top of page

הרנסאנס של מילאן

מאת טל גורן| על העונה המאכזבת האחרונה,התקווה לעתיד והמקבילה הישראלית.

עונות לא פשוטות עברו לאחרונה על הרוסונרי. האליפות האחרונה של מועדון הפאר האיטלקי הייתה לפני 4 שנים בדיוק, בעונת 2010-11. באותה עונה, מאסימו אלגרי עוד היה המאמן וטיאגו סילבה, זלאטן איברהימוביץ ורוביניו עוד כיכבו בקבוצה. מאז עברו על המילאנזים 4 שנים עקרות מתארים והישגים.

שנים שהגיעו לשיא בשנתיים האחרונות, בהן הקבוצה אפילו לא סיימה בין 6 הראשונות ולא שיחקה במפעלים האירופיים. בשנים אלו גם החלו האוהדים של המועדון להתהפך על הבעלים הנצחי של המועדון סילביו ברלוסוקני, החרימו משחקים וקראו לו למכור את המועדון.

גם הנשיא אדריאנו גליאני שהיה אליל אצל האוהדים המקומיים ספג קריאות צורמות והמועדון התדרדר לשפל שמימיו לא חווה. גם בגזרת המאמנים במועדון לא חוו נחת, כאשר אימנו את המועדון לא פחות מ-3 מאמנים בשנתיים האחרונות.

מה עובר על האימפריה ממילאנו?


​ העונה האחרונה

בתחילת העונה החליטו ברוסונרי לשנות וללכת על קונספציה ביתית וצעירה יותר. אל עמדת המאמן מונה שחקן עבר גדול של המועדון, פיליפו אינזאגי, שהחליף שחקן עבר גדול אחר, קלרנס סיידורף. בשונה מסיידורף, שהיה חסר נסיון באימון שקיבל את מילאן, לפיליפו אינזאגי היה נסיון של שנה עם קבוצת הנוער של המועדון.

בקבוצה הוחלט ללכת על רכש רזה יחסית, שכלל בעיקר שחקנים חופשיים כמו הבלם אדיל רמי שהגיע מולניסה, אלכס שהגיע מפריס סן ז'רמן וג'רמי מנז הצרפתי, שהגיע כהבטחה גדולה לאחר שנים מצוינות בפריס סן ז'רמן. בנוסף אליהם הגיעו החלוץ פרננדו טורס בהשאלה מצ'לסי, השוער דייגו לופז מריאל מדריד וקשר מרקו ואן חינקל ההולנדי שהושאל למועדון מצ'לסי.

בקבוצה היו בטוחים ששלוש השנים הקודמות הרעות מאחוריהם והמועדון יחזור להיאבק עם יובנטוס על תואר האליפות. בפועל הכל קרה הפוך. המועדון בראשותו של אינזאגי חסר הניסיון סיים עונה קטסטרופלית נוספת ושבר שיא כאשר סיים במקום ה-10 בלבד בסריה א' (המקום הנמוך שמילאן סיימה בליגה הבכירה). בנוסף לזה הגיעה גם הדחה מוקדמת ברבע גמר הגביע האיטלקי.

והנה העונה שבמילאן הכי ירצו לשכוח. גם אצל האוהדים התחילו מחאות כאשר ברב המשחקים סן סירו נשאר מיותם ובקושי 20,000 מנויים נרכשו למשחקיה של הקבוצה (שיא שלילי גם מהבחינה הזאת). הקהל התחיל לאבד סבלנות והטיח ביקורות חריפות נגד הבעלים של המועדון ברלוסוקני וסגנו גליאני.

לא הצליח להביע את חותמו בסן סירו. פרננדו טורס.


המקבילה הישראלית

יש הרואים במה שקורה היום בכבי חיפה הקבלה למה שקורה אצל מילאן. 2 המועדונים המפוארים הללו מקרטעים בשנים האחרונות למעט הבלחות פה ושם, והירוקים גם זכו באליפות האחרונה שלהם באותה שנה, 2011, ומעבר לכך לא זכו בתארים נוספים בשנים שחלפו. הבעלים של הקבוצות גם ברלוסוקני וגם יעקב שחר, ששולטים במועדונם ביד רמה כבר יותר מ-2 עשורים והיו חסינים מביקורות, כבר לא חסינים מכך.

גם העובדה שהמועודנים הללו כבר לא תחרותיים יותר ברמה הלאומית, גורמת לכך שמעמדם ייסדק. אבל בעוד במילאן הבעיה היא בעיקר תקציבית מול הקבוצות הגדולות של היבשת, במכבי חיפה הבעיה היא יותר בחירת השחקנים. בכל מקרה הליגות של שתי הקבוצות סובלות מחוסר תחרותיות בעיקר מכך שהמועדונים הללו כבר לא רלוונטים בנוף המקומי, כשדרושים שינויים רבים כדי להחזיר אותם לכך.

התקוות לעתיד

למרות שסיימו את העונה בקול ענות חלושה, אצל הרוסנרי פתחו באופטימיות מתמדת את עונת המלפפונים לקראת העונה הבאה. בסיום העונה הודיע ברלוסוקני שימכור חצי מהזכויות במועדון לאיש העסקים התאילנדי, בי טאיצ'יבול, דבר האומר כי הוא כבר לא יהיה המחליט הבלעדי במועדון.

העסקה הכניסה סכומים גבוהים לקופתה של מילאן והבטיחה תקציבים גבוהים יותר ממה שהיו בעבר במטרה לחזור ולהתמודד על האליפות ולהעפיל לליגת האלופות. כבר החלו שמועות על כך שאנצ'לוטי עשוי לעשות קאמבק בחזרה למועדון, אולם שמועות אלו מהר מאד הוכחשו ע"י המאמן האיטלקי שהודיע שלאחר הפיטורים מריאל הוא מתכנו לצאת לחופשה מאימון.

בסופו של דבר זהו מאמנה של סמפדוריה, סינישה מיכאלוביץ', המזוהה דווקא עם היריבה העירונית השנואה אינטר, שמונה למאמנה של מילאן. סינישה דוגל בכדורגל אטרקטיבי וקידום צעירים ובמילאן מקווים שזה מה שיוכלו לראות. ברלוסוקני כבר הודיע שמילאן צריכה 3 חלוצים והאוהדים יכולים להיות אופטימיים בנוגע לעונה הבאה של המועדון.

האיש שישיב את הרוסונרי לקדמת הבמה?


בגזרת הרכש במועדון מכוונים גבוה וכבר הודיעו על החתמתו של חלוץ פורטו ונבחרת קולומביה ג'קסון מרטינז תמורת 35 מיליון יורו (שזהו למעשה היה סעיף השחרור שלו) וגם מדברים על החזרתו של זלאטן איברהימוביץ לקבוצה.

החלוץ השבדי כבר הודיע לראשי פריס סן ז'רמן שהוא מעוניין לחזור למילאנו. במילאן מעוניינים גם בקשרה של מונאקו, קונדוזגוביה, ובהשארתו של שחקנה המושאל, אלסיו צ'רצי, ששייך לאתלטיקו מדריד.

בכל מצב, נראה שבמילאן בעזרתו של התאילנדי הנדיב חוזרים למסלול. האם המהפכה הזאת תספיק גם לתארים? האוהדים מקווים לתשובה חיובית.

כותב הטור הינו תלמיד במכללת "ספורט פאנל" בניהולו המקצועי של נדב יעקבי.

bottom of page