top of page

אירופה בסמי עופר

מאת: וויסאם סעדו גוטאני | מה לא היה לנו הערב באצטדיון סמי עופר, משחק קצבי, שערים, קהל עצבני ונקודה ראשונה למכבי חיפה בפלייאוף.

מחזור שלישי בפלייאוף העליון יצא לדרך כאשר מכבי חיפה אירחה את בני סכנין כשהן מתמודדות על המקום הרביעי שבסיטואציה מסוימת יכול להקנות כרטיס לאירופה, המשחק הסתיים בתיקו רב שערים והשאיר את הסטאטוס קוו בטבלה על קנו.

אם עסקינן באירופה, אירופה הגיעה הערב לסמי עופר. כ17,000 צופים, משחק מרתק וקצבי, קונצרט של שערים.

בדרכי לאצטדיון שמעתי שני אוהדי סכנין מדברים על איך לנצח את מכבי חיפה ושהם חולמים על השתתפות היסטורית מבחינתם במפעל אירופאי, שכן הם היו ילדים בזמן שסכנין השתתפה בפעם הראשונה בתולדותיה במפעל היוקרתי. וכן לפי מה שהחבורה הלוחמת של אבוקסיס מציגה היא בהחלט יכולה להשיג את הכרטיס הנכסף לאירופה ויש להם למה לצפות.

ההחלטה של אבוקסיס להוריד את סגס תמבי הצעיר לספסל ובמקומו לעלות עם חאלד חלאילה הוותיק התבררה כהחלטה נכונה. כאשר חלאילה היה המצטיין בשורות סכנין ונתן משחק לחימה והקרבה מעולה ואבוקסיס העדיף את הנסיון שלו על פני תמבי הכשרוני וחסר הנסיון.

מאז שהגיע לסכנין אבוקסיס מוכיח שהוא מאמן טקטי שיודע להתאים עצמו למשחקים וליריבות והוא שולט בצורה פנטסטית בקבוצה והשחקנים מאוד ממושמעים טקטית ונשמעים להוראותיו.

מנגד במכבי חיפה העניינים הרבה יותר מסובכים, איך שראיתי את השחקנים עולים לחימום ידעתי שהם לא הולכים לנצח, עליה בהליכה וחוסר תשוקה בולט .בחיפה של היום יש חוסר שקט, חוסר מחויבות לסמל ולמועדון, זה נראה כאילו שרוני לוי איבד את הקבוצה ואת השליטה על השחקנים.

שני דברים בולטים ומשמעותיים קרו הערב בסמי עופר לראשונה העונה, בדקה השישית הקהל החיפאי שורק בוז וקורא לרוני לוי להתפטר. הדבר השני כנראה בא בעקבות הקריאות הללו וזה היה שרוני לוי התיישב מחצית שלמה על הספסל ולא קם ולו פעם אחת אפילו, על זה הגיב לוי מאוחר יותר שלא ראה לנכון צורך לקום מהספסל וחשב שהשחקנים עומדים בצורה טקטית נכונה. אני חושב שרוני לוי פשוט חסר אמון בשחקניו ומאס ביכולתם והתנהלותם.

כשאני מדבר על חוסר המחויבות וחוסר התשוקה של שחקני חיפה זה מתבטא במשחק שלם בלי שאף שחקן בירוק מקבל כרטיס צהוב, מעט עבירות, והשחקנים נראים לא מגובשים והקרע עם הקהל רק הולך ומעמיק. ההגנה החיפאית שידרה פאניקה ולחץ, ואליינטה משחק בחוסר בטחון וקינן לא יציב. לעומתם יוסי בניון סחף את הקבוצה אחריו והיה מעורב בכל דבר טוב שחיפה עשתה, הכל עבר דרכו והוא היה המצטיין בשורות הירוקים. בניון נראה השחקן היחיד המחויב כאשר היה בכל מקום במגרש, חילץ כדורים, ירד לגליצ'ים וביצע עבירות יותר מכל שחקן בקבוצה. רק שבניון התעייף במחצית השנייה ויחד איתו הקבוצה דעכה וסכנין שלטה במחצית השנייה.

המון שערים. צילום: מכבי חיפה, האתר הרישמי.


רוני לוי אמר במסיבת העיתונאים שמכבי חיפה נמצאת איפה שהיא צריכה להיות ושעדיין עובדים על שיפור משחק ההגנה. הקהל בחיפה לא יאהב את מה שרוני לוי אמר, קודם כל העונה עוד מעט נגמרת וחיפה עם משחק הגנה טעון שיפור  ורוני לוי עוד לא מצא את הנוסחה שתייצב את החלק הכי חשוב בקבוצה. באמירתו רוני לוי רומז שהוא לא מרוצה כלל מהסגל וחומר השחקנים הקיים במכבי חיפה השנה. אני שואל מי בחר את סגל השחקנים?מי החליט איזה שחקנים לצרף בחלון ההעברות של ינואר? ומתי נראה את השינוי והשיפור בהגנה כאשר נשארו שבעה משחקים לסיום העונה.

כשאני מסתכל על הזרים של מכבי חיפה אני רואה שחקנים שלא תורמים כלום לקבוצה. אוברניאק מתהלך על המגרש ולא משפיע,סטויקוביץ טרם חזר מהפציעה,ואליינטה רחוק מלהרשים, פלט גמלוני ומחמיצן כרוני וכמובן רומאריו פירס הרכש המיותר של ינואר.

מי שצד את עיניי היה קשרה של סכנין אלדר חסאנוביץ אשר שיחק בבטחון והיה מאוד פעיל.שיחק בצורה שקטה וניהל את המשחק של סכנין בצורה חכמה ויעילה, לא אופתע אם הוא ימצא עצמו באחת הקבוצות הגדולות בעונה הבאה.

בסופו של דבר נגמר המשחק בתיקו כאשר המרוויחה הגדולה בערב הזה היא אולי הפועל רעננה אשר עדיין מובילה במאבק המשולש הזה על המקום הרביעי ולא אתפלא אם רעננה תחגוג השתתפות היסטורית באירופה.

bottom of page