top of page

ברוך הבא / נועם ברדא

זהו זה – למכבי חיפה יש מאמן חדש, רנה מולנסטיין ההולנדי מונה רישמית לאימון הקבוצה וינסה להצעיד את מכבי חיפה קדימה. מולנסטיין התחיל את דרכו בניימיכן ההולנדית, וב-2001 הגיע למנצ'סטר יונייטד, תחילת באקדמיה, במחלקת הנוער, ובקבוצות המילואים. לאחר תקופה עזב ההולנדי לברונדבי הדנית, אך חזר ב-2007 לשש עונות בקבוצת הבוגרים של מנצ'סטר יונייטד. במהלך שנותיו באולד טראפורד, זכה בליגת האלופות, ובשלוש אליפויות. 

רזומה מעניין. מולנסטיין. גרפיקה: האתר הרישמי.


למרות הרזומה המרשים כעוזר מאמן, רנה מולנסטיין לא אימן מעונת 2013/14, אז הוא אימן את פולהאם האנגלית ושרד רק 17 משחקים, בהם ניצח 4 משחקים. כשאומרים לאוהדי פולהאם את שמו של המאמן ההולנדי הם מיד נזכרים בתבוסה הקשה תחת שרביטו נגד האל סיטי, אז  הלבנים הובסו 6-0 ואיבדו אמון לגמרי במאמנם.

כך היה גם באנז'י מחצ'קאלה הרוסית, רנה החל את דרכו בקבוצה כעוזר מאמן אך לאחר שהתפטר חוס הידינק, קיבל ההולנדי את המושכות. כמה זמן הוא החזיק בתפקיד? 16 ימים בדיוק. לא רק מכבי חיפה רוצה להשתקם, גם רנה מולנסטיין רוצה להוכיח שהוא מסוגל להיות יותר מעוזר מאמן, אחרי שלא נחל הצלחה גדולה כשניהל קבוצות על הקווים, המאמן ההולנדי מגיע למכבי חיפה שרוצה גם היא לצאת לדרך חדשה, השילוב הזה עוד יכול להצליח.

"הוא רצה להיות השחקן הטוב בעולם"

רנה מולנסטיין היה עוזרו של אלכס פרגוסון, זה ידוע. אך מה שפחות ידוע, זו העובדה שההולנדי היה עובד עם שחקנים גם באופן פרטני. למרות שלא הצליח עד כה כמאמן ראשי, מדובר באיש מקצוע בלתי רגיל שיודע המון כדורגל. כך עבד באופן פרטני עם אלוף אירופה הטרי, כריסטיאנו רונאלדו. "כריסטיאנו היה אז בן 22, הוא ניגש אליי אחרי אחד האימונים ואמר לי שהוא רוצה להיות השחקן הטוב בעולם" משחזר מולנסטיין בראיון לדיילי טלגראף הבריטי.  "אז הוא נשאר איתי אחרי כל אימון כדי לעבוד איתי על הפרטים הקטנים. ציירתי לו דיאגרמה שמפרטת מה הוא צריך לשפר", כן הדיאגרמה של ההולנדי סייעה לכריסטיאנו רונאלדו להשיג את המטרה שלו. בין רונאלדו לרנה נוצר קשר מיוחד, ומעבר לאימונים האישיים ולעבודה המקצועית המשותפת, מולנסטיין השפיע גם על אופיו של הכוכב הגדול "אמרתי לכריסטיאנו שהוא קודם כל חייב להפסיק עם הגישה של 'בואו תראו כמה אני טוב'" כשסיימו את האימון, ההולנדי הקרין לכריסטיאנו וידאו בו כוכבי עבר מדברים על הקריירה שלהם. "המסר שלך למיליונים ולמגנים שלך הוא שאפשר להוציא אותך מריכוז. אפשר לבעוט בך ולנצח" המילים של רנה נכנסו עמוק לראשו של הפורטוגלי, רנה אמר רונאלדו ביצע.

כך גם השפיע ההולנדי בצורה ישירה על המשחק של CR7 " "אתה יודע שהם יבעטו בך, אתה צריך לדעת שזה יגיע ולהגיב ככה שהם לא ירצו לעשות זאת שוב – אתה צריך להראות שאתה בשליטה על הרגשות שלך", מולנסטיין שידר שעל רונאלדו להיות רגוע ולשלוט ביצריו. "עם זאת, אתה תמיד צריך להיות לא צפוי." העבודה הקשה של הצמד הניבה עבור מנצ'סטר יונייטד תארים, ובשביל רונאלדו עונת 2007/08 הייתה העונה הטובה ביותר במדים של השדים האדומים. "במבט לאחור, זו הייתה עונה פנטסטית" מספר מולנסטיין אחר כך, "כריסטיאנו הבקיע 42 שערים בכל המסגרות, היה מלך השערים של ליגת האלופות, ובנוסף לכך המועדון זכה באליפות ובליגת האלופות".

קשר מיוחד. כריסטיאנו רונאלדו ורנה מולנסטיין. תמונה: צילום מסך, sky sport.


האימונים של רנה מולנסטיין סייעו לכריסטיאנו רונאלדו להפוך לכדורגלן הטוב בעולם. ועכשיו, אחרי כמעט שנתיים בהם לא עמד הקווים – ההולנדי חוזר לעמוד על הקווים, הפעם לא ברוסיה, אנגליה או אולד טראפורד, הפעם הוא יעמוד על הקווים בסמי עופר. ויש למה לצפות, ההולנדי הוא איש כדורגל מדהים. אלירן עטר? גליינור פלט? לודוביק אוברנייאק, או ניקיטה רוקאביצה? מולסטיין הוכיח כבר שהוא יודע להסתדר עם כוכבים הרבה יותר גדולים. ומה שנותר כעת, זה שלב העבודה – אם בכרמל יתנו גיבוי ושקט תעשייתי, רנה מולנסטיין יכול לשקם את הקריירה המקצועית שלו "על חשבון" מכבי חיפה ולהצעיד אותה להישגים.

bottom of page