top of page

הטוב, הרע וה… / מאת: שחר יגאל

תיקו עם הרבה מזל. משחק שנראו רע, מצאנו שוויון במקרה. חוזרים מטדי עם נקודה.

הגענו עם הרבה ציפיות לבירה, קיווינו להמשיך ביכולת הטובה וחלק מהזמן גם שלטנו במשחק. שטות אחת של מנדז'ק שינתה את כל המשחק.סיכום התיקו בטדי, קל זה לא היה.

הטוב:

הלחימה של השחקנים. מודה, היה לי קשה. משחק שהתחיל לא רע, עד לשטות של מנדז'ק. משם? משחק רע, בונקר, הרבה מזל. אבל תמיד אפשר למצוא משהו טוב, בכל זאת. ניסיתי, חיפשתי, שחזרתי והדבר הטוב שהצלחתי למצוא הוא הלחימה. 10 שחקנים מדקה 41, הבנה שחייבים לתת פה את התחת יותר מהרגיל בנחיתות מספרית.

עוד משהו חיובי שאפשר להתייחס אליו הוא העמידה הנכונה בקו הגנה של 4 שחקנים. ברגע שראיתי את החילוף במחצית, פחדתי. ההגנה שלנו לא נראתה טוב כל העונה עם שני בלמים, והשיטה שבלבול הנחיל בהחלט שיפרה את המצב. אפשר לומר שחוסר הסדר של בית"ר גם תרם, אבל לשם שינוי לא נרשמו טעויות רציניות מרביעיית ההגנה שלנו בחצי השני.


הרע:

ג'ורג' מנדז'ק. לא חושב שצריך להרחיב יותר מדי. כבר מעל חודש שהקמרוני לא באמת איתנו, מפגין חוסר חשק/ יכולת ירודה/ חוסר דיוק. שתי טעויות פטאליות שלו, שני צהובים, חוסר אחריות חד וחלק. אולי דווקא טוב לנו ההרחקה שלו, קצת צינון ביציע, אולי נרוויח את אבו פאני ואפילו נראה מה יש לאיטורה להציג.

עוד נקודה רעה שחייבים לציין, היא ניהול המשחק של מרקו בלבול. לא פעם ראשונה שהוא מציג קבלת החלטות לא מובנית כשהקבוצה בלחץ. החילוף של מקסים ברז מאיר בהפסקה תמוה בעיני ולא היה במקום. כמה שמקסים מוכשר ויכול לתת את פס קדימה, מול קישור מעובה של בית"ר, היה חייב להכניס עוד קשר אחורי ליד לביא, במיוחד שהיה מוצהב בעצמו. למזלנו זה לא עלה לנו בהפסד, אבל החילופים של מרקו חייבים להיות יותר מדוייקים. גם פריי במקומו של עוואד ולא במקומו של רוקאביצה היה קצת תמוה, אבל שוב, למזלנו זה נגמר בתיקו.


עולה:

סינטאיהו סלליך. איש המשחק, אין ספק בכלל. עשה טעות בשער של בית"ר, אבל תיקן בענק בבישול לרז מאיר. כבר תקופה מראה יציבות, בין השחקנים הטובים שלנו מאז שבלבול הגיע ולתת לו לשחק במקום פריי בהרכב הייתה החלטה נכונה. רק תמשיך ככה סנטי, שבוע הבא מול חדרה!


יורד:

נטע לביא. אפשר לדבר על מנדז'ק, אבל האדום שלו מדבר בפני עצמו. הקישור האחורי שלנו לאחרונה לא מבריק, לראיה ההרחקה של הקמרוני, אבל גם נטע לביא חייב להשתפר. אמנם לקח יותר אחריות במחצית השנייה וידע לשמור על עצמו מצהוב שני, אך הוא חייב לחזור לעצמו לקראת ההמשך.

לקראת המחזור הבא:

אמנם ירדנו למקום השלישי, אבל ממשיכים לשמור על רצף המשחקים ללא הפסד. חייבים להמשיך ככה, את הפלייאוף העליון כנראה שכבר הבטחנו, אבל אי אפשר לזלזל בחדרה בשבוע הבא. קבוצה שמגיעה אחרי תבוסה יכולה להיות הכי מסוכנת, חיה פצועה. חבשי חוזר, מנדז'ק מורחק. זמן טוב להתכונן גם לקראת הדרבי בו נחסר את חיימוב ואת מבוקה. לדעתי יש מקום לאבו פאני בהרכב, ואפילו אלך רחוק, תסיטו את מאיר לימין, תנו לגרשון לשחק כמגן, הרי בדרבי לא תהיה ברירה, בואו נתחיל לתרגל.

bottom of page