top of page

ההר הוליד עכבר / מאת: עדן שטרית

הדרבי החיפאי השני ואולי האחרון של העונה, עורר עניין גדול וציפיות גדולות, וראייה לכך היא שאוהדי שתי הקבוצות נהרו וגדשו את סמי עופר ב25 אלף צופים. ההתמודדת הסתיימה בקול ענות חלושה עם 0-0 מאכזב ודל בכדורגל אטרקטיבי.

מכבי חיפה היא הקבוצה השלישית שהבטיחה את העפלתה לפלייאוף העליון אבל האמת היא, שזה לא מעודד אף לא אוהד אחד הערב שהרי היא היתה מבטיחה את ההעפלה במוקדם או במאוחר, וזוהי לא סיבה מספיק משכנעת למערך הנרפה שעלה איתו הערב מרקו בלבול, בשיטת שלושה בלמים וחלוץ בודד אחד בדמות ניקיטה רוקאביצה כשעל הספסל אופציות התקפיות נוספות כמו עוואד ושועה. משאלת האוהדים הערב הייתה להחזיר את השליטה בחיפה לצבע הירוק לאחר שלוש שנים ללא ניצחון ליגה בדרבי החיפאי. הקהל הירוק הגיע עם רעל בעיניים, וקיבל משחק מפוחד, בלי רעיונות התקפיים כשנראה היה בחלקים נרחבים של המשחק שמכבי חיפה משחקת כדי לא להפסיד, מול קבוצה לחוצה, שנמצאת במומנטום שלילי, פשוט לא ברור.

עוד לפני המשחק, צחק הגורל והשאיר את גלזר מחוץ לתמונת ההרכב לאחר שביצע תנועה לא טובה בחימום. כזכור, גלזר איבד את מקומו בהרכב לאחר הטעות הקשה בדרבי אשתקד. במקומו של גלזר, התלבש השוער השלישי שלנו, גיל אופק וקיבל את הצ'אנס להוכיח את מקומו. האמת? לא היה לו יותר מדי מה להוכיח, כי הפועל בעטה פעם אחת בלבד במשחק לעבר המסגרת. בדקה ה58 יציאה רעה שלו לכדור קרן כמעט הולידה שער אדום אבל למזלו אז'ובל בעט רק לקורה.


המשחק התחיל בסערה עם פריצה של גרשון באגף השמאלי כבר לאחר דקה וחצי של משחק. גרשון העביר כדור רוחב מצוין שהגיע לרז מאיר שבעט גבוה מעל השער. מיד לאחר מכן המשחק נכנס לתרדמת שנמשכה לאורך כל המחצית הראשונה במחצית שהתנהלה לכאורה בשליטה של הירוקים במרכז השדה, אבל ללא איומים ממשיים מול השער. בדקה ה40 פריי הראה לנו קצת מהיכולות שלו כשבעט לשער 25 מטרים אלכסונית כדור עולה ויורד שפגש את שטקוס מוכן על קו השער.

המחצית השניה לא היתה שונה בתכלית, ושתי הקבוצות רשמו מספר מצומצם של מצבים משמעותיים מול השער. בדקה ה61 שועה נכנס למשחק במקומו של רוקאביצה שהיה מוגבל ביכולת שלו להשפיע בהתקפה לאור המערך, וכצפוי גם שועה לא הצליח להשפיע ולהביא שינוי. רק בדקה ה74 בלבול שינה מערך ועבר לשחק עם שני חלוצים- שועה ועוואד שהחליף את אבו פאני שהייתה לו הופיעה סבירה בהחלט, ועשה טוב בלבול שהחליט לפתוח איתו על חשבונו של מנדז'ק. כנראה שהשינוי היה מעט מדי מאוחר מדי, והמשחק הסתיים ללא שערים. את מכסת החילופים נעל מנדז'ק המסופסל, על חשבונו של מקסים פלקושצ'נקו שרשם הופעה פושרת מאוד בדרבי הראשון שלו במדים הירוקים.

נקודות חיוביות שאפשר לקחת מהמשחק הזה לטעמי הם חוליית הבלמים שממשיכים לעשות עבודה שקטה וטובה, רמי גרשון שהפתיע עם משחק פנטסטי מהאגף, והיה אחראי ליצירת מספר מצבים בהתקפה הירוקה. כמו כן, נטע לביא שממשיך בכושר הנהדר במרכז השדה וכמובן כרים פריי שממשיך לעשות רושם של שחקן גדול.

במשחק הבא תארח מכבי חיפה את סכנין האחרונה ולאחר מכן תנעל את הליגה הסדירה במשחק חוץ אצל קרית שמונה.

bottom of page