top of page

בלוף הליגיונרים

מאת אורי אריאלי| האם כדאי לחשוב שוב  על השקעת עתק בליגיונרים שחוזרים ארצה

עוד יממה לפתיחת חלון ההעברות של ינואר  והמרדף של קבוצות הכדורגל בישראל  אחר שחקני חיזוק מתחיל לצבור תאוצה.   הלגיונרים טוטו תמוז , איתי שכטר ואלירן עטר , הם השמות הכי חמים כרגע  ולמרות המחירים הבלתי סבירים שיצטרכו לשלם עבורם , נדמה שחלק מקבוצות הליגה אינן נרתעות .

חרושת השמועות סביב הליגיונרים מזכירה לי את עונת המלפפונים בתום העונה שעברה , כשמבול של שחקנים חזר לארץ . היום , בתום המחזור ה-16 של העונה, אנחנו רואים שבכל מה שקשור לליגיונרים והחוזה המפוצץ שקיבלו בחו"ל זה מבחינת "ההר הוליד עכבר" . השחקנים לא הפכו לכוכבים מעבר לים ובקושי הם מספקים את הסחורה.


רוצים דוגמאות? בבקשה !  יוסי בניון (מכבי חיפה)  שהובא בקול תרועה רמה , ה"יהלום " שחזר אחרי 12 שנים באירופה , הובא במטרה עיקרית אחת -להחזיר את האליפות לכרמל . יוסי , שחתם לשנתיים תמורת חצי מיליון דולר לעונה והבטחה לתפקיד המנהל הספורטיבי במועדון בתום החוזה , נפצע  כבר בתחילת העונה ושיחק עד כה 8 משחקים . התפוקה שלו עד כה לא משכנעת בלשון המעטה. שער ו2 בישולים ומשחקים שלמים שהוא נעלם במגרש ולא מראה מנהיגות כמצופה ממנו ואפילו לא הזכרתי את היכולת.

עדן בן בסט  (מכבי ת"א)- חזר אחרי עונה טובה  מטולוז תמורת 700 אלף יורו, היה באנקר בהרכב אצל גרסיה והתייבש הרבה על הספסל של פאקו. 4 שערים ב10 משחקים בלבד . הוא בטח מצטער שחזר ארצה.

מאור מליקסון (הפועל ב"ש)-  הרכש הכי נוצץ שנחת בבירת הנגב  בתחילת העונה תמורת שכר של כ260 אלף דולר, היה אמור לסחוף את ב"ש למאבקי האליפות . עד עתה מליקסון לא בא לידי ביטוי, עם שער ובישול בלבד ב10משחקים והישענות מוחלטת של הקבוצה מהנגב על מאור בוזגלו. אפשר להוסיף לרשימה הלא מכובדת הזו גם את משה אוחיון, שחזר להפועל ת"א ולא נתן את הערך המוסף בקישור האחורי,וכן,את יובל שפונגין שלא מוצא את מקומו  במכבי ת"א .

חזרה לארץ אמנם מבטיחה לשחקנים החוזרים פרנסה בשפע ודקות משחק מרובות , אבל קבוצות הכדורגל הישראליות נוטות לפעמים להעריך את אותם שחקנים יתר על המידה, שכן חזרתם ארצה לא מבטיחה דבר מבחינת היכולת שלהם על המגרש ואפילו סיכוי רב שהשחקנים חוזרים לכאן חלודים יותר מאשר כשיצאו מכאן.

אז האם  שווה לקבוצות הצמרת להשתולל תקציבית? אלירן עטר, שהגיע לריימס אחרי עונה מדהימה במכבי ת"א , לא שיחק הרבה בשנה וחצי האחרונות ולא ממש שווה תג מחיר של 400 אלף דולר שהפועל ת"א מוכנה לשלם עליו. נחיתה והתאקלמות בבירת הנגב ליד ברדה ובוזגלו לעומת זאת, יכולות להציל לו את הקריירה.

גם שכטר חייב לחזור לארץ ונדמה כי כל דקה נוספת שהוא שם , מורידה מערכו . טוטו תמוז ,שפורח בחו"ל ומוביל את קבוצתו פטרולול , אולי צריך לחשוב על זה שוב ולמצוא קבוצה אירופית בכירה יותר . במידה ואכן יחליט לחזור , יעשה בשכל אם ינחת בחיפה , שם מקומו בהרכב הקבוצה מובטח.

הכותב הינו תלמיד במכללת ספורט פאנל בניהולו המקצועי של נדב יעקבי 

bottom of page