top of page

ביצועי האאוטסיידר / נועם ברדא

"כל קבוצה המשחקת בליגת העל רשאית לרשום עד חמישה זרים בסגלה" זה לא ציטוט של אדם מסויים, אלא החוק שקבע איגוד הספורט בישראל. אפשר לומר בבטחה שכל אוהד ממוצע מכיר את החוקה הזו. העונה, מכבי חיפה רשמה ארבעה זרים חדשים – מארק וליינטה, ניקולה דרניצ'יץ', גליינור פלט, ולודוביק אוברנייאק. רוני לוי הצהיר בקיץ כי "אנחנו בוחנים את הזרים שאנחנו מצרפים בזכוכית מגדלת", האם הזכוכית של רוני לוי הייתה חדה? . ינואר מתקרב, ברוב המקרים מועדונים גדולים לא מסתכנים בשחרור והבאה של שחקנים, מהסיבה הפשוטה – זה הימור גדול מידי. אבל עם עונה כזו, מי אמר שלא שווה להמר על הקופה?

שווה להמר? אוברנייאק חוגג. צילום: אורטל דהן זיו.


ניקולה דריניצ'יץ', קשר. מבחינת רזומה, הקשר המונטנגרי הוא אחד מהזרים היותר מרשימים שנחתו במכבי חיפה בשנים האחרונות, הירוקים רכשו אותו מאלופת סרביה, פרטיזן בלגרד. לצערנו עם העבר לא עולים לשחק, וניקולה מהר מאוד התברר כקשר שמציג יכולת בינונית, וכושר ירוד. הקהל איבד סבלנות כלפיו (יש לציין שבצדק) כי זה לא רק הבינוניות, זו גם המחוייבות, השיא הגיע בדקה ה-36' במשחק הליגה האחרון מול הפועל כפר סבא – הקשר הוחלף וירד ישירות לחדר ההלבשה משם המשיך הבייתה. מבחינתינו, האוהדים, ניקולה חצה קו אדום הפעם זה לא חוסר מחוייבות או בינוניות, זה זלזול במכבי חיפה, התקרית הזו עלולה לעלות לדריניצ'יץ' ביוקר, כי זה – כבר מעבר לפן המקצועי.

תפוקה עד עכשיו: 0 שערים. בישול אחד.

ציון: 3. למה? כי חוץ מהמשחק נגד מכבי נתנייה, ומול הפועל חיפה, בדרבי (המשחק הטוב ביותר של מכבי חיפה העונה) ניקולה פשוט לא הופיע, ולא רק שלא הופיע אלא פגע לעיתים במשחק הקבוצתי.

האם לשחרר בינואר: כן, דרניצ'יץ' לא רוצה להיות כאן, האוהדים לא רוצים שדרניצ'יץ' יהיה כאן, כך שלא אמורה להיות בעיה.

בינוני, ולא מחוייב. דריניצ'יץ'. צילום: אורטל דהן זיו.


גליינור פלט, חלוץ. מכבי חיפה חיפשה כל הקיץ אחרי חלוץ זר שיוביל את חוד ההתקפה שלה, לבסוף מצאה את גליינור פלט, החלוץ ההולנדי החליט לחזור לסיבוב שני בארץ לאחר ששיחק כבר במדי הפועל באר שבע. למה פלט חזר לארץ? פשוט מאוד, באירופה הוא פשוט לא הצליח. תחילה בליגה הבלגית, ולאחר מכן בליגת המשנה ההולנדית –  רק אז הגיעה ההצעה ממכבי חיפה. כשאוהדי מכבי חיפה שומעים על חלוץ זר, אי אפשר שלא להזכר ביעקובו או בחלוצים הזרים הטובים ששיחקו במדים הירוקים. כשאומרים חלוץ זר מתכוונים ל-Breaking equality, לצערנו גליינור פלט הוא לא אחד כזה. כן, המספרים שלו לא רעים אבל הוא רחוק מלהיות החלוץ הכי טוב בליגה.

תפוקה עד עכשיו: 3 שערים. 3 בישולים.

ציון: 5. למה? כי הוא סיפק כמה הופעות נפלאות, אך לצידם גם הופעות חלשות, להוסיף לכך את ההרחקה בהופעת הבכורה ואת המצב הכללי בקבוצה.

האם לשחרר בינואר: לא. פלט אמנם הוא לא החלוץ המושלם, אבל המספרים שלו לא רעים. למרות הופעת הבכורה ההזוייה הוא נראה כאחד המתפקדים היחידים בקבוצה.

מספרים טובים, אבל לא שובר שיוויון. פלט. צילום: האתר הרישמי.


לודוביק אוברנייאק, קשר. הרזומה של לודוביק אוברנייאק הוא מדהים, הקשר הפולני הוא ככל הנראה הזר המרשים ביותר שהגיע לארץ הקודש בשנים האחרונות. אליפות צרפת, הופעה ביורו 2012, שני גביעי צרפת, ועבר בבונדסליגה. מכבי חיפה קפצה על המציאה ורכשה אותו מורדר ברמן הגרמנית. עד כה נראה כי אוברנייאק מתקשה להשתלב בשורות הירוקים. בניגוד לדריניצ'יץ' דווקא לודו הנוצץ נראה הרבה יותר מחוייב לקבוצה, לסמל, ולמועדון. אוברנייאק הוא ללא ספק השחקן הכי מוכשר בסגל של מכבי חיפה. אוברניייאק הגיע כביכול על תקן "רובן ראיוס" שעזב בקיץ לסושו הצרפתית מליגת המשנה, אוברנייאק אמנם מושווה לספרדי על ידי חלק מהאוהדים, אך לא בטוח כמה ההשוואה הזו הוגנת. ראיוס בהחלט מוכשר אבל ההשוואה בין השניים מגוכחת. ולא בגלל שרובן ראיוס הוא שחקן שמתנדנד בין היציע לבין הספסל בסושו, אלא כי פערי האיכות בין השניים גדולים מידי. הבעיה המרכזית של הפולני היא בעמידה על המגרש, רוני לוי לא מתפקד אותו בתפקיד אליו התרגל במשך הקריירה שלו. עד עכשיו הוא לא נראה בשיאו, ובכל זאת בכרמל מרוצים ממנו. אז מה יהיה שיחזור לשיאו? בקיצור – תנו לו את הזמן – הוא ייתן לכם תפוקה.

תפוקה עד עכשיו: 2 שערים. 2 בישולים.

ציון: 4. למה ? כי הציפיות מהקשר הפולני היו אדירות, בפועל הוא מראה ניצוצות של קסם לעיתים רחוקות, אך כולנו מאמינים שלודו עוד לא מראה למה הוא מסוגל מאז הגיע לסמי עופר (ראה ערך שער נגד הפועל עכו).

האם לשחרר בינואר: לא. אוברנייאק צריך לתפוס את הקצב, אין המון מה להסביר. שחקן בסדר גודל הזה אסור לשחרר.

הציפיות עד כה לא משקפות את המציאות. אך מאמינים בו. אוברנייאק. צילום: ג'ו הירש, האתר הרישמי.


מארק וליינטה, בלם. בקיץ שעבר מכבי חיפה סיכמה עם חברו הטוב של מארק ווליאנטה, חסוס רואדה את התנאים אך ויאדוליד לא הסכימה לוותר על הקפטן שלה דאז, אז אמנם היה סיכום אך רואדה בסופו של דבר לא נחת בכרמל. בקיץ האחרון היה ברור כי מכבי חיפה תרצה לחזק את ההגנה, לאחר משא ומתן מעייף ומייגע – נחת כאן מארק וליינטה, הצלע השנייה בהגנת ויאדוליד. מנגד חסוס רואדה נחת בבית"ר ירושלים. בניגוד לבלמים אחרים שמגיעים לפה (ובכלל זרים, לא רק בלמים) מארק הגיע לכאן בגיל בו הקריירה אמורה להגיע לשיאה, לפחות ברמה האישית. וליינטה הוא לא רק שחקן הגנה מצויין אלא גם מנהיג ומקצוען, הוא הפך לאחד המנהיגים של מכבי חיפה כל המגרש ומחוצה לו. עם התכונות שמאפיינות אותו – מארק וליינטה הופך בקלות לאחד הבלמים האיכותיים בליגה.

תפוקה עד עכשיו: שער אחד. 0 בישולים.

ציון: 7. למה? כי הוא הזר הכי טוב שהגיע לכאן הקיץ, אם המצב הכללי של מכבי חיפה היה טוב יותר הוא היה מקבל ציון גבוה יותר.

האם לשחרר בינואר: לא. הבלם הספרדי גרם להגנה של מכבי חיפה להתייצב ואף להיות מהטובות בליגה. מארק הוא לא איש של תקשורת אך נראה כי הוא התאקלם בישראל בצורה טובה.

ווליאנטה ורואדה בויאדוליד. שניהם סגרו, אחד הגיע. מתוך: MARCA


הזר המצטיין עד עכשיו וליינטה. צילום: האתר הרישמי.


אז טקבקו לנו, כמה לדעתכם הזכוכית של רוני לוי חדה? 

כמה חדה הזכוכית? רוני לוי. צילום: אורטל דהן זיו


bottom of page