top of page

הגיע בפוקס / זוהר זליג

ז'אנדו פוקס  (jeando fuchs) 

תפקיד : קשר דפנסיבי (יכול לשחק גם קשר מרכזי ומגן ימני)

גיל: 22

גובה: 1.74

לאום: קמרון

קבוצה : אלאבס (ליגה ספרדית)

שחקן מהיר מאוד, "שורף" את הדשא ונמצא בכל מקום במגרש, פיזי יחסית לגודל שלו ועם טכניקה  ובעיטה טובה ששיפר במהלך השנים. מזכיר בסגנון המשחק את עלי מוחמד. טוב במאבקי קרקע, תיקולים ,יש לו דריבל טוב והוא חוטף לא מעט כדורים.

בצד הפחות טוב : כמקובל אצל שחקנים צעירים הוא נוטה לעשות שטויות ומאבד לא מעט כדורים ובגלל הגובה שלו הוא די חלש במאבקי אוויר.

נולד בקמרון ובגיל 8 עבר עם משפחתו לצרפת, שיחק במחלקת הנוער של סושו ובנבחרות הצעירות של צרפת. זכה עם צרפת באליפות אירופה עד גיל 19 יחד עם אמבפה, אם כי לא היה שחקן משמעותי ושיחק רק כמחליף. במונדיאל עד גיל 20 ב 2017 כבר היה שחקן יותר משמעותי ופתח בהרכב ב 2 משחקים.

(דף הפייסבוק של ז'אנדו פוקס)


בינואר השנה זומן בפעם הראשונה לנבחרת קמרון ומשחק הבכורה שלו היה נגד ברזיל, הוא שיחק בהרכב לצידו של מנדז'ק אבל תופקד כמגן ימני. היה אמור להיות בסגל לאליפות אפריקה בקיץ אבל פציעה של 3 חודשים שקרתה לו בסושו בחודש פברואר למעשה השביתה אותו כמעט עד סוף העונה, הוא יצא מכושר משחק וסיידורף מאמן הנבחרת החליט לוותר עליו בגלל זה.

שיחק בסושו בליגה הצרפתית השניה כבר מגיל 18 ולרוב כשחקן הרכב, בעונתו הראשונה שיתף פעולה עם רובן ראיוס.

סך הכל שיחק 4 שנים בקבוצה הצרפתית כשחקן הרכב, 116 משחקים בכל המסגרות , נתון מרשים לשחקן צעיר. בינואר הוא התחיל לקבל הצעות מקבוצות באירופה, לפי פירסומים המבורג וקלאב ברוז' התעניינו בו מאוד ואז הגיעה הצעה מאלאבס הספרדית.

סושו הסתבכה בתחתית והיה קשה לה לוותר על השחקן הטוב שלה, לבסוף 2 המועדונים סיכמו שפוקס ישאר על תקן מושאל לחצי שנה ובקיץ יעבור רשמית לקבוצה הספרדית, לפי פרסומים סכום הרכישה היה בין  מיליון למיליון וחצי  יורו בחוזה ל 4 שנים. פוקס סיים את העונה בליגה הצרפתית השניה עם 2 שערים ו 2 בישולים ב 22 משחקים ובינואר אף קיבל את סרט הקפטן של הקבוצה.


(צילום: דף הפייסבוק של ז'אנדו פוקס)

הוא שותף במשחקי האימון של אלאבס בקיץ, לא הרשים יותר מדי ומתחילת הליגה (3 מחזורים) לא היה בסגל הקבוצה. חוץ מפוקס לקבוצה הספרדית יש עוד שלושה קשרים דפנסיביים בסגל ולכן הם חיפשו קבוצה שתיתן לו דקות משחק.

סה"כ בקריירה :  116 משחקים בסושו בכל המסגרות, 5 שערים ו 7 בישולים.


צפו בביצועים של ז'אנדו פוקס


bottom of page