top of page

נפרדים מיובל אשכנזי

לכל אוהד כדורגל יש שחקן או אפילו כמה שנכנסו לו ללב. זה יכול להיות חיבור בגלל כל מיני סיבות, היכולת של השחקן, הדרך שעבר עד שהגיע למעמדו, סיפור החיים שלו ועוד ועוד. אצל יובל אשכנזי קיבלנו את הכול ביחד.


הסיפור של אשכנזי מתחיל ברמת גן, שם גדל במחלקת הנוער של הפועל המקומית. במשך לא מעט שנים היה הקשר שחקן של הפועל רמת גן, אך לא הצליח להשתלב בקבוצה הבוגרת וטייל בין קבוצות בליגות הנמוכות- הפועל אזור, קריית מלאכי, הפועל כפר שלם, עוד פעם אזור ועוד סיבוב בכפר שלם, אלו היו התחנות של אשכנזי בליגה א'. בעונת 2012/13, כשעלה הקשר לקבוצה הבוגרת והושאל להפועל אזור, הוא פגש באיש שהוא טוען בכל הראיונות שהוא קיים לאורך השנים, ששינה לו את הקריירה. מישל נתנזון, אלוף העולם בשש-בש, שחזר לישראל אחרי שנים בארצות הברית, היה אחד הספונסרים של הפועל אזור, לקח את הקשר כפרויקט אישי וליווה אותו לאורך הקריירה. יחדיו הם היו מקדישים המון זמן לאימונים של טכניקה, אתלטיקה ואימונים נוספים (דבר אשר לא נפוץ בליגות הנמוכות).


צילום- אורטל דהן זיו

עונת 2015/16 הייתה עונת השיא של הקשר בליגות הנמוכות, במדי הפועל אזור, הוא כבש תשעה שערים והוכתר כמלך שערי הקבוצה. בתחילת העונה שלאחר מכן, ליאור זדה מונה למאמנה של הפועל רמת גן, אליה אשכנזי היה שייך וזימן אותו לאימוני הפתיחה. אך הקשר בעצתו של מישל נתנזון, החליט שהמקום שעדיף לו לעבור אליו הוא הפעל כפר שלם. בעונה זו שהייתה הקדנציה השנייה של הקשר בכפר שלם, כבש אשכנזי שבעה שערי ליגה והיה אחד הברגים המשמעותיים בקבוצה.


בעזרת קשריו של נתנזון, הגיע אשכנזי למבחנים בבני יהודה בקדם העונה של 2017/18, שם המאמן אבוקסיס התרשם מהקשר והחליט לצרפו לסגל הכתומים. הפועל רמת גן, ניסתה להערים קשיים על המעבר, אך השחקן עצמו בצעד אמיץ, קנה את כרטיס השחקן שלו ועבר באופן רשמי לקבוצה משכונת התקווה.


את הופעת הבכורה שלו בכתום, ערך אשכנזי במוקדמות הליגה האירופית כשבוע אחרי שחתם, הופעת הבכורה שלו בליגת העל הייתה בספטמבר 2017, נגד הפועל עכו, חודש בלבד אחרי שהיה שחקן בליגה א', ערך הופעה בליגת העל! בסך הכל, השחקן הנהדר הופיע במדי הכתומים ב-68 משחקים, בהם כבש תשעה שערים ובישל שניים, יש לו גם ארבע הופעות עם בני יהודה במוקדמות הליגה האירופית. חשוב מכל, הקשר כבש את שער הניצחון הנפלא של בני יהודה, בחצי גמר גביע המדינה בעונת 2018/19 על מכבי תל אביב וגם כבש פנדל בדו-קרב הפנדלים בגמר מול מכבי נתניה, בו זכתה בני יהודה.


ביוני 2019, כשלוש שנים אחרי שחתם בהפועל כפר שלם, חתם יובל אשכנזי במכבי חיפה בעסקה גדולה שכללה גם את מעברו של חזיזה לכרמל. במדי הירוקים אשכנזי ערך את הופעת הבכורה שלו וכבש את השער הראשון שלו, במשחק נגד מורה בליגה האירופית. מאז ערך 78 הופעות, בהן כבש 17 שערים חשובים ובישל תשעה נוספים, בין הופעותיו היו משחקים בקונפרנס ליג, במוקדמות הליגה האירופית, בגביע המדינה והטוטו וכמובן בליגת העל. במדי הירוקים השחקן זכה בגביע הטוטו, אלוף האלופים וכמובן, באליפות האחרונה.


צילום- אורטל דהן זיו

בסיום משחק רבע גמר גביע המדינה נגד בית''ר ירושלים, בו הירוקים ניצחו 4-0, היה טעם קצת חמוץ באוויר, השחקן המרגש שנכנס לכל כך הרבה אוהדים ללב, עם הסיפור המעורר השראה הזה שכל ילד שמתחיל לשחק כדורגל צריך לשמוע אותו, ערך את הופעתו האחרונה בירוק. הקהל נתן לו את הכבוד שמגיע לו וכך גם השחקנים וצוות האימון ואי אפשר שלא להתרגש מהתמונות האלו. אין ספק, בעונה האחרונה מעמדו של אשכנזי ירד והמעבר למכבי נתניה הוא טבעי, כי כדורגלן רוצה לשחק כדורגל, אך כמו שכתבתי, אי אפשר שלא להתחבר לשחקן כמו יובל אשכנזי שמראה לנו שאפשר לכבוש כל פסגה אם עובדים מספיק קשה.


רפאל קבסה, מגיש "האנליסטים" נפרד מהשחקן בפוסט בעמוד הפייסבוק של "רדיו מכבי"- "רק רצינו להגיד תודה יובל! על המחויבות, ההשקעה, על השערים המכריעים, על אירופה, על זה שהיית חלק מהותי מהחזרה של מכבי למקום הטבעי שלה, חלק בלתי נפרד מתהליך ההבראה. אתה דמות להערצה ומודל לחיקוי. אוהבים אותך כל כך, תמיד תהיה בלב שלנו "



פרק 183 של "האנליסטים" נפתח עם התייחסות לפרידה מהשחקן. ערן יעקובי חבר פאנל על האנליסטים והאנליסט האישי של יובל אשכנזי התייחס "הבן אדם מקצוען, בכל דבר שהוא עושה הוא הולך עם זה לקיצון מה שנקרא. כשהוא בא לראות קטעי וידאו שלו, הוא היה מגיע אחרי שהוא כבר ראה את המשחק שלוש פעמים", עוד הוסיף יעקובי "הטלפון שלו לא מפסיק לצלצל, הוא עוזר למלא שחקנים אלמוניים וצעירים. הבן אדם הכי זמין והכי גובה העיניים שתתקל אי פעם".


צילום- אורטל דהן זיו

אור אמיגה, חבר פאנל האנליסטים, סיפר "אני חושב שמעטים הכדורגלנים בישראל שאפשר להגיד עליהם שהם ספורטאים, יובל אשכנזי הוא ספורטאי על. אם יש ילדים שרוצים להיות שחקני כדורגל ורוצים להיות ספורטאים אמיתיים, אז זה האיש ללמוד ממנו" הוסיף אמיגה "זה בן אדם שהוא לא הכי טכני, הכי חזק, הכי מהיר ואין לו את משחק הראש הכי טוב. אבל הוא יודע להביא את עצמו לידי ביטוי בדברים שבהם הוא טוב, הוא מבין את המשחק".


כמה כיף שיש לנו שחקן כזה שקשה להיפרד ממנו. רדיו מכבי מאחל ליובל אשכנזי הצלחה רבה בהמשך הדרך ותודה על תקופה נהדרת.

bottom of page