top of page

התקפה נגד הגנה

 מאת טל גורן| הניגוד המוחלט בסגנונות של הפיינליסטיות בגמר ליגת האלופות, יוצר למעשה את המצ' אפ המרכזי שנזכה לראות ביום שבת הקרוב.

התקפה נגד הגנה, רק ככה אפשר להגדיר את גמר ליגת האלופות ביום שבת. ההתקפה הקטלנית של ברצלונה בראשותם של ניימאר, מסי וסוארס נגד ההגנה האיטלקית החזקה בראשותם של קיילני ובונוצ'י, שספגה 16 שערים בלבד העונה- מספר הכי נמוך מכל הליגות הגדולות באירופה. מצד אחד מסי שנמצא בכושר הכי טוב שלו העונה, ויש שיגידו בכל השנים האחרונות, יחד עם סוארס, שנכנס לעניינים בדיוק למאני טיים וניימאר.

מצד שני, אם יש הגנה באירופה שמסוגלת להתמודד עמם במשחק נתון, זו ההגנה האיטלקית והחזקה של יובנטוס. בימים האחרונים מגיעים דיווחים מאיטליה שקייליני נמצא בספק לגמר הגדול וזו יכולה להיות מכה קשה לשאיפות של יובה. מבחינת כדורגל ברצלונה מגיעה לגמר הזה כפייבוריטית ברורה.

הקטאלונים של לואיס אנריקה נמצאים בכושר פנטנסטי וכבר זכו בדאבל בספרד. בסוכנויות ההימורים מציינים את ברצלונה כפייבוריטית ברורה ומעניקים לה יחס גבוה במיוחד לזכייה. יובנטוס מגיעה גם כן לגמר בכושר מצוין, לאחר שגם היא זכתה בדאבל האיטלקי והצליחה כנגד כל הסיכויים ועם מורטאה אחד לעבור את ריאל בחצי הגמר.

ייגמר בעוד תואר של הפרעוש?


מי שמגיע בכושר פנטסטי לגמר והוא אחד מאנשי המפתח של הקבוצה הוא קרלוס טבז. החלוץ הארגנטינאי חווה העונה רנסאנס בכושר שלו ומציגה מספרים מצוינים שלל למעלה מ-20 שערים העונה בכל המסגרות. לפני שבועיים הוא גם זכה לקבל זימון מחודש לנבחרת ארגנטינה לקראת הקופה אמריקה, לאחר 3 שנים שלא היה בסגל.

מצ' אפ מעניין נוסף יהיה על הקווים. לואיס אנריקה, שלו זו שנה ראשונה על הקווים של ברצלונה ובכלל ברמות הגבוהות של אירופה. לאחר שאימן את ברצלונה ב' ונחל הצלחה עם סלטה ויגו, קיבל בתחילת העונה את הקבוצה בעיקר משום שצמח מתוך ברצלונה. רגע המבחן שלו היה במהלך העונה כשבארסה היתה במשבר והוא הצליח להתגבר עליו בענק.

מצדו השני של הגמר נמצא מאמן יובנטוס, מאסימו אלגרי, שהוא סיפור סינדרלה מובהק. המאמן, שרק לפני שנה וחצי פוטר ממילאן, נמצא כיום במעמד גמר ליגת האלופות ומרחק של 90 דקות מטרבל מדהים. מי האמין בתחילת העונה כשאליל האוהדים ביובנטוס סטדיום, אנטוניו קונטה, עזב את המועדון בגלל חילוקי דעות שהקבוצה תהיה בגמר ליגת האלופות.

מאסימו אלגרי הוכיח בנחישות אופיינית שלמועדון הזה יש עוד לאן להתקדם, למרות 3 האליפויות הרצופות של קונטה. הוא קיבל את הקבוצה כאשר היה לו רק מה להפסיד, והצליח לצאת מורווח. הוא לא רק הביא את יובה 2 צעדים קדימה, הוא גם שינה את סגנון המשחק של הקבוצה וזנח את שיטת 3 הבלמים שעיצב קונטה. הוא ללא ספק ראוי לתואר המאמן המצליח של העונה.

יסיים קריירה מופלאה עם עוד גביע אלופות בארון? פירלו.


יספיק מול האיכות של ברצלונה?

מבחינת כושר של קבוצה ויכולת אישיות, ברצלונה היא רמה אחת מעל מה שיש ליובה להציע. מצד אחד, הפעם האחרונה בה קבוצה או נבחרת איטלקית היו בגמר על אדמת גרמניה, היתה אי שם ב- 2006, אז נבחרת איטליה גם זכתה במונדיאל. מצד שני, בפעם האחרונה בה היה גמר בין ספרדים לאיטלקים, היה לפני 3 שנים בגמר יורו 2004, אז זה נגמר בנוק אאוט מוחלט של נבחרת ספרד, שכללה את אינייסטה, צ'אבי ובוסקטס, שיהיו גם בגמר הנוכחי.

ברצלונה פייבורטית, אבל ללכת נגד איטלקים, זה לא יהיה חכם. בכל מקרה הפעם התחושה שונה, בניגוד לגמר יורו 2012, הפעם יהיה צמוד יותר. זוכה ? יש מצב שרק בתום 120 נדע.

כותב הטור הינו תלמיד במכללת "ספורט פאנל" בניהולו המקצועי של נדב יעקבי.

bottom of page