top of page

הכובש השקט

מאת: שחר יגאל | כשתומאס מולר עלה לראשונה לקבוצה הבוגרת של באיירן מינכן, הוא לא חשב שבסוף אותה עונה כבר יהפוך לבורג משמעותי כל כך בקבוצה. 

החלוץ הצנום שאת עונת הפריצה שלו עשה בשנת 2009/2010, בתחילה היה נראה כאילו הוא הגיע בטעות למגרש הכדורגל. נתונים פיזיים מרשימים אין לו ממש וגם בטכניקה הוא די לוקה, אז מה בעצם הוביל את מולר להיות אחד החלוצים הפורים באירופה ואחד השחקנים היותר חשובים בהרכבה של אלופת גרמניה?

"מולר, בניגוד לחלוצים אחרים, לא רואה את הרחבה של היריב כמשהו שצריך לכבוש ולהשתלט עליו, מולר הוא מאלו שחודרים לרחבה בלי ששמים לב וגונב שערים", מולר למד לנצל את חסרונותיו ולהפוך אותם ליתרון ולאחד משמעותי ביותר. לא פעם הודה שהוא פשוט נמנע ממאבקים פיזיים במגרש עקב מבנה גופו ופשוט למד לנצל את השטחים המתים שבמגרש כדי להתגנב לרחבת היריב בין הבלמים של היריב ולמצוא את הפרצה שתאפשר לו להיות במקום הנכון לקבלת הכדור מחברו לקבוצה ולכבוש פעם אחר פעם.

מולר, בנוסף לשעריו הרבים, גם עוזר לחלוצים שלצידו להשתפר ולהפיק את הטוב ביותר מעצמם ולהשתפר בשורת הסטטיסטיקה. היכולות שלו למצוא את השטחים הפתוחים והנסתרים במגרש, מובילה לכך שמגני היריבה לפעמים עסוקים כל כך בלחפש אותו שהם מאבדים את החלוץ הנוסף. לא בכדי בשנים האחרונות כל חלוץ ששיחק בבאיירן מינכן חווה עונה מעולה ופורה מבחינת כיבושים. כל חלוץ ששיחק לצידו של מולר בשנים האחרונות הגיע ליותר מ15 שערים בעונה: עונת 2009/10 – אריאן רובן 16 שערים עונת 2010/11 – מריו גומז 28 שערים עונת 2011/12 – מריו גומז 26 שערים עונת 2012/13 – מריו מנדזוקיץ' 15 שערים עונת 2013/14 – מריו מנדזוקיץ' 18 שערים עונת 2014/15 – אריאן רובן ורוברט לבנדובסקי 17 שערים עונת 2015/16 – רוברט לבנדובסקי 29 שערים (כשנשארו עוד שני מחזורים)

לא פעם ולא פעמיים העונה כאשר מולר לא היה בסגל או כאשר לא עלה בהרכב, חסרונו ניכר במשחקה של הקבוצה והמשחק השוטף והרגיל נפגע, ואכן במשחקים אלו באיירן יצאה מהמשחק ללא ניצחון (כדוגמא, המשחק הראשון בחצי הגמר נגד אתלטיקו מדריד).

תומאס מולר, בנוסף להיותו שחקן סגל חשוב מאוד, מוסיף גם מימד נוסף לקבוצה, בפן החברתי. מולר ידוע כאיש בעל שמחת חיים גדולה, אשר לא מפספס שום הזדמנות לעשות שטויות ולצחוק עם ועל חבריו. מעשיו של השחקן אף קיבלו כינוי – Mullered (מולרד). החיבור של מולר עם הקהל של באיירן מינכן, הוא גם משהו מיוחד ובדרך כלל לאחר ניצחונות גדולים או חשובים, השחקן דבר ראשון רץ אל יציע האולטראס של הבווארים, תופס מגפון ומתחיל לשיר ולשאוג כאחד האוהדים השרופים.

אופיו הקליל והנוח, ודרכו ללמוד ולקרוא את המשחק תוך כדי תנועה, הופכים את מולר לכובש השקט, אך גם לאחד השחקנים הפחות מוערכים שיש כיום בעולם הכדורגל, במיוחד שבדורו ישנם שחקנים כמו רונאלדו, מסי, סוארז וניימאר, עובדה שלא מפריעה לו להוכיח את עצמו ולהמשיך לכבוש עוד ועוד פסגות ולשבור שיאים עם קבוצתו הבווארית.

bottom of page