top of page

בוסניה – הכר את היריב

מאת דניאל צור | מי הגיע ומי לא, מי המסוכן ומי פחות, הגיע הזמן להכיר את הנבחרת שתתמודד מולנו ביום ראשון נעים מאוד בוסניה

בפעם המי יודע כמה אנו עומדים ימים לפני משחק גדול וחשוב של הנבחרת, אשר יכול לתת לה מקדמה אדירה לקראת עלייה סוף סוף לטורניר גדול. הקהל הישראלי זוכה בכל טורניר מוקדמות למשחק או שניים אשר ממלא איצטדיון (פעם זה רמת גן, היום זה סמי עופר), גורם לאלפי ישראלים להאמין, לקוות, להוציא את דגל ישראל מהארון ולהרגיש שוב ש – "הפעם אפשר לעשות את זה".

בדרך ליורו 2016 מחכה בוסניה, המדינה בת ה-23 אשר מונה בסה"כ 4 מיליון תושבים רוצה להמשיך את ההצלחה מהעלייה למונדיאל ולהעפיל גם ליורו. חשוב לזכור שבוסניה, אותה אנחנו רוצים לנצח בראשון, היא הנבחרת אשר דורגה בדרג ה-1 בבית הישראלי וסחטה כמובן את אותו חיוך מפורסם של אלי גוטמן במהלך ההגרלה.

המאמן סוסיץ', הרבה בעיות.


הבוסנים שיחקו בטורניר עד כה שלושה משחקים והם לא חשבו לעולם שלאחר המשחקים מול קפריסין, ווילס ובלגיה יהיו להם רק שתי נקודות. צריך לציין שתיקו בחוץ מול ווילס ובבית מול בלגיה אלה תוצאות שאפשר לקבל, אך האכזבה הגדולה ביותר, אשר מסבכת נורא את הבוסנים הוא אותו משחק ביתי בו הפסידה לקפריסין החלשה.

מאחר וישראל כבר ניצחה את קפריסין בחוץ, האופטימיות שלנו ברורה הפעם, במיוחד כאשר שני החלוצים הבוסנים המצטיינים – איבסביץ' ודז'קו פצועים ולא יגיעו לסמי עופר. שני הבוסנים הפצועים פתחו עד כה בשלושת המשחקים ששוחקו במוקדמות, והחשיבות שלהם עבור הנבחרת הבוסנית היא קריטית. דז'קו הקפטן הבוסני כבש בנבחרת 38 שערים, איבסביץ' כבש 24 שערים, בעוד שכל השחקנים הבוסנים האחרים שיגיעו לפה הבקיעו ביחד רק 21 שערים.

למרות הנתונים האלה סוסיץ' – המאמן הבוסני החליט בכל זאת לא לזמן אף חלוץ חוד אחר משום מה, אז בוא נראה מה יש לסוסיץ' בסגל וממה השחקנים שלנו צריכים להיזהר. המאמן הבוסני הולך לתת את המפתחות בהתקפה לשחקן הכי מוכשר בסגל שלו – מיראלם פיאניץ'.

פאיניץ' המסוכן ביותר, בתמונה במדי רומא.


פיאניץ', הכוכב של סוסיץ' פותח שנה רביעית ברומא כשחקן מוביל, אך לא שחקן שכובש יותר מדי. ב-53 משחקים במדים הלאומיים כבש בסה"כ 9 שערים ובמדי רומא ב-103 הופעות כבש רק 13 שערים אך למרות זאת ההגנה שלנו תצטרך לשים את רוב העיניים עליו.

שחקן נוסף שפתח ב-3 המשחקים הראשונים ובהנחה שיהיה כשיר, מקומו בהרכב מובטח גם הפעם הוא שוערה של סטוק, אסמיר בגוביץ'. השוער בן ה-27 פותח את עונתו השישית בפריימרליג והמאמן סוסיץ' מתפלל שהוא יהיה כשיר למשחק, אחרת נבחרתו תהיה באמת בבעיה, לבוגביץ' חשיבות מכרעת בחלק האחורי של נבחרת בוסניה. מוחמד בסיץ', הוא עוד שחקן שמקומו בהרכב של הנבחרת הבוסנית מובטח, שחקנה של אברטון בן ה-23 הגיע אליה השנה ולא זוכה ליותר מדי דקות, אך בנבחרת סוסיץ' נותן לו את עמדת הקשר האחורי.

שחקן מפורסם נוסף הוא סנד לוליץ', שחקנה של לאציו משחק בעמדת הקישור השמאלי ובעל בעיטות מסוכנות ומהירות מסחררת, השחקן שפותח עונה רביעית בקבוצת צמרת בסרייה A צריך לבטח להדאיג נורא את גוטמן. השחקן הכי מוכר עבורנו בסגל של הבוסנים הוא האריס מדוניאנין כמובן.

הוא לא יהיה, למזלנו. אדין דז'קו.


השחקן שהיה במכבי תל אביב לפני ארבע שנים, התעסק בהכול חוץ מבלשחק, ביים פציעות, עשה בעיות ולבסוף הושאל לקבוצות טורקיות. כרגע נראה כי מצא את עצמו בדפורטיבו לה קורוניה והשחקנים שלנו בוודאי זוכרים את המסירות המדויקות שלו בזמן הקצר שהיה פה, עוד שחקן שגוטמן צריך לשים עליו לב.

שחקנים נוספים שלבטח יפתחו בהרכב הם: אמיר ספאחיץ' הבלם הוותיק בן ה-34 אשר משחק בלברקוזן. מנסור מוג'דה, המגן הימני מפרייבורג שיצטרך לסגור את טל בן חיים, טינו סבן סוסיץ', קשרה של היידוק ספליט הוא גם אחיינו של המאמן. מישהו אמר פרוטקציה? אנאל האדזיץ', שחקנה של שטורם גארץ האוסטרית הוא כנראה אחד השחקנים אשר יזכה במקום בהרכב במקום אחד משני החלוצים הפצועים.

זהו פחות או יותר ההרכב אשר נראה מול הנבחרת שלנו בראשון, צריך לציין שלמרות החיסורים המשמעותיים של הבוסנים, אין שום ספק שהם עדיין הרבה יותר מוכשרים מהנבחרת שלנו אך כאשר רוב שחקני ההתקפה שלנו נראים נפלא, ההזדמנות הנדירה שנפלה לידינו בעקבות התוצאות במשחקים הראשונים והדחיפה האדירה שהנבחרת תקבל מ-30 אלף הצופים ביציעים, נותן לנו להאמין "שהפעם באמת אפשר לעשות את זה".

bottom of page