top of page

העיר גנואה חוזרת לצמרת?

מאת טל גורן | גנואה וסמפדוריה חוזרים לימיהן הגדולים ?

העיר גנואה (נקראת גם ג'נובה) שבצפון מערב איטליה ידועה בשל 2 דברים עיקריים: 1. הנמל השני בגדולו בים התיכון 2.הסיפור על מרקו שמחפש את אמא

אבל לעיר יש גם 2 מועדוני כדורגל בעלות מסורת אדירה באיטליה: גנואה וסמפדוריה. 2 הקבוצות משחקות באצטדיון לואיג'י פראריס בעיר המכיל כ36,000 מקומות.

הדרבי של העיר נחשב לדרבי השני הכי חם באיטליה (שני רק לדרבי של רומא) והרבה שחקנים גדולים עברו ב2 המועדונים (בעיקר ארגנטינאים) ביניהם:הרנן קרספו, דייגו מיליטו, איראל אורטגה, חואן סבסטיאן ורון, וינצ'נזו מונטלה, קלרנס סיידורף, כריטיאן קרמבו והמפורסם שבהם-רוד חוליט. ל2 הקבוצות ביחד יש 7 אליפויות שלסמפדוריה אף יש תואר אירופי-גביע המחזיקות מ1989.


לאחר שנים בינוניות של אמצע טבלה ומטה ואף שערוריות (גנואה הואשמה בקניית שחקן שלא כחוק ואף הורדה לליגה השלישית) עושה רושם שהמועדונים חוזרים לימים קדומים ויפים יותר וכרגע מדורגים במקומות ה3 (גנואה) וה4(סמפדוריה).

לסמפדוריה אף יש את ההגנה שהנייה בטיבה בליגה-בהנהגתו של שוער נבחרת ארגינטינה סרחיו רומרו. ל2 הקבוצות גם יש סה"כ 3 הפסדים ביחד (1 בלבד לסמפדוריה ו2 לגנואה) את הדרבי הראשון העונה שאותו אירחה גנואה ניצחה דווקא סמפדוריה בתוצאה 1-0.

בעוד שהחוזק של סמפדוריה נעוץ בעיקר בהגנה-גנואה מסתמכת על ההתקפה שהכובש המוביל שלה הוא החלוץ אלסנדרו מאטרי המושאל ממילאן. הקבוצה נעזרת גם ביכולתו של הקשר הארגנטינאי המושאל מסביליה דייגו פרוטי.

ביום ראשון יהיה ל2 הקבוצות מבחן כוח משמעותי כאשר יפגשו את המובילות (יובנטוס-סמפדוריה יובנטוס סטדיום 13:30,וגנואה-רומא בלואיג'י פראריס 16:00) לאחר המשחקים הללו נוכל לדעת האם העיר תחזור לכותרות גם במובן הספורטיבי ולצמרת הכדורגל האיטלקי.


bottom of page