top of page

הילד ענק

מאת ששי חתן | מרטין אודגארד, עדיין לא בן 16 אבל ברחבי אירופה כבר מתנהלת עליו מלחמה חסרת תקדים, על הכישרון העצום שמאיים להיות היורש של מסי ורונאלדו בשנת 2020

בעידן שבו בכל יום קמים "יורשים" לכוכבי הכדורגל שלנו, ובכל שבוע אנו מתוודעים ברשתות החבריות על עוד כוכב יוטיוב, שמצית את הדמיון, קצת קשה להתרגש מעוד שחקן שבקושי קרע זוג נעליים וכבר מעלה את רף הציפיות לשמיים. כי בינינו, כמה פעמים בשנים האחרונות שמענו על "מסי" החדש, ה"תאום" של כריסטיאנו או בייבי זידאן ובסופו של דבר היה מדובר על פלופ שלא הגיע אפילו לעשירית מהציפיות הרבות?

אבל מרטין אודגארד שונה, הוא בהחלט מאיים להיות כזה. ילד הפלא הנורבגי עדיין לא בן 16 וכבר משחק בבוגרים של סטרומגודסט בליגה הנורבגית והספיק לכבוש 5 שערים העונה ולבשל עוד 6, כל זה תוך כדי משחק וירטואוזי, מהירות מסחררת וחוש נהדר לשערים.

בהחלט ענק, כישרון נדיר.


בנבחרת אודגארד כבר עשה היסטוריה והפך להיות השחקן הצעיר ביותר בתולדות הנבחרת הנורבגית ורק לפני כשבועיים נכנס כמחליף במשחק הרשמי של הנבחרת מול בולגריה במוקדמות היורו והיה מצוין. היכולת הנהדרת של אודגארד כמובן לא נעלמה מעיני טובי הסקאוטים ברחבי היבשת.

בשבועות האחרונים אנו רואים מלחמה של ממש על השחקן – יורגן קלופ נתן לו אירוח VIP צמוד במתקני בורוסיה דורטמונד, מנצ'סטר יונייטד שלחה איש מו"מ מיוחד מטעמה שידבר אל ליבו של השחקן ואביו וגם ברצלונה, טוטנהאם וצ'לסי הוזכרו כמעוניינות מאד בשחקן.

אך מי שבסופו של דבר כנראה תזכה בשירותיו של אודגארד היא לא אחרת מאשר אלופת אירופה ריאל מדריד- בשבוע האחרון פורסמו בכל כלי התקשורת ידיעות כי ישנו סיכום עקרוני עם השחקן והנשיא פלורנטינו פרז מכין שיק של לא פחות מ12 מיליון יורו על השחקן.

סכום חסר תקדים לילד בגיל כזה, את החלטתו של אודגארד נדע בעוד קצת פחות מחודש, ב – 17 בדצמבר אז יהפוך להיות בן 16 ויוכל לעבור באופן רישמי. ימים יגידו אם אודגארד יגשים את הפוטנציאל האדיר שטמון בו אבל דבר אחד בטוח – מדובר על אחד הכישרונות הגדולים ביותר של העשור האחרון ואם יממש את העתיד המנובא לו, נזכה לראות שחקן של פעם בדור.

bottom of page