top of page

בין מלחמה לדרך השלום

מאת עידן בן-נפתלי | ממש בקרוב נבחרת בלגיה תפגוש את ישראל האימתנית, באצטדיון טדי המאיים אל מול יותר מ30 אלף אוהדים פנאטים ביציעים, ותקווה רק לא לעשות במכנסיים

רגע, זה לא אמור להיות הפוך? הרי לפני המשחק של אחד עשר המופלאים נגד נבחרת ״גארת׳ בייל ועוד כמה״ כולנו הזמנו כבר אולם אירועים, רכשנו דילים לצרפת ונדמה שהיחידות שלא התאכזבו מהמשחק היו חברות התעופה.


ואז הכל התפוצץ לנו בפנים. תאשימו את דגני, תאשימו את גוטמן, תאשימו את היעל ותאשימו את פבלו רוזנברג שזייף בהמנון. בינתיים שחקני הנבחרת שלנו עסוקים בקמפיינים של אדידס ופרסומות לטומי הילפיגר, נבחרת ישראל- יותר מכדורגל. והרי אולי הנבחרת שלנו היא הכל חוץ מכדורגל?

כשאני רואה את עמרי בן הרוש מפחד לעלות להתקפה שמא הוא יאבד כדור ובייל יפתח מבערים, כשאני רואה את ביברס גאוותנו מעבר לים מחזיר כדור למרציאנו מרחבה לרחבה אני בהחלט מבין מי עושה במכנסיים. ואני לא מבין איך בווינר היה עלינו יחס גדול פי 2 מהבריטים. הרי הבלם הפותח שלנו משחק בצ׳מפיונשיפ, ומי זה כבר אשלי וויליאמס הוולשי שמשחק בליגה האנגלית? כי אם זה משודר בערוץ בתשלום והישראלים לא מוכנים לשלם, אז הוא לא קיים. בל נשכח שבסוף, וויליאמס הנמוך עם חרדת הטיסות, קפץ יותר גבוה מהישראלים עם הראש בעננים.

אז סליחה אשלי וויליאמס, שזלזלנו בך.

סליחה טל בן חיים יקר, שמרוב אכזבה לא השלמנו את השם שלך בחילוף. סליחה אבי לוזון, שברגע האחרון גרמנו לך לבטל את האירוע והקייטרינג. סליחה ביבי, ששכחנו לקחת איתך סלפי הפסד. סליחה נחליאלי, בדיעבד היינו צריכים לבחור בך. סליחה עטר, בשם גוטמן, שלא זימן אותך לסגל. סליחה גוטמן, בשם עטר, על שיחת הגברים שהודלפה. סליחה עופר עיני, שדווקא כשאתה זוכה לראות משחק של נבחרת ישראל בארץ, ביישנו אותך.

וכמובן, אל תשכחו מחר, כשאתם שרים ״ישראל מלחמה״, לבקש מפאר טסי שישיר את ההמנון סליחה. כי ישראל מלחמה ודרך השלום הם כמו ישראל ויורו- לא מתאימים.

bottom of page