top of page

המטרה מקדשת את אמצעיה?

מאת ספי סמואל| ניימאר דה סילבה סאנטוס ג'וניור, קפטן נבחרת ברזיל בכדורגל, נגח בג'ייסון מוריו שחקנה של נבחרת קולומביה בסיום משחק בין הנבחרות. חוסר נסיון? חוסר בגרות? דם חם? סתם טיפשות? כל התשובות נכונות? זה לא משנה. ניימאר כנראה עדיין לא מבין את החשיבות שלו לעולם הכדורגל.

אני פחות מדבר על העונש המוצדק שהוא קיבל, הרחקה עד סוף טורניר הקופה אמריקה ואפילו לא על זה שזו טעות קריטית שעלולה לעלות לנבחרת ברזיל בגביע. ניימאר היקר, בהחלט לא מתנהג כמו קפטן וכנראה לא מבין את הדוגמה שהוא מהווה עבור מיליוני ילדים ונוער ברחבי העולם.

הסופרסטאר הצעיר חייב להבין את גודל ההשפעה והאחריות המונחת על כתפיו כמי שמתיימר להיות כוכב גדול באור הזרקורים. דחפו אותך? התחילו איתך? התגרו בך? קח אויר תבין שאתה הרבה יותר גדול מזה. לא משנה מה קרה, איך קרה, מתי קרה אין הצדקה לאלימות בכלל ובספורט בפרט!

האם יפנים שהוא מעבר לכדורגלן מוכשר?


המנטרה הזו בה בעיקר מעריצים צעירים נוהגים לחקות את דרכם של הכוכבים ההולכת וגדלה, עלולה להוות עבורם לגיטימציה להתנהגות זהה כלומר, התנהגות אלימה ומכוערת. בתור מי שמגדל את הדור הבא עליך לקחת אחריות- איך שאתה מתנהג, כך בדיוק יראו הבאים אחריך!

במקום להתרכז בלהתנצל או לגנות את האירוע, ניימאר הקפטן, המאמן דונגה ודני אלבס המגן הברזילאי של ברצלונה בחרו להאשים את השופט שלא התנהל נכון ואת שחקני קולומביה שהתגרו בניימאר וגרמו לו לאבד שליטה. קחו אחריות על המעשים שלכם! אל תאשימו אחרים במה שאתם עושים ותבינו שיש דברים חשובים יותר מהפסד או ניצחון.

bottom of page