אמר אור אמיגה- "אני חושב שאם תשאל את ברק בכר מי השחקן הכי אינטילגנטי שאימנת זה יהיה חוסה רודריגז בלי צל של ספק".

bottom of page