top of page

אבוי לבושה / מתן גור ארי

אבוי לבושה / מתן גור-ארי

עונה חדשה נפתחה, וכמו בכל שנה מאגר הציפיות הלך והתמלא, התרגשות עזה אחזה באוהדינו, אלו שמוכיחים שהם הקהל הטוב והנאמן במדינה. למעלה משמונה-עשר אלף הבטיחו את מקומם ביציעי היכל הזהב – סמי עופר וזאת לאחר ארבע עונות שפל ואכזבות. הקבוצה ברשות המאמן החדש-ישן רוני לוי החלה את הכנותיה מוקדם מהרגיל ויצאה למחנה האימון המסורתי באוסטריה. רוני הבטיח שכל שחקן שיגיע יבחר בפינצטה ושהזרים שיגיעו ישדרגו את הקבוצה.

אנחנו, הקהל המסור, קיווינו שכך יהיה. ציפינו וחיכינו בכל יום לשמוח מאיזושהי כותרת מפוצצת בתקשורת על כוכב ישראלי שחתם במועדון הירוק שלנו. חיכינו וחיכינו והתאכזבנו. מלבד השחקנים המושאלים שחזרו לסגל, כאשר כולם עדיין מוגדרים כ"פוטנציאל" ועדיין לא עשו את הפריצה הגדולה, רוני החתים את המגן השמאלי הצעיר סאן מנחם ואת הקשר אופיר קריאף. שניהם אגב כמו המושאלים עדיין לא עשו דבר בכדורגל הישראלי. אז על איזה פינצטה בדיוק רוני דיבר? האמת, זו כן פינצטה! המועדון שלנו בארבע השנים האחרונות ידע לבחור בדיוק, אבל בדיוק את השחקנים שלא יתרמו כלום לקבוצה, סטייל רן אבוקרט, לירוי צעירי, דמאו, הבר, שיימן, גבאי, מויאל, חן עזריאל, אנדלובו, אבוחצירה ועוד רבים אחרים.


זו לא פינצטה רבותיי, זה טרקטור! מרתיח אותי המערך שרוני עלה : 4-4-2 עם שני שחקנים במרכז השדה; ג'אבר עטאא ודרניציץ' במקום לעלות ב- 4-5-1 עם שלושה קשרים מרכזיים. מכבי ת"א עולה בכל משחק עם שלושה גרזנים במרכז השדה ובכך מרוויחה את השליטה במשחק ויוצרת לעצמה הזדמנויות לכיבוש שערים. בנוסף, רוני טעה שהציב את אלירן עטר כחלוץ. עטר הכישרוני חייב לשחק באגף שמאל שם הוא בא לידי ביטוי, נכנס למרכז ומאיים על השער. זו לא תהיה בושה לספסל את יוסי בניון ולתת לאיסמעיל ריאן המהיר והטכני לעלות באגף, עזרא יכול לשחק מתחת לחלוץ ושכטר יפתח כחלוץ שפיץ.

דבר נוסף שאיני מבין הוא חלוקת התקציב של הקבוצה. מדוע יענקל'ה מוכן להשקיע כסף רב בשלושה שחקנים בינוניים במקום להחתים שחקן קאליבר אחד סטייל טוטו תמוז או מהרן ראדי? התשובה אינה ברורה וחבל. ישנם יותר מידיי שחקנים שלבשו ולובשים את החולצה הירוקה ואינם שווים דבר. בעבר הסגל של המועדון היה חומה בצורה, רק כוכבים היו מגיעים ולצבע הירוק הייתה משמעות, משמעות עצומה.

היום כל שחקן יכול להגיע, כמו תחנת רכבת. כבר במחזור הראשון אנחנו חשים שהעונה הסתיימה. גם האופטימיים שביציעים לא מאמינים שיהיה ניתן לסגור פער קטן של שלוש נקודות ממכבי ת"א. אבוי לנו על פתיחת עונה שכזו ועוד בבית, בסמי עופר שאנחנו כל-כך אוהבים. בתקווה לעתיד ירוק יותר.

bottom of page