top of page

משחק העונה

אחרי שגברנו על המשוכה שנקראת מכבי תל אביב והצלחנו להוריד את הגורילה מהגב ואחרי הניצחון הגדול על בית''ר ירושלים במסגרת הגביע, הגענו אל משחק העונה האמיתי. מכבי חיפה מול הפועל באר שבע ראש בראש על ראשות טבלת ליגת העל.


המשחק האחרון בין שתי הקבוצות במסגרת הליגה היה מלא בבלאגן ודרמה. שלושה אדומים, שלושה פנדלים, שלושה שערים והמון תהפוכות. אי אפשר לקחת יותר מידי מהמשחק הזה כדוגמא למשחק הקרוב, מאז לא מעט השתנה, הקבוצות כבר לא משחקות במסגרת אירופית, מכבי חיפה נמצאת בריצה מטורפת ומלאת שערים והפועל באר שבע נראת כמו קבוצה מאומנת מאוד.


צילום- אורטל דהן זיו

הפועל באר שבע מגיעה למשחק הקרוב אחרי ניצחון במשחק האחרון בגביע המדינה נגד מכבי נתניה עם שער של שגיב יחזקאל בדקה ה-120. במשחק הליגה האחרון האדומים ספגו הפסד נגד מכבי תל אביב שהעלה את הירוקים לפסגת הטבלה. עד כה העונה, הקבוצה מבירת הנגב מעמידה מאזן לא רע, עם 12 ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו והפסד בודד, במחזור האחרון כאמור. לזכותה של באר שבע נכבשו 29 שערים והם ספגו 11 שערים בלבד (הכי מעט בליגה). השחקן המוביל של המארחים הוא כמובן רמזי ספורי, לקשר יש העונה שבעה שערים ושישה בישולים. עוד שחקן שנמצא בכושר נהדר הוא ידידנו הוותיק רוקביצה, החלוץ שסיים את חוזהו בתום העונה שעברה וחתם בבאר שבע כבש עד כה בליגה שמונה שערים.


ועם ברוקביצה עסקינן, מעבר לחלוץ, גם רוני לוי יפגוש את האקסית. המאמן שנמצא בתפקידו בבאר שבע בשנה האחרונה, שיחק בעבר במדי מכבי חיפה וכמובן אימן את הקבוצה הירוקה וזכה עימה כמאמן בשלוש אליפויות, שתי גביעי טוטו וגביע מדינה. גם עומרי גלזר ואיתי שכטר שלבשו בעבר את המדים הירוקים ייפגשו את האקסית. מהצד השני, שון גולדברג אחד מתגליות העונה יגיע לטרנר אחרי ששיחק שם בעונות הקודמות. וכמובן, ברק בכר שזכה עם הקבוצה מבירת הנגב בשלוש אליפויות.



בפרק 183 של "האנליסטים", ניתחו חברי הפאנל את הקבוצות לקראת המשחק הקרוב. ערן יעקובי, חבר פאנל האנליסטים דיבר על משחק הליגה האחרון של ב"ש נגד מכבי ת''א "אתה רואה שהם מתקשים, אתה רואה שבמשחק שהם אמורים להיות דומיננטיים הם לא חיפשו לשלוט. מכבי ת''א שיחקה נגדנו לפני זה וסוג של התבטלה וחיכתה לצאת למעברים, בהפועל באר שבע ניסו לעשות אותו דבר".


יניב רונן, חבר הפאנל הוסיף "המשחק ביום שני, צפוי להיות כמו המשחק הראשון בין הקבוצות. אנחנו נפתח חזק מאוד, הם יצופפו את החלק האחורי שלהם באמצע וינסו לצאת קדימה מהר. השאלה כמה כדורגל יהיה שם אל מול האנטי כדורגל שניצח במשחק הראשון. בחצי שעה האחרונה של המשחק הקודם היה בלאגן שלם. כל עוד שהמשחק יהיה מסודר, היתרון שלך יהיה מובהק".


בהמשך לדבריו של יניב, במשחק בסיבוב הראשון בין שתי הקבוצות, מכבי חיפה שלטה 79% מהזמן ברבע השעה הראשונה לעומת 21% בלבד של הפועל באר שבע. ברבע השעה האחרונה של המשחק, שהייתה "בלאגן שלם" כמו שיניב כינה אותה, דווקא הפועל באר שבע הייתה זו שהחזיקה בכדור 73% מהזמן. הנתון הכי בולט הוא ההבדלים בין המחציות, בחצי הראשון של המשחק מכבי חיפה החזיקה בכדור 66% מזמן המשחק ואילו במחצית השנייה ההחזקה בכדור הייתה שווה, כל קבוצה החזיקה 50% מהזמן. בסך הכל, המשחק הקודם הסתיים כשמכבי חיפה מחזיקה בכדור 58% מהזמן והפועל באר שבע 42%.


"אומרים שההגנה של ב''ש היא הגנה מבטון, הגיעו נגדם ל-67 מצבים, נגדנו הגיעו ל-60 מצבים" הוסיף יעקובי, "הסתכלנו על הגולים שהם סופגים, הסגירות בהגנה, במיוחד שמכניסים להם כדור מהצד, מחלת הכדורגל הישראלי. ויש שם בלם זר מהטובים שנחתו בארץ, ויטור. מסביבו הם לא באמת בלמים, אלחמיד לא באמת בלם ביסודות שלו, וקצת הולך לאיבוד, אור דדיה הולך לאיבוד במצבים האלו. מצאנו שארבעה גולים ב''ש קיבלו בדקה ה-65, כל הארבעה הגיעו בהרמה או קרוס מהצד, יותר משליש מהשערים שספגו. שישה שערים הם ספגו מהדקה ה-65 צפונה, אם אתה מסתכל על המשחק שלהם, ההתקפי, הם שמים הרבה גולים בדקות מוקדמות, רוני לוי אומר הכל בסדר, בואו נשחק ברגוע, לא צריך לתקוף בטירוף. ואז אתה נהיה פסיבי ובונה מומנטום ליריב". יניב רונן, הוסיף "מכבי חיפה קבוצת 20 דקות אחרונות הכי טובה בליגה, זאת אומרת 20 דקות אחרונות קרנבל". יעקובי סיכם את הנושא "איך אנחנו תוקפים אותם? אם אתה מדבר על קרוסים מהצד, אז יש את חזיזה ואצילי. אתה צריך לשחק בסך הכל את המשחק שלך, אתה לא צריך להמציא איזה אדפטציה. ככה אתה משחק."


צילום- אורטל דהן זיו

רפאל קבסה, מגיש "האנליסטים" שאל את חברת הפאנל, עדן רוף, עד כמה יהיה חכם לרוני לוי להמשיך לשחק בקו חמש, בידיעה שהלדר לופז המגן השמאלי לא כשיר למשחק. "לפי מה שאני רואה פה בהתקפות, באופן מובהק, הפועל באר שבע מתקיפה בצד שמאל. אם בצד ימין יש להם 406 התקפות, מהאמצע יש להם 322 התקפות ומצד שמאל הם מתקיפים 545 התקפות. זה גם הלדר לופז שלא ישחק, גם בריירו שמשחק קצת שמאלה וגם אלחמיד שמשחק קצת שמאלה. יהיה פה שינוי אבל אני לא רואה אותו לא עולה עם שלושה בלמים".


"מכבי חיפה היא קבוצה שלוחצת גבוה, חייב להיות מישהו שכל הזמן ייצמד לרמזי ספורי. לחץ גבוה והצמדות לשחקני מטרה זה משהו שחייב להיות. במיוחד ששחקן המטרה היחיד שלהם הוא רמזי ספורי הוא מוציא אותם קדימה, אם הוא לא שם אין מי שיתן את הכדורים לרוקביצה". אלו דבריו של אור אמיגה, חבר פאנל "האנליסטים".


קבסה, הוסיף את דעתו לגביי "הכאב ראש החיובי" שיש לברק בכר לקראת המשחק ולגביי תמונת ההרכב, "אם רז מאיר וסאן מנחם מגנים ואתה שואל אותי מי צריך להיות בעמדת ה-6 רודריגז או עלי מוחמד, אני מעדיף את עלי מוחמד. אם יש שחקן מסוכן, אני יודע שמי שיכול להיצמד אליהם כמו קרצייה ולחלץ זה עלי מוחמד".


פרק 183, היה פרק מלא בנתונים, מספרים ומידע לקראת המשחק הגדול ביום שני. אלו רק חלקים קטנים מהמידע המטורף שהאנליסטים שלנו הוציאו בשבילכם.

מכבי חיפה מגיעה למשחק הקרוב ברצף ניצחונות מעולה ועם המון שערים ויכולת נהדרת, ביום שני הקרוב מגיעה ההזדמנות להמשיך בכושר הנהדר ובמרוץ אל ראשות הטבלה.


bottom of page