top of page

הקשב המפקד / רוני נבון

מגזין סופ"ש: המשחק בין מכבי חיפה להפועל תל אביב היה משחק הפכפך, במהלכו יושבי סמי עופר צפו ברגעים יפים יותר, אך גם יפים פחות. כבר ברגע שפרסם רנה מולנסטיין את ההרכבים, הקהל הירוק הבין שלהולנדי יש מסר – הוא כאן כדי לשנות. אבל לא רק להולנדי יש עבודה, אלא גם לשחקניו. מי בסופו של דבר ייקח פיקוד על המגרש? 

הוא עוד יקח את הפיקוד בעתיד. נטע לביא. צילום: האתר הרישמי.


ובכן, מרבית אוהדי הקבוצה התקשו להבין את מחשבותיו ושיקוליו של מולנסטיין שנראה משוטט על הקווים במגרש בשני המשחקים האחרונים. המחצית הראשונה הייתה אולי משעממת, אך במחצית השנייה השינויים שערך רנה באו לידי ביטוי ביכולות מצוינות של חלק משחקני הקבוצה והאוהדים נהנו לראות עבודת קישור מוצלחת ואיומים לשער היריבה. להבדיל ממשחקים קודמים בו הקהל יצא בספק שזוהי היכולת שאותה הוא רוצה לראות במשחקים הבאים – כאן המסר היה חד וברור, זוהי הצהרת כוונות.

רנה מולנסטיין. רוח של שינוי. צילום: אורטל דהן זיו.


ובכל זאת, היה נראה שלמרות ההופעה הטובה, משהו בסמי עופר חסר. לא מאז הגעתו של מולנסטיין לקבוצה, אלא משהו שחסר לירוקים כבר המון זמן. בסך הכול דמות אחת שחסרה לקבוצה, דמות בעלת כוח כה גדול על המגרש וזהו מנהיג. כי נכון לכתיבת שורות אלה, במכבי חיפה אין שחקן שבאמת מסוגל לקחת את הקבוצה על גבו, אין שחקן שיכול לקבל את התואר "מנהיג" (כמובן על המגרש, דקל קינן).

ולא רק מצד האוהדים עוברים מהפכות, מכבי חיפה בעצמה נמצאת בתקופת מלאה מהפכות ושינויים כבר 5 שנים. בעבר שמענו התבטאויות מצד שחקנים ומנהלים בקבוצה על כך ש"אין מהפכה בלי מנהיג מוביל" , או כפי שצוטט על שחקן מתוך הקבוצה בסיום אחד ממשחקי הליגה המאכזבים בעונת 2012-13 "כנראה שאין לנו עדיין מנהיג שיחליף את יניב קטן. לקבוצה קשה מאוד בלעדיו. אין לנו אופי".

אופי של מנהיג? קגלמאכר. צילום: אורטל דהן זיו.


בדרך כלל כששחקן היה מוכתר למנהיג הקבוצה, הוא הגיע מבית. עכשיו ברפרוף מהיר על הסגל של הירוקים, רנה מולנסטיין יצטרך למצוא את המנהיג החדש של הקבוצה.  במשחקים הקרובים מכבי חיפה תהיה חייבת להעניק לאחד משחקני ההרכב את תואר המנהיג שיוביל את המהפכה שאליה היא שואפת והוא יצטרך להפגין את יכולות ותכונות אופי המנהיג על המגרש, הרי אין מהפכה בהיסטוריה האנושית שהצליחה ללא מנהיג ואין צוות אחד לוחם שנכנס ללחימה בשטח אויב ללא מפקד מוביל בשטח.

נראה כי המלחמה על התואר החלה כבר במשחק האחרון – פיראס מוגרבי רץ מקצה אחד של המגרש לקצהו השני תוך הכנסת כדורים מאיימים לרחבת היריבה. גם רועי קהת ניסה להפגין יכולות קישור התקפיות ולהראות לכל האוהדים שהוא הרכש שיביא את השינוי, ראינו גם שחקני רכש חדשים כמו קגלמאכר וואצק מנסים להוכיח את יכולותיהם בעמדות הקישור ונראה כי מלבדם יש בקבוצה עוד מתחרים רבים על התואר.

רוצה להוכיח שהגיע כדי לשנות. רועי קהת. צילום: האתר הרשמי


כעת, כל משחק הוא חשוב וגורלי עבור שחקני מכבי חיפה, הן מבחינת חובת ההוכחה של שחקני הרכש, והן מבחינת התוצאות שיביא רנה מולנסטיין. כל הקבוצה צריכה להיות בכושר טוב בסופו של דבר, כל אחד יצטרך לקחת אחריות, אך מעל כולם יצטרך להיות אחד – והוא המנהיג החדש של מכבי חיפה. על מי מדובר? ימים יגידו.

מי יהיה המנהיג שלהם על המגרש? צילום: אורטל דהן זיו


bottom of page