top of page

המכונה הגרמנית

מאת סער סטרולוביץ'| הביצועים הפנומנליים של תומאס מולר על כר הדשא לא מביישים אף מותג מכוניות יוקרתי מגרמניה.

כל מי שמחשיב עצמו מבין ברכבים חייב להעריך מכונית גרמנית טובה, חזקה אמינה בטיחותית ואף פעם לא מאכזבת ברגעי האמת. כל מי שמחשיב עצמו מבין בכדורגל חייב להעריך את השחקן הגרמני, חזק אמין ותמיד יהיה זמין לתת את הגול בשנייה האחרונה או איזה תיקול מכריע. כמובן שכדורגל משחקים 90 דקות ובסוף גרמניה מנצחת.

חוזרים במנהרת הזמן כמעט 5 שנים אחורה למונדיאל 2010 בדרום אפריקה, לנבחרת גרמניה שכבר כמה שנים מרגישה שהיא במרחק נגיעה מתואר עולמי, קצת נמאס. היא מחליטה להיכנס לרחבת הטיפולים ולהחליף כמה חלקים במכונה הגרמנית שהיא אומנם משומנת, אך לא מספיקה בכדי להביא את הגביע המיוחל לברלין.

יואכים לב בתפקיד המכונאי, מחזק את הצירים של המכונה עם נוייר ובאדשטובר החזקים, מחליף את המנוע המיושן שלה עם מרקו מארין וטוני קרוס המוכשרים. אבל, גולת הכותרת: מזריק את ה"נייטרוס" ועוד כוח סוס עם זימונו של תומאס מולר לסגל. אז לראשונה התוודענו אליו, שישבנו עם החבר'ה בערב של קצת בירות ופיצוחים מול השידור מדרום אפריקה וראינו את השחקן הצנום ההוא עולה אל הדשא, לא מושך כל כך הרבה תשומת לב, בטח שלא נראה חזק פיזית או מהיר במיוחד, לא עושה פדאלדות כמו ברוח התקופה, בקיצור נראה קצת אפור.

ואז הוא נתן גול, ועוד אחד, ובישול, ועוד גול, ופתאום אתה מגלה בו משהו מסעיר, האינטנסיביות שלו, התנועה שלו ללא הפסקה,"הוא בימין! רגע הוא בשמאל! או בכלל באמצע?". כמו השחקן הזה שתמיד תבחר אותו ראשון בשכונה כי אתה יודע שהוא ישאיר את הנשמה על המגרש, ירוץ כמו מטורף ותמיד יידע לתת את הגול שצריך. בטורניר ההוא גרמניה הגיעה "רק" לחצי הגמר, כשמולר מסיים עם 5 שערים ושלושה בישולים באמתחתו, מאותו רגע ידעתי, תומאס מולר הוא "מרצדס".

מולר חוגג עוד שער במדי באיירן מינכן.


חברת הענק הגרמנית מתגאה באתר הרשמי שלהם בכמה תכונות שהופכות את הרכב שלהם לטוב ביותר בעולם: מנוע וביצועים, נוחות והתנהגות, עיצוב מרשים, טכנולוגיה חדישה וכמובן בטיחות ואמינות. המפרט הטכני של הגרמני המתנשא ל1.86 סנטימטרים ומשקלו 74 ק"ג, כולל בתוכו המון ורסטיליות,קשיחות ויכולת לשחק בכל תפקידי ההתקפה והקישור.

תומאס מולר כמו מכונית מרצדס אמיתית תמיד יגיע ברגעי האמת, הוא יטייל לו על המגרש וירחרח את ההזדמנות שלו להבקיע או יותר נכון במקרה שלו לדחוק את הכדור לשער. בגיל 25 הוא מחזיק בארון גביעים מושלם שכולל אליפויות וגביעים בגרמניה, זכייה בליגת האלופות וכמובן גולת הכותרת, גביע העולם האחרון בו היה כבר לשחקן המצטיין של גרמניה ולא רק עוד בורג במכונה.

לקראת המשחק מול פורטו מתבקש לשאול, האם הוא בכלל רעב? איך שחקן כמוהו מביא את הכוחות לעשות את אותו הדבר שוב מבלי להיראות מתאמץ יתר על המידה? מספיק רק לראות את השער שלו בשבת מול פרנקפורט כדי להבין שהוא מכונה. הוא אמנם לא ילהיב כמו מסי ולא יעשה שואו לקהל כמו רונאלדו, אך הוא תמיד יידע לעשות את שלו ויעמיס עוד גביע לארון הגביעים העמוס ממילא. הוא ירוץ, יציק ויעורר כאב ראש גדול להגנה הפורטוגלית, כשינסה לדחוק את הרגל הארוכה שלו לעוד שער קל, שער מולרי טיפוסי. הקבוצה מחבל בוואריה אמנם סובלת מחיסרון של כמה שחקנים חשובים לקראת ההתמודדות הגורלית מול פורטו במסגרת רבע גבר ליגת האלופות (רובן וריברי בספק), אך אם מולר ימשיך ללחוץ על הגז באיירן תשייט לה בנסיעה גם באצטדיון ה"דרגאו".

bottom of page