top of page

שובר שוויון

כל סופרלטיב שלא אכתוב על עומר אצילי, לא יספיק כדי להדגיש את המשמעות שלו עבור מכבי חיפה. הן בפן הטקטי, הן בפן המקצועי וכן כן, גם בפן האישי. תרשו לי להניח את ההתנצלות ואת כל מה שהיה מסביב לעומר בצד מהסיבה הפשוטה – כאג'נדה, אני מתעסק נטו בכדורגל וניתוח אנליטי. את הרכילות נשאיר לאנשים אחרים כי כדורגל יש לעומר והמון! כשעופרי ארד התארח בפודקאסט שלי (האנליסטים), הוא הביע תמיהה איך שחקן כמו עומר אצילי עדיין משחק בליגה כאן ולא פורח בחו"ל. אחרי שאפרוט את הנתונים שלו, יהיה קל יותר להבין על מה עופרי מדבר.

אני אהיה חד וברור בהצהרה שלי. הרכישה של אצילי העניקה למכבי את האליפות אחרי עשור כושל ומסורבל. ההשפעה שלו מבחינת המספרים הייתה יותר משל ערן זהבי כשהגיע למכבי ת"א, יותר משל ברדה כשחזר לבאר שבע ויותר מחנן ממן שדחף את האדומים מהנגב לעוד תואר אליפות.

תיכף אגיע לחדות שלו שהלכה והשתכללה גם בעונה הנוכחית שכוללת את אלוף האלופים, אירופה וגביע הטוטו, אבל המספרים מספרים סיפור פשוט. עומר אצילי שובר שוויון.

מאסטר שף (צילום:ניב כהן, רדיו מכבי)

דווקא כ- INVERTED WINGER (שחקן כנף ברגל הפוכה), יכולות החיתוך שלו למרכז והכנסת הכדור לעומק היא מהחכמות שראינו בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. האם הוא כרגע הישראלי הטוב ביותר שיש בליגת העל? חד משמעית.

בעונה שעברה, עקב האכילס של הקבוצה היה האגף הימני. מאבוקה יותר תקף, רז מאיר יותר הגן ואצילי ידע לבוא לידי ביטוי עם שניהם ואפשר לראות את זה בתיקולים ההגנתיים שלו, במיקום החכם כשהיריבה בעטה חופשיות וגם בסגירות שאתם יכולים לראות בסרטון המצורף לטור. עדיין לא ראינו את ראיין סטריין בהגנה, אבל בקמצוץ ששיחק, יש לאוסטרלי דריבל, זריזות וברגע שיצבור דקות עם אצילי, אנחנו נראה חגיגה בצד ימין.

אם בעונה שעברה הוא החל כסופר סאב שיכול לשנות משחק, העונה הזו למעט ג'וש כהן, אני לא רואה אף שחקן באנקר בהרכב כמו אצילי. טוב, חוץ מפלאניץ'.

ועכשיו קצת למספרים שלו מאז שהגיע למכבי חיפה ועד לכתיבת שורות אלו:

31 בעיטות למסגרת

55 תיקולים מוצלחים

71 דריבלים מוצלחים

25 בעיטות מוצלחות ברגל שמאל, 2 בעיטות מוצלחות ברגל ימין

114 הכנסות כדור מוצלחות לתוך רחבת ה-11

69 מסירות מפתח

12 בישולים

12 שערים

שובר שוויון כבר אמרנו?


bottom of page