top of page

בראש מורם

אחרי שבסיבוב הקודם במפגש בין מכבי חיפה להפועל באר שבע קיבלנו משחק משוגע והזוי, הפעם קיבלנו את הגרסה העדינה יותר, שער מדהים של אצילי שפתח מחצית ראשונה מהפנטת, כרטיס אדום בדרך לחדרי ההלבשה שאף אחד לא באמת ראה ועמידה הגנתית חזקה של הירוקים הובילו לניצחון אדיר על היריבה הדרומית ופתיחת פער של ארבע נקודות בראשות הטבלה.


צילום-אורטל דהן זיו

אצטדיון טרנר ידע ערבים עם מזג אוויר חם יותר, אבל גם הקור המקפיא לא מנע מהירוקים לפתוח את המשחק בסערה. זו הייתה אחת המחציות הכי סוחפות, דומיננטיות ומהנות לצפייה שקיבלנו ממכבי חיפה של ברק בכר.

כבר אחרי שתי דקות וחצי, שרי שלח הגבהה לרחבה ודין דוד פספס את הכדור בסנטימטרים בודדים. שתי דקות לאחר מכן, שרי ניסה את מזלו בבעיטה מרחוק אבל גלזר הצליח לעצור את הכדור. בדקה השביעית קיבלנו את השער הגדול של המשחק ואחד מהשערים היפים שראינו העונה, מוחמד אבו פאני זיהה שעומר אצילי פנוי בפינת הרחבה, אצילי קיבל את הכדור מול אלחמיד ובתנועה שהוא כל כך מזוהה איתה חתך לכיוון המרכז ושיחרר בעיטה מטורפת לפינה הרחוקה, גלזר מצדו, נשאר חסר אונים. שער מדהים לשחקן האדיר של הירוקים. בדקה ה-28 הגבהה של חזיזה לעבר דוד מצאה את ראשו של מיגל ויטור שנגח לשער הלא נכון, 2-0 לירוקים.

בדקה ה-34 טעות של ג'וש כהן שיצא לא טוב לכדור גובה, אפשרה לבריירו לגבור על חזיזה ולכבוש ובכך לצמק את התוצאה ל2-1. מחצית בשליטה של הקבוצה מהכרמל ששלטה בכדור 59% מהזמן לעומת 41% של המארחת.


בעת עליית השחקנים לכר הדשא למחצית השנייה, התבשרנו שקטטה שפרצה במחצית, הובילה להרחקתו של רז מאיר בעקבות קללות לעברו של אריק בנאדו, עוזר מאמנו של רוני לוי בהפועל ב''ש. בעקבות ההרחקה מכבי חיפה עלתה למחצית השנייה בעשרה שחקנים. חשוב לציין שאריק בנאדו היה קפטן ומאמן מכבי חיפה בעבר, וביום שאחרי המשחק, יענקל'ה שחר נשיא מכבי חיפה ביקש מהאוהדים לתת כבוד לשחקן העבר, אחרי שפורסם שהוא מקבל איומים מאוהדים ירוקים.


צילום- ניב כהן, רדיו מכבי

ברק בכר, שהיה נסער מאוד בפתיחת החלק השני של המשחק והתקשה להירגע, החל לבצע חילופים והתאמות בהמשך המחצית, על מנת לשמור על התוצאה ועל הניצחון של הירוקים. חזיזה תופקד ברוב המחצית השנייה כמגן ימני, עופרי ארד ורמי גרשון שעלו בהמשך גם הם תופקדו כספק בלמים וספק מגנים והמערך של מכבי חיפה השתנה לא מעט לאורך המחצית השנייה שנראתה פחות טוב מקודמתה. עד הסיום, ג'וש כהן החזיר על הטעות בחצי הראשון עם כמה הצלות יפות ואפילו עומר אצילי הספיק להחמיץ מול שער כמעט ריק אחרי מסירת אמן של מוחמד, אך כל זה לא שינה דבר, שריקת הסיום נשרקה והקהל הירוק חגג עם השחקנים את הניצחון ואת הפער בפסגה שגדל ל-4 נקודות.


בפרק 184 של "האנליסטים" ברדיו מכבי, בהגשתו של רפאל קבסה. דיברו חברי הפאנל- אור אמיגה, ערן יעקובי ואלכס מילוש על המשחק בטרנר ועל הניצחון הגדול. ערן יעקובי, חבר הפאנל, פתח את הסיבוב המהיר שלו- "בנינו מפלצת. בזכות המשחק של מכבי חיפה בסיבוב הקודם נגד הפועל ב''ש, הם ככה הלכו והתפתחו והתנפחו. כדורגל גדול לא היה שם, אבל באת ועשית את מה שהיית צריך לעשות".



אחד הנושאים עליהם דובר בפרק הוא שינוי תפקודו של חוסה רודריגז, עליו כבר דובר בפרקים הקודמים וגם אני כתבתי עליו. "היום המגנים של מכבי חיפה מבינים, שאחד מהם בחוץ. זאת אומרת, אם רודריגז בריא, ברק בכר החליט להשתמש בו כמגן" אמר קבסה, "המגנים של מכבי חיפה צריכים להבין את זה, אם זה סטריין, אם זה רז מאיר ואם זה סאן מנחם או טאלב". אור אמיגה הוסיף "מי חשב שרודריגז ישחק יותר מגן ימני ושמאלי מאשר קשר מתחילת העונה?, בתקופה הזו שהוא משחק כמגן אתה רואה את מכבי חיפה בקצב הכי טוב שלה מאז שברק בכר הגיע למכבי חיפה".


ג'וש כהן, שחקן העונה שעברה, יצא לא טוב לכדור שהוביל לשער המצמק של הפועל ב''ש, "אני חושב שזה עניין של תקשורת. הרבה טעויות של ג'וש זה במקומות שהוא צריך לצאת או לא צריך לצאת ושהשחקן שלנו יכול לסגור את השחקן התוקף. זה עניין של לדבר בתוך הרחבה ביניהם" אמר אלכס מילוש חבר הפאנל. קבסה, שאל את חברי הפאנל האם מקומו של ג'וש כהן מובטח או שהיכולת הטובה של רועי משפתי בהזדמנויות שהוא מקבל ישנו את מעמדו של כהן, אור אמיגה ענה לו "אני חושב שרועי משפתי שוער מעולה. אני חושב שיש לו (לג'וש) תחרות מאוד ראויה, יש לו איזה שהם ליקוים במשחק- יציאות, משחק רגל. אבל על הקרקע ראית שיש לו רפלקסים אדירים".


אחד השחקנים הבולטים במשחק היה עלי מוחמד, השחקן מסר מסירת מפתח מוצלחת, זכה ב-14 מאבקים (2 מאבקי אוויר), חילץ שישה כדורים וביצע שישה דריבלים מוצלחים ומרשימים משמונה נסיונות. יחד עם מוחמד, היה מוחמד נוסף בקישור, אבו פאני, הקשר השלים צמד קשרים אדיר ששלט רוב המשחק במרכז המגרש. "שאתה נמצא במצב שאתה בעשרה שחקנים אתה צריך את מי שימשוך לך את הזמן בפאולים, את מי שידע להחזיק לך בכדור, את מי שאפשר לשלוח אותו ליד הקרן להעביר זמן, שידע לעשות קצת טראש-טוק, אבו פאני החזיק לך את זה". הקשר סחט שש עבירות במהלך המשחק, מסר 43 מסירות מדויקות ומסירת מפתח אחת, זכה ב-14 מאבקים והשלים שלושה דריבלים מוצלחים.


צילום- ניב כהן, רדיו מכבי

צ'ארון שרי, או כמו שכינה אותו קבסה "מלך המגרש", גם היה מהשחקנים הבולטים על המגרש, "אתמול ראיתי אותו במחצית הראשונה ואמרתי הנה צ'ארון שרי, הנה השחקן שיכול להחזיק כדור, יכול להחזיק את מרכז המגרש, יכול לעשות מה שהוא רוצה, זה הכוכב שלך. אתה רואה את אצילי ואת חזיזה ואתמול אתה רואה את שרי מגיעה למשחק והוא מלך המגרש נקודה!".


בסיום הפרק, האנליסטים דנו על הארכת החוזה של ברק בכר בשנתיים נוספות. "לצערי בכדורגל הישראלי אין פה תרבות, אין משהו שיכול להישאר לזמן ארוך. אני באמת רואה את השילוב של ברק בכר ומכבי חיפה, כמו פרגוסון, ונגר כאלה. כל הדמויות האלו שבאיזה שהוא שלב הם הפנים של המועדון".

נכון לכתיבת שורות אלו, כמאמן מכבי חיפה ברק בכר מעמיד מאזן נהדר, ב-79 משחקים אשר אימן בכר את הירוקים בכל המסגרות הוא השיג 52 ניצחונות, 12 תוצאות תיקו, 15 הפסדים בלבד, גביע הטוטו, אלוף האלופים ואליפות אחת בלתי נשכחת.

bottom of page