top of page

האם נכון לפתח ציפיות? / שי זילברמן

המשחקים בין מכבי חיפה למכבי תל אביב יקרים לאוהדים הירוקים אפילו יותר ממשחקי הדרבי נגד היריבה העירונית הפועל חיפה. בכל משחק כזה ישנה התרגשות גדולה משני הצדדים ובמשך ימים ארוכים לפני תחילתו הוא הופך ל"שיחת היום". האם נכון לפתח ציפיות ולקוות לניצחון ירוק הערב? 

שחקני מכבי חיפה לאחר המשחקים האחרונים יצטרכו להתעלות על עצמם ולגלות יכולת משופרת מזו אשר הציגו על מנת לא לאכזב את הקהל שתומך בהם ללא הפסקה, אפשר לקרוא לו הקהל הטוב המדינה. מנגד, אותו הקהל המדובר שצפוי להגיע בהמוניו למשחק הקרוב צריך להנמיך ציפיות, הרי שהקבוצה נראית לא טוב בכלל לאחרונה ולכן לא ריאלי לקוות לכדורגל שוטף בשליטה מוחלטת של הירוקים.

תקווה לניצחון היא לא דבר תלוש מהמציאות אך סביר להניח שאם הוא יגיע הוא לא יביא יחד אתו כדורגל איכותי וכה שונה ממה שראינו מהקבוצה עד כה.

לא מאבדים תקווה. הקהל הירוק צילום: אורטל דהן זיו


מאז אותה תבוסה לעירוני קריית שמונה בוצע שינוי משמעותי בסגל וכל הנראה יכללו במשחק הקרוב בהרכב שישה או שבעה שחקנים שלא שותפו בה ולמען האמת, בניגוד להתנהלותו האופיינית של רנה מולנסטיין להציב שחקנים לא בעמדותיהם הטבעיות, הפעם לפחות ההרכב נראה נכון ומתאים לקבוצה. לכל עמדה יש שחקן שזוהי עמדתו הנכונה ולמעט אלירן עטר שכל כך יחסר לנו, זהו ההרכב החזק שלנו ולפחות על הצבת אותו הרכב והרכש שבוצע בימים האחרונים אפשר לברך את הגורמים האחראיים על כך במועדון.

בנוגע למשחק עצמו, קשה לצפות לתיאום מושלם בין השחקנים וליכולת מרהיבה של הקבוצה וזאת  בגלל אותם שינויים שבוצעו בסגל משבוע לשבוע. אולם אין לדעת, אולי דווקא מול הצהובים מתל אביב השחקנים יצליחו להתעלם מכל הביקורות שספגו ויציגו משחק שיחרוץ את צאתם לדרך חדשה וטובה.

אלושי, אחד משחקני הרכש שעשו שינוי משמעותי בסגל. צילום: האתר הרשמי


קצת מעבר לציפיות המקצועיות, ישנה ציפייה שאולי היא דווקא הפוכה ולא מהקהל אל הקבוצה אלא מהקבוצה אל הקהל. על מנת להשיג את הניצחון, אנחנו, הקהל הטוב במדינה חייב להצדיק את התואר שניתן לו ולשכוח למשך 90 דקות מכל אותן בעיות מקצועיות של הקבוצה.

עלינו לדחוף, לעודד ללא הפסקה, להפחיד את השחקנים הצהובים בכל פעם שיגעו בכדור, לגבור על הקהל האורח וכל זאת ללא שום קשר ליכולת שנראה במגרש. עלינו לגרום לשחקנים שלנו להרגיש בבית, לעזור להם לתת את המקסימום ולהגיע לקצה יכולתם בכדי להשלים את המשימה ולהשיג את אותו ניצחון יוקרתי על מכבי תל אביב.

* הכותב הינו תלמיד במכללת ספורט פאנל – המכללה לתקשורת ספורט בניהולו המקצועי של נדב יעקבי.

bottom of page