top of page

סנטי לא אשם / ארז אלוני

קריסה במאני טיים, חלון ינואר, 4 בלמים, שחקנים אחרי פציעה, 4 מורחקים ופצועים, יריבות אימון לא ראויות, סנטי גרוע, גרשון לא פוגע, רז באנקר בהרכב, שועה לא מקבל קרדיט, ווילדסחוט ביום חלש ועוד ועוד ועוד....

הכול נכון, אבל לא בגלל זה הפסדנו בשבת!

הפסדנו בגלל סיבה עיקרית אחת - התאמת שיטת המשחק לשחקני הסגל וליריבה.

כזכור, בקדנציה של מרקו בשנה שעברה שיחקנו בלא מעט מהמשחקים עם 5-3-2. למה? כי זה התאים לסגל שהיה ולבניית הביטחון ההדרגתית.

בתחילת העונה הנוכחית עבר מרקו לשחק עם 4-3-3 ברוב המשחקים ובצדק. עם סגל שכולל הגנה מיוצבת, 6 דומיננטי, שני ווינגרים חזקים ו-9 קטלני זה פשוט עבד בול.

אבל מה קורה כשהמציאות משתנה? בכל פעם שמישהו משמעותי היה חסר מרקו התעקש על השיטה והמחליפים לא עשו את העבודה כי נדרשו להיות מה שהם לא...

מקרה פוקס נגד הצהבת מהווה דוגמה קלאסית.



ובשבת....בשבת היה השיא:

  1. נטע חסר, אשכנזי חסר. אין בסגל לא 6 טבעי וגם לא 50:50 איכותי. מה המסקנה? שנה מערך ושחק עם שני קשרים דפנסיביים להחזיק טוב יותר את האמצע. לא. מרקו העדיף להקריב את ארד כדי שיתרסק כמו פוקס בזמנו, ולבזות את סנטי בתפקיד 50:50 שלא מתאים לו בכושר הנוכחי שלו.

  2. מנחם חסר. אוטין מתקשה עדיין במערך של 4 בהגנה אבל עם שלושה בלמים יש לו חיפוי. מאיר יכול לשחק בשמאל והוא לא רע הגנתית אבל לא מספיק תורם התקפית ואין לו שמאל טבעית. מה המסקנה? או שתתן למאיר לשחק ברביעיה או אוטין בחמישיה. לא. מרקו מכשיל את גרשון שלא יודע להיות מגן אלא רק בלם שמאל וגם כך חלוד מפציעה. שיתרסק.

  3. חזיזה חסר. אין ווינגר איכותי. סנטי יכול אבל זה לא מספיק. מה המסקנה? לשנות מערך ולפתוח עם שני חלוצים (ניקי ושועה או עוואד). לא. מרקו החליט שרז מאיר שלא טכני, לא חותך לאמצע, לא דריבליסט - הוא השחקן המתאים. מביך.

  4. וכך, במקום להתאים את השיטה לשחקנים הזמינים ולשחק 4-4-2 או 5-3-2, מרקו גרם לחסרון של ארבעה שחקנים להראות כאילו חסרים שמונה...וכל זה מול קבוצה ששיחקה גם היא בהרכב מאולתר וללא השחקן הכי טוב שלה העונה ביי פאר. בהבדל אחד, כל שחקן שיחק איפה שהוא יודע.

  5. עד היום בכל פעם שהפסדנו העונה, ידענו להתרומם ולחזור למסלול. נכנסנו לקורונה עם הפסד והדחה בגביע ויצאנו ממנה עם הפסד קריטי בליגה אתמול. ברביעי מול הצהבת, לצערי זה לא משחק על האליפות אלא משחק על העונה. אפשר וצריך לבוא בגישה אחרת ולנצח ממקום של אנדרדוג, כמו למשל בגמר גביע ב-2016...






bottom of page