top of page

אלופת האלופות

מאת אורן פדידה| ברצלונה נקמה את נקמתה האישית בבאיירן מינכן. אומנם היא לא החזירה לה ב-״בבליץ״ כמו שחוותה בפעם הקודמות שהשתיים נפגשו, אבל היא עשתה זאת בסטייל כמו שרק היא יודעת.

כל פעם שבאיירן חשה שהיא מתקרבת לברצלונה, ה-״mns״ (שהם כמובן מסי סוארז וניימאר), קצת לחצו על הדוושה והרחיקו את הגרמנים מהגמר. ברצלונה, שנדמה היה בתחילת העונה שנפלה ב"פלופ" עם הבאתו של לואיס סוארס, שנדמה כי היה מושפע מעונש ההרחקה הבלתי רגיל שספג לאחר המונדיאל, (כאשר היה לו רק שער אחד בשמונת משחקי הליגה הראשונים). אך כמו כל חלוץ סוארז ידע שזה יגיע.

בארסה מתענגת היום ממנו כמי שמוביל את הקבוצה ומצדיק כל אירו ששולם עליו, וגם כאשר זה לא בא לידי ביטוי בכיבוש השערים, מי שרואה את משחקי הקבוצה מבין שהוא עושה את העבודה השחורה. עם ירידה להגנה, לחימה דרום אמריקנית אופיינית ובעיקר יצירתיות שופעת.

יסיימו את העונה עם שלושה תארים בכיס?


בקשר לילד שבחבורה, ניימאר, ממש לא נראה ילד. הברזילאי המדהים נראה כבעל ניסיון של שנים ולא של ילד בן 22, ואת קור הרוח שיש לו מול שחקני ההגנה ובעיקר מול השוער, היו רוצים כמעט כל השחקנים בעולם. כשאני אומר כמעט, אני מתכוון לכולם חוץ מהאחד ויחיד שלא נראה באופק הרחוק כמישהו שיכול לערער את מעמדו כשחקן הטוב בעולם, וזהו כמובן ליאו מסי.

מסי העונה כמו בכל עונה מוביל את ברצלונה בהסתערות על כל שלושת התארים, ועם תואר וחצי בכיס, ברצלונה בראשות הטריו הנפלא נראית כמי שלא ניתנת לעצירה. מסי נראה כמי שכבר חווה את המשבר, וכמי שלא מוכן לתת לכריסטיאנו רונאלדו, את כדור הזהב עוד פעם.

כמובן שאי אפשר להתעלם מהשלישיה שמשחקת מאחורי הטריו, כאשר רקיטיץ' נראה בשל להחליף את צ׳אבי ואינייסטה סוף סוף התגבר על הפציעות.  ברצלונה יכולה לראות אולי את ההשתלטות שלה על אירופה, ולחזור לעידן פפ. בדרך לגמר עברה ברצלונה את אלופת אנגליה, אלופת צרפת ואלופת גרמניה, כשעוד לפני הגמר בברלין יש הרבה שיכתירו אותה כ״אלופת האלופות״.

כותב הטור הינו תלמיד במכללת "ספורט פאנל" בניהולו המקצועי של נדב יעקבי

bottom of page