top of page

הגרלת שמינית גמר האלופות

מאת טל גורן | סקירה קצרה על משחקי שמינית גמר ליגת האלופות, משחקי שמינית הגמר יערכו בחודשים פברואר-מרץ 2015

העולות שלי לרבע הגמר מודגשות:

פריס סן ז'רמן-צ'לסי

שחזור של רבע הגמר בעונה שעברה אז מוריניו והבלוז עברו בזכות שערי חוץ-לאחר שהפסידו 3-1 בפריס במשחק הראשון וניצחו 2-0 בלונדון בגומלין. גם הפעם המפגש צפוי להיות מאד צמוד. 2 הקבוצות מוליכות את הליגות בארצן ונמצאות בכושר טוב. לא נהיה מופתעים, אם גם הפעם, המשחק יוכרע בזכות שערי חוץ כשלצ'לסי יש יתרון מכיוון שמשחק הגומלין, יהיה בבית שלה.

דייגו קוסטה.


מנצ'סטר סיטי-ברצלונה

המפגש הכי מסקרן על הנייר בין אלופת אנגליה לסגנית אלופת ספרד. שחזור של שמינית הגמר מהעונה שעברה אז ברצלונה ניצחה במשחק הראשון באל איתיחאד 2-0 ובעצם גמרה את הסיפור של המפגש. מנצ'סטר סיטי עברה את שלב הבתים בקושי אחרי שניצחה בקרב על כל הקופה באולימפיקו את רומא 2-0. היא עשתה זאת גם ללא השחקנים המשמעותיים שלה אגוארו,קומפאני ויאיא טורה.

ישבור עוד שיא?


אגוארו שנפצע לפני שבועיים ל3 חודשים עדיין בספק, ואם לא יוכל לשחק במפגשים נגד ברצלונה זו תהיה מכה קשה לסיטי, אך גם כך יש להם סגל מצויין. ברצלונה שנמצאת בתקופה לא כ"כ טובה מבחינתה ומפגרת כבר ב4 נקודות אחרי ריאל בליגה לא נראית כמכונה המשומנת של לפני כמה שנים, גם עם השלישייה הקטלנית שלה מסי-יימאר-סוארס. אך עדיין תגיע כפייבורטית לצמד המפגשים בעיקר בזכות הניסיון שלה במעמדים הגבוהים.

הכוכב המפציץ, קון אגוארו.


יובנטוס-בורוסיה דורטמונד

המפגש הכי צמוד על הנייר. שחזור של גמר האלופות מ1997 אז ניצחה דורטמונד וזכתה בגביע האלופות היחיד שלהם. הסגנית הגרמנית עוברת עונה קשה בליגה, כשהיא לא מצליחה להתחבר ומדורגת בתחתית הבונדסליגה. לעומת זאת בליגת האלופות היא סיימה במקום הראשון לפני ארסנל. יובנטוס לאחר 3 אליפויות קלות נראה שהפעם הולך לה יותר קשה בליגה כשהיא נמצאת בשיוויון נקודות עם רומא בצמרת הסרייה א'. אבל לעומת הליגה נראה שדווקא בליגת האלופות הולך לה יותר טוב-לאחר שבעונה הקודמת היא כלל לא עברה את הבתים-עושה רושם שהעונה היא מסוגלת להגיע לפחות לרבע הגמר. למרות שהמפגש צמוד אני רואה יתרון קל ליובה – בעיקר בגלל המצב של דורטמונד – שכנראה בגלל המצב שלה בליגה תעדיף להתעסק בצרותיה בתחתית.

פוגבה ווידאל.


שחטאר דונייצק-באיירן מינכן.

באיירן תגיע כפייבורטית ברורה למרות שלשחק באוקראינה בחורף זה אף עם לא קל. מלבד יתרון האיכות לבאיירן יהיה יתרון נוסף מאחר שדונייצק לא מורשית לשחק באצטדיונה הביתי הדונבאס ארינה בגלל המלחמה שמתנהלת במזרח אוקראינה-כך שלא תהיה לה באמת אווירה ביתית. למרות זאת שחטאר הצליחה להעפיל די בקלות מהבית שלה לשמינית ועם שחקנים כמו אלכס טשיירה,דגלאס קוסטה ולואיז אדראינו היא עשויה לעשות צרות לאלופת גרמניה. באיירן מינכן שמוליכה את הליגה בקלות מרשימה כמובן תגיע פייבורטית בכל מצב כאשר אי עלייה שלה תיחשב לסנסציה עולמית ולכשלון חרוץ של הבאוורים.

שאלקה 04-ריאל מדריד

שאלקה שעלתה ברגע האחרון לשמינית הגמר בזכות ניצחון בסלובניה על מאריבור והפסד של ספורטינג לצ'לסי נמצאת בעונה לא טובה מבחינתה כשהיא מדורגת במרכז הליגה הגרמנית ולא מציגה העונה יכולת טובה. היא תגיע כאנדרדוג מובהק מול הקבוצה החמה באירופה שעד עכשיו רושמת כ20 ניצחונות רצופים וצפויה להגדיל מספר זה. ריאל תגיע כפייבוריטית ברורה ובעיקר בכושר מצויין של ההתקפה שלה בייל,גריטיאנו רונאלדו,בנזמה וחאמס רודריגס. כל תוצאה מלבד עליה של ריאל תיחשב מבחינתה לכשלון חרוץ.

שיאים, שיאים, שיאים. כריסטיאנו.


ארסנל-מונאקו

המפגש הפיקנטי של השמינית כאשר מאמן ארסנל ארסן ונגר יחזור לצרפת ויפגוש את הקבוצה הקודמת אותה אימן לפני ארסנל. אין ספק שמדובר בהגרלה אותה כל קבוצה שסיימה שנייה בבית שלה רצתה לקבל. מונאקו סגנית אלופת צרפת עלתה עם המאזן הכי חלש ממהבתים כשעלתה עם 5 שערים זכות בלבד ומצד שני ספגה שער אחד בלבד. ארסנל שעוברת עונה בינונית בליגה תוכל סוף סוף לעבור את שמנית גמר לאחר שבשנים האחרונות קיבלה את באיירן מינכן שעצרה אותה בשמינית.

לברקוזן-אתלטיקו מדריד הגרלה נוחה לאלופת ספרד של דייגו סימאונה. לאחר העונה הנפלאה שלה אשתקד שכללה זכייה מדהימה באליפות ספרד והגעה עד לגמר האלופות נראה שהם מסוגלים לעשות זאת שוב. וזאת למרות שינויים הגדולים בסגל שכללו את מכירת מלך השערים של הקבוצה דייגו קוסטה לצ'לסי. הקבוצה הגרמנית שפספסה את המקום הראשון במחזור האחרון של שלב הבתים עם הפסד לבנפיקה יכולה רק להצטער על כך,כי אחרת ייתכן שהיתה זוכה בהגרלה נוחה יותר והיתה יכולה לעבור לרבע הגמר.

באזל-פורטו

על הניר המשחק האנדרדוגי של השמינית (או אם תרצו המשחק של הליגה האירופית) סגנית אלופת פורטוגל תגיע כפייבוריטית קלה בעיקר בגלל הנסיון שלה במפעל. הקבוצה של פאולו סוזה שעלתה על חשבונה ליברפול בשלב הבתים יכולה להרגיש בנוח עם ההגרלה שקיבלה ויכולה לפנטז על עלייה ראשונה בתולדותיה לרבע הגמר.

bottom of page