top of page

בפינצטה // ינאי בן זכרי

"צריך להבין שאנחנו עדיין בשלבים של בניית הסגל, אנו עושים עבודה מאומצת, ממש בפינצטה, על מנת לבחור את השחקנים הנכונים שיכולים לשדרג את מכבי חיפה וזה לא דבר פשוט". רוני לוי, 21.6.15. כן, אתם לא טועים בתאריך. "למעשה אנו מתחילים קצת מוקדם, חשוב לי להכיר את השחקנים ולהיכנס יחד איתם לדרך שבה אני מאמין ולסגנון העבודה שלי, הדברים האלה לוקחים זמן וככל שנתחיל מוקדם יותר כך החיבור יהיה טוב יותר."

אפשר לומר שמכל מה שרוני לוי אמר אז במסיבת העיתונאים בתחילת העונה, הדבר היחיד שתופס היום הוא זה שהוא מכיר את השחקנים. וגם זה לא ממש בטוח. דרך? סגנון עבודה? מישהו רואה את הדברים האלה במכבי חיפה העונה?. רוני לוי הניח אז, ויחד איתו כולנו, שאכן כמה שיתחילו להתאמן יותר מוקדם כך גם החיבור יהיה טוב יותר בין השחקנים. מסתבר שלא. משהו באידיליה הזו התנפץ לרסיסים כבר במחזור הראשון של העונה, יש האומרים שכבר במחנה האימונים. וכשהיסודות עקומים, הבניין לא יחזיק מעמד, אם בכלל.

אחרי כמה ניצחונות בגביע הטוטו , הגיעה נפילה איומה שלא תשכח עוד הרבה זמן ואין צורך לפרט עליה. מה שכן יש לפרט עליו היא הפינצטה של רוני לוי. שישה שחקנים הגיעו לקבוצה בחלון ההעברות של הקיץ. ניקולה דרינצ'יץ', סאן מנחם אופיר קריאף, לודוביק אוברניאק, גליינור פלט, ומארק ואליינטה. אלה ששת הנבחרים של רוני לוי לשדרג את מכבי חיפה מודל 15/16. לא הכל הלך חלק. ונראה שלרוני לוי היתה בעיה לצאת ולהגיד שהפינצטה שלו לא ממש מדייקת.

הדוגמה הבולטת ביותר לכישלון הפינצטה. דרינצ'יץ'. צילום: אורטל דהן זיו.


עד לחודש ינואר וחלון העברות שהוא מביא עמו, מכבי חיפה כבשה שמונה עשר שערים. נתון של קבוצת אמצע טבלה מובהקת. "שישיית הפינצטה" היתה אחראית רק לשישה מתוכם. איך זה יכול להיות?. שני קשרים אחוריים, שבכדורגל של היום אמורים וצריכים להצטרף מאחור ולכבוש שערים, קשר התקפי, וחלוץ. ארבעה מתוך השישה היו, וחלקם עדיין צריך, לספק מספרים הרבה יותר טובים. ומה בגזרת ההגנה? סאן מנחם נתן כמה משחקים מכובדים עד שנפצע, השילוב של ואליינטה, עם קינן דווקא, הרים מספיק גבות באוויר, אך הוא מתגלה כיציב וסטנדרטי לחלוטין עם מספרים לא רחוקים מההגנות של מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים, אבל בכדורגל כמו בכדורגל, כדי לנצח צריך לשים כמה שיותר כדורים ברשת.

אז האם לזה חיכו כל האוהדים, שמלווים את הקבוצה בכל מצב ובכל מגרש? האם אלה באמת השחקנים הנכונים שיכולים לשדרג את מכבי חיפה כדבריו של רוני לוי? לא. והוא יודע את זה. לכן כשינואר הגיע, החליט המאמן להוציא עוד הפעם את הפינצטה, והפעם להביא שחקנים שאכן ישדרגו את מכבי חיפה. הפעם אלו היו גילי ורמוט, שלא ברור אם רצה להגיע, או שזו היתה עבורו ברירת מחדל, ורומאריו פירס, שהתאמן תחת רוני לוי בתקופתו בנתניה. ההתחלה היתה בהחלט מבטיחה, סוג של אופוריה. 4-0 מוחץ על מכבי פ"ת בתצוגת כדורגל שאותה מצפים לראות האוהדים מדי שבוע, אך מהר מאוד האופוריה נרגעה ומכבי חיפה של העונה חזרה לסורה עם שתי תוצאות תיקו ותבוסה לבית"ר ירושלים.

מה היה לנו עד עכשיו? שמונה שחקנים, שאחראים כרגע על עשרה שערים מתוך שלושים בליגה. חוסר יכולת ויותר גרוע מזה, חוסר רצון. אך מעל כולם בולטת פינצטה אחת, שהופכת להיות הסמל של מכבי חיפה הכי גרועה בשנים האחרונות.

שבוע ירוק לכולנו ובשורות טובות.

bottom of page