top of page

המפתחות לניצחון על בית״ר מחר

זה מה שכתבתי אחרי ה-5:0 נגד הפועל ת״א ולפני ההפסד הצורב בטדי בסיבוב השני:

5 (+1) נקודות למחשבה לקראת בית״ר:

========================

1. המפתח למשחק הוא השליטה באמצע - נטע-אשכנזי- ומקסים/שרי מול מוחמד-קריאף וממן.

2. אפשר וצריך לנטרל את מוחמד. ליצור לו יחס חילוצים איבודים שלילי כמו מול מכבי ת״א (8:0) ולא חיובי כמו נס ציונה (6:8).

3. הם ינסו ללחוץ את נטע ולכן מקסים יכול לעזור יותר ביציאה מהלחץ (כמו בגול הרביעי מול הפועל ת״א).

4. קונסטנטין מימין חלש הגנתית לעומת קונט, ויאניק צריך לנצל את זה. קונט בלם מהיר וטכני יותר מוורדסקה שמהווה נקודת התורפה שלהם באמצע ההגנה. ניקי צריך לשחק עליו..

5. לפלומין מימין אין כוח פריצה כמו גרסיה אבל יש לו בעיטה טובה ומול עטר משמאל צריך עזרה של עופרי בכניסות למרכז.

(+1) - צריך לנצל התקפות מעבר כי ככל שהמשחק יתקדם הוא ייפתח. לכן חזיזה וסלליך עדיפים היום כמחליפים לדעתי.

בהצלחה לנו וירוק עולה💚🇳🇬🇳🇬💪🏻


אז אנחנו הגענו במומנטום שיא אחרי ה-5:0 ובית״ר אחרי הפסד מביך לכפ״ס, ומה קרה בפועל:

  1. הם הרגו את נטע באמצע ולא היתה לו עזרה ממקסים ואשכנזי. 4 חילוצי כדור של קריאף בחצי ההתקפי ו- 6/7 דריבלים מוצלחים למוחמד, לעומת 3 בלבד של נטע, 1/5 תיקולים מוצלחים ו-8/14 במאבקי קרקע. 1/4 תיקולים מוצלחים לאשכנזי ו-6 חילוצי כדור (אחד מהם בהגנה) לאשכנזי ומקסים ביחד!

  2. לא היו לנו פתרונות:

  • לעטר: שער, 3/3 למסגרת, 1/1 מסירות מפתח, 1/1 דריבלים מוצלחים והרבה לחימה והתלהבות - מול 3/8 במאבקי קרקע ו-0:0 בתיקולים (!!!) למאבוקה.

  • לפלומה: שער, 3/5 למסגרת, 1/1 במסירות מפתח, 8/12 דריבלים מוצלחים, 14/27 מאבקי קרקע מוצלחים, 4 כדורי רוחב - מול 8 איבודי כדור של סאן (מחציתם בחצי ההגנתי).

3.לא ניצלנו את החולשה של חנן ממן: 4/14 במאבקי קרקע, 1/4 תיקולים מוצלחים, 12 איבודי כדור (4 בחצי ההגנתי).


מה השתנה מאז ועל מה משחקים מחר:


אמנם לצערנו אנחנו לא פקטור לתואר, אבל למשחק הזה חשיבות עצומה מבחינת הפוטנציאל להצליח בעונה הבאה. אחרי 3 הפסדים רצופים ותיקו - עוד משחק ללא ניצחון יקבע את המשבר, יוריד עוד את הביטחון ויעלה את הסיכוי למהפיכה בסגל לקראת העונה הבאה.

למי שלא מבין או לא זוכר: מהפיכה = תהליך חדש = יותר זמן לחיבור לקבוצה שאולי גם לא יקרה. כדי שנגיע למצב בו הסגל ברובו נשאר עם חיזוקים נקודתיים, חייבים לחזור ליכולת ולמומנטום מהעונה הסדירה, גם אם זה בגארבג׳ טיים. וזה עוד בלי שנגעתי במילה על עמדת המאמן...



אז מה המפתחות לניצחון במשחק מחר:

  1. ההבנה שמה שהיה טוב לדרבי לא יתאים לקבוצה עם שחקנים איכותיים כמו בית״ר. רביעיה התקפית כמו שועה, חזיזה, יאניק וניקי, כשנטע לא בשיאו (פגרה, הרחקות, ביטחון) מרכז ההגנה חלוד וסאן לא בכושר - תגרום לנו לשלם ביוקר. לכן חושב שנכון לחזק את הקישור ההגנתי עם מאור לוי ליד נטע ושרי לפניהם או שרי לצד נטע ומקסים לפניהם. אפשרות נוספת היא לשחק עם רביעיית קישור יהלום (נטע, שרי וחזיזה ומקסים לפניהם) וניקי ושועה בהתקפה.

  2. בשונה מהמשחק הקודם - עלי מוחמד משחק 6 כי קריאף ואייבנדר חסרים ולפניו תמיר עדי וחנן ממן (רכים יותר הגנתית מהשניים שהחליפו) - חייבים לחץ גבוה ומתואם עליהם.

  3. אם בית״ר יפתחו כמו נגד הצהבת - אזולאי על הספסל, ורד מימין וגרסיה ופלומה מחליפים מקומות כל הזמן בין שמאל לאמצע. ורד חזר לכושר מעולה וגם השניים האחרים מסוכנים - חייבים עזרה ולאור הכושר של הבלמים שלנו הייתי פותח עם ארד וגרשון שחזקים יותר במאבקי קרקע מסיינסבורי.

  4. קונטה יפתח מימין וחייבים עזרה מול היציאות שלו קדימה.

  5. חייבים לשמור כוח רענן בחוץ ולא יאוחר מדקה 60 להכניס מחץ - בין אם זה יאניק, עוואד, שועה או אחד הילדים.


ירוק עולה💪🏻💚🇳🇬

bottom of page